شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

اگر از علاقمندان به کمیک مارول هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی ” بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟ ” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

شخصیت «دردویل» (Daredevil) یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین شخصیت های کمیک های مارول است. وی در روز وکیلی کور است که سخت ترین و دشوارترین پرونده های جنایی را برعهده گرفته و به راحتی از موکلان خود دفاع می کند. در شب نیز تبدیل به ابرقهرمانی می شود که با استفاده از حس های تقویت شده خود و همچنین هنرهای رزمی، خلافکاران شهر نیویورک را به شکلی ترسناک و فراموش نشدنی مجازات می کند!

با این حال، همه طرفداران در مقطعی این سوال برایشان به وجود آمده که بینایی دردویل دقیقاً به چه شکل است؟ این قهرمان توانای مارول، دقیقاً چگونه دنیای اطراف خود را می بیند؟ در این مقاله ما جزئیات مختلفی که از بینایی دردویل و چگونگی دیدن دنیا توسط وی در اقتباسات مختلف از کمیک ها گرفته و تا سریال ها و فیلم ها را با هم بررسی کرده و نتیجه ای کامل از این شخصیت تقدیمتان خواهیم کرد.

دردویل با وجود کور بودن، دنیا را به شکلی خاص و منحصر به فرد میبیند!

شخصیت دردویل هیچگاه در میان قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول جایگاهی نداشته است. با این حال، وی قهرمانی بدون قدرت نیست و وی نیز توانایی های ابر انسانی دارد. «مت مورداک» (Matt Murdock) در دوران کودکی، درگیر تصادفی شده و این تصادف تاثیری بر رویش گذاشته است. وی قصد داشت پیرمردی را از برخورد با کامیونی حامل مواد رادیواکتیو نجات دهد که متاسفانه خودش گرفتار کامیون شده و قسمتی از این مواد رادیو اکتیو، بر صورت و چشم هایش پاشید. این موضوع باعث تغییراتی در بدن مت در ابعاد مولکولی شده و به او ابرقدرت هایی نیز اهدا کرد.

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

همانطور که می دانید، افرادی که بینایی شان را از دست می دهند، به جبران نبود این حس سایر حس هایشان کمی قوی تر از یک فرد عادی می شود. همین اتفاق نیز برای مت رخ داد اما به لطف برخورد با مواد رادیواکتیو، این موضوع در وی به ابعادی فرا انسانی رسید! حس های دیگر مت به صورت عجیبی جهش پیدا کرده و بسیار قدرتمندتر از فرد عادی شدند.

به همین دلیل، مدت کوتاهی بعد از تصادف، مت متوجه شد حس هایش به قدری قدرتمند شده اند که می تواند کارهایی را انجام دهد که در گذشته حتی تصورش را نیز نمی کرد! دردویل حس لامسه، شنوایی، بویایی و تعادل ابرانسانی دارد. علی رغم افزایش قدرت حس لامسه اش، برخورد با مواد رادیواکتیو باعث شد دردویل نسبت به درد نیز مقاوم تر از انسانی معمولی باشد. علاوه بر تغییرات ذکر شده، وی حسی جدید نیز دریافت کرد که قدرتمندترین توانایی اش محسوب می شود.

ترتیب سریال های مارول نتفلیکس (کامل)

«حس رادار» دردویل چیست و چگونه کار می کند؟

حس جدید دردویل، حس رادار نام دارد. این حس دقیقاً مشابه خفاش ها بوده و دردویل با استفاده از مواج رادویی با فرکانس پایین که از اجسام و اطراف وی منعکس می شوند، می تواند تصویری سه بعدی و 360 درجه از محیط به دست آورد. حتی با وجود نداشتن هیچ بینایی مفیدی، این حس کمک زیادی به وی در درک اطراف خود می کند.

مشاهده  ترتیب سریال های مارول نتفلیکس (کامل)

این قابلیت بهترین و مفیدترین توانایی دردویل است که او به اجازه داده تبدیل به قهرمانی قدرتمند و توانا شود. اگر به زبان ساده بگوییم، دردویل در اصل می تواند اطراف را ببیند اما بینایی وی و تصویری که در ذهنش شکل می گیرد، تفاوت های بسیاری با چیزی که ما انسان های عادی می بینیم دارد.

بینایی دردویل در سریال تلویزیونی این شخصیت چگونه به تصویر کشیده شد؟

در سریال «Daredevil» که اقتباس شبکه نتفلیکس از این شخصیت بوده و در طول 3 فصل پخش شد، نمایی کوتاه از بینایی وی را مشاهده کردیم. در سریال ذکر شد که دردویل همیشه دنیایی غرق در آتش را می بیند و در دید وی، همه چیز به نظر می رسد که آتش گرفته است!

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

این موضوع به دلیل همان توانایی دردویل مبنی بر دریافت امواج و همچنین حس کردن اطراف خود از طریق تغییرات دما است. تصویر آتش گرفتن هرچیزی که می بیند، بیشتر به دلیل اختلاف دمای چیزهای مختلف اطراف وی است که او می تواند این اختلاف دما را به شکل نوعی تصویر پردازش کند.

با استفاده از تمرکز بر روی کوچکترین صداها و همچنین تمرکز بر روی تفاوت دماهای محیط، می تواند تصویری از اطراف خود در ذهنش پردازش کند و بفهمد روبرویش، کنارش و حتی پشت سرش چه چیزهایی واقع شده اند! از طرف دیگر، دردویل می تواند با استفاده از ضربان قلب و حس بویایی فوق العاده اش، افراد را شناخته و آنان را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهد.

تصویری که از بینایی دردویل در این سریال به نمایش گذاشته می شود، نمایی چندان دقیق از این موضوع نیست. در این سریال، بینایی دردویل به نوعی شبیه به یک دوربین حرارتی به تصویر کشیده شده است که خلاف واقعیت است. از طرف دیگر، ذکر می شود که دردویل می تواند جزئیات کوچک صورت دیگران را ببیند که این موضوع نیز از لحاظ منطقی نادرست و اشتباه است! دردویل نمی تواند دما را ببیند و او از این توانایی اش فقط در هنگام لمس یک شی یا یک انسان استفاده کند و بینایی وی فقط تلفیقی از موج های دریافتی از طریق مغزش است و دما را به وی نشان نمی دهد.

مشاهده  10 مرگی که دنیای دی سی را برای همیشه تغییر دادند

بینایی دردویل در کمیک ها چگونه به تصویر کشیده شده است؟

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

همانطور که از عکس نیز پیداست، در کمیک ها بینایی دردویل به معنای واقعی کلمه یک رادار است. او افراد و اجسام را فقط از طریق امواجی که تولید می کنند در فضایی کاملاً خالی می بیند و تصور می کند. هر موجی از صدا که به جسمی برخورد کرده و سپس به دردویل باز می گردد، با توجه به جسم متفاوت است و به همین دلیل دردویل می تواند ویژگی های کلی جسم را تشخیص دهد. این موضوع باعث می شود تصویری کلی از اطراف وی در ذهنش شکل بگیرد.

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

در این پنل، می توانیم ببینیم که صداهای بلند در تعداد زیاد، مشکلاتی جدی برای دردویل به وجود می آورند. محیط های شلوغ و بسته ای که در آنان سر و صدا زیاد است باعث می شوند تمرکز کردن برای دردویل سخت بوده و فقط بتواند ویژگی هایی بسیار کلی از اجسام و انسان های اطرافش در ذهنش ترسیم نماید.

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

در این پنل، می توانیم ببینیم که بودن دردویل در محیطی آرام، باعث می شود وی جزئیات بیشتری از محیط را حس کرده و ببیند. در اینجا وی به راحتی می تواند لامپ، ملحفه ها، مو، دماغ، کتاب و… را ببیند و جزئیات آنان را در ذهن خود ترسیم نماید.

کدام نما از بینایی دردویل بهترین و دقیق ترین محسوب می شود؟

کمیک ها بینایی دردویل را به شکلی کامل تر و با جزئیات بیشتر به تصویر کشیده اند که از لحاظ منطقی نیز قابل باور است. با این حال، در نهایت به این موضوع باز می گردیم که دردویل کاملاً بینایی خود را از دست داده و این جهش ها تنها باعث می شوند وی در فضایی کاملا تیره، حرکاتی را از طریق امواج صدا دریافت و بتواند تصویری کلی از اطراف خود در ذهنش تجسم کند.

در سریال، به نظر می رسد که دردویل می تواند همه چیز را به صورت سه بعدی ببیند و حتی برخی جزئیات چهره اطرافیان را نیز تشخیص دهد! از طرف دیگر، منشا بینایی وی به نوعی حاصل تفاوت دما بود که در واقعیت چنین نیست و دردویل برای تشخیص دمای چیزی نیاز به لمس آن دارد.

بدترین اقتباس از بینایی دردویل، متعلق به فیلم لایو اکشن این شخصیت بود که در سال 2003 منتشر شد. در این فیلم، به دلیل آزادی عمل زیادی که به نویسندگان و خالقان داده شده بود، اشتباهات زیادی از لحاظ منطقی در به تصویر کشیدن بینایی دردویل رخ داد و این شخصیت می توانست جزئیات زیادی از چهره دیگران و محیط اطراف خود را ببیند!

مشاهده  دانلود کمیک مرد عنکبوتی و بتمن (فارسی)

شیطانی از دل نیویورک! بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟

در تصویر بالا واضح است که نویسندگان سعی داشته اند بگویند که دردویل می تواند تنها از طریق بازتاب موج های صوتی جزئیات صورت انسان ها و محیط را تشخیص دهد؛ در حالی که در واقعیت این چنین نیست و بینایی وی تفاوت فاحشی با این موضوع دارد. برای مثال، امواج صوتی که از چشم یک انسان بازتاب می شود نمی تواند به هیچ وجه جزئیات آن را نمایش دهد و حتی شاید مشخص نباشد که منبع صدا، چشم انسان است!

با این حال، همانطور که در تصویر پیداست، نسخه ای از دردویل که آقای «بن افلک» (Ben Affleck) به تصویر کشید، توانسته جزئیات کامل صورت «الکترا» (Elektra) اعم از آرایش و حتی خندیدن وی را نیز ببیند! این پر واضح است که تفاوت زیادی با منبع اصلی داشته و تنها به نوعی برداشت نویسندگان فیلم است.

.ممنون که با مقاله ” بینایی دردویل دقیقاً به چه صورت است؟ ” همراه بینکو بودید
.نظرات خود را راجع به این مطلب حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید

درباره دانلود کمیک بیش تر بخوانید:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x