رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

اگر از علاقمندان به کمیک های مرد عنکبوتی مارول هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی ” رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین! ” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

در طی سال هایی که کمیک های مرد عنکبوتی (Spider-Man) از انتشارات مارول منتشر می شد، نسخه های مختلفی از این شخصیت عنکبوتی اعم از کلون و نسخه هایی از دنیاهای دیگر به علاقمندان معرفی شده اند. مشهورترین مرد عنکبوتی در میان طرفداران، به طور قطع «پیتر پارکر» (Peter Parker) دوست داشتنی است اما با این حال، انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse نیز ثابت کرد که مالتی ورس بزرگ دنیای مارول، تعداد بی شماری عنکبوتی وجود دارد که هر کدام نسخه ای مختص به دنیای خود بوده و ویژگی های منحصر به فردی نیز دارند.

در دنیای کمیک ها، برخی نسخه های دیگر از مرد عنکبوتی نیز حضور یافته اند که خارج از دنیای مالتی ورس بوده و از مشهورترین آنان می توان به «بن رایلی» و «مایلز مورالز» اشاره کرد. در این مقاله رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین! ، می خواهیم تمامی مرد عنکبوتی هایی که در دنیای مارول حضور یافته اند را از لحاظ قدرت بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که به راستی قدرتمندترین نسخه مرد عنکبوتی کدام است؟ برای بررسی جواب این سوال با ما همراه باشید.

40- مرد عنکبوتی «کیک اسفنجی طلایی»

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 51914
  • اولین حضور در کمیک: Marvel Hostess Ads #1 محصول سال 1975

این نسخه از مرد عنکبوتی که در یک زمین موازی حضور دارد، تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد. با این حال، یکی از ویژگی های متمایز این قهرمان عنکبوتی و این دنیا این است که همه باید از کیک های اسفنجی شرکت «هوستس» (Hostes) برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کنند!

این قهرمان عنکبوتی به عنوان یک تبلیغ برای شرکت هوستس در یکی از کمیک های مارول ظاهر شد و قرار بود چیزی بیش از یک تبلیغ نباشد اما در نهایت راه خود را به درون مالتی ورس مرد عنکبوتی پیدا کرد! توانایی های این مرد عنکبوتی بسیار بامزه و خنده دار بوده و از طرف دیگر، محدودیت وی که فقط باید از کیک های اسفنجی برای مبارزه استفاده کند نیز بسیار طنز و عجیب است. این محدودیت ها متاسفانه باعث شد که این شخصیت در همان ابتدای کمیک Spider-Verse جان خود را از دست بدهد.

39- اسپایدر گرل (پنلوپه پارکر)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 11
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Verse #1 محصول سال 2014

یکی از نسخه های کارتونی مرد عنکبوتی که در مالتی ورس مرد عنکبوتی حضور داشت، اسپایدر گرل یا پنلوپه پارکر (Penelope Parker) است که جوانترین نسخه عنکبوتی به حساب می آید! پنلوپه در سن 11 سالگی و در یکی از اردوهای مدرسه اش به قدرت هایش دست یافت و پس از آن، مانند تمامی نسخه های مرد عنکبوتی، تصمیم به مبارزه با جرم و جنایت در خیابان ها و برقراری عدالت برای مظلومان گرفت.

واضح است که این شخصیت عنکبوتی قدرت های مشابه پیتر پارکر و سایر مرد عنکبوتی های دیگر را دارد اما یکی از بزرگترین ضعف های وی، نبود قدرت بدنی در مقایسه با دیگر نسخه های بزرگسال مرد عنکبوتی است. قطعاً اگر پنلوپه به سن بالاتری برسد، قدرتمندتر نیز خواهد بود اما در حال حاضر و برای سن الانش، متاسفانه جزو عنکبوتی های ضعیف به حساب می آید.

38- میمون عنکبوتی (Spider-Monkey)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 8101
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man Family #1 محصول سال 2008

جالب است بدانید که در مالتی ورس مارول، دنیایی به نام Marvel Apes وجود دارد که در آن تقریباً همه انسان ها میمون هستند! در این بین قهرمانان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اسپایدر مانکی ما نیز نسخه ای میمون عنکبوتی از پیتر پارکر است که در این دنیا حضور داشته و بعد از گاز گرفته شدن توسط عنکبوتی جهش یافته، به قدرت های مرد عنکبوتی دست یافت.

این شخصیت عنکبوتی تفاوت خاصی از لحاظ ویژگی و البته قدرت با خود پیتر پارکر ندارد اما میمون بودن او باعث ایجاد محدودیت هایی شده است. این محدودیت ها در طی کمیک Spider-Verse و زمانی که در مقابل انسان ها قرار می گرفت بیشتر به چشم آمده و برای این شخصیت آزار دهنده می شد. از طرف دیگر، با توجه به میمون بودنش، سطح هوش وی نیز کمی پایین آمده و این موضوع باعث می شود که نتواند مانند انسان ها نقشه چیده و در مبارزات از استراتژی های مختلف و قدرتمند بهره بگیرد.

37- پیت عنکبوتی (Pete Spiderman)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 91279
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #4 محصول سال 2022

رویداد The Web of Life مرد عنکبوتی های عجیب و منحصر به فردی را به طرفداران معرفی کرد و از طرف دیگر، در کمیک Edge of Spider-Verse #4 شاهد تعدادی از ضعیفترین آنان بودیم. این شخصیت، یعنی پیت مردی است که در کمال تعجب، نام خانوادگی اش اسپایدرمن بوده و به عنوان یک حسابدار مشغول به کار است.

این شخصیت عنکبوتی نیز مانند سایرین قدرت هایی دارد اما به دلیل تنبلی و مشکلاتش، به خوبی نمی تواند از آنان استفاده کند. از طرف دیگر، کمی نیز احمق بوده و این موضوع باعث می شود تفاوت های بسیاری از لحاظ قدرت با سایر مرد عنکبوتی های دنیاهای دیگر داشته باشد و جزو ضعیفترین مرد عنکبوتی های دنیای مارول به حساب بیاید.

36- بانوی عنکبوتی (Lady Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 803
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Verse #1 محصول سال 2014

«می رایلی» نسخه ای جوانتر از عمه می در دنیایی موازی بوده و دختر دانشمندی معروف و توانا است. روزی، می مخفیانه وارد آزمایشگاه پدرش شده و در آنجا به صورت اتفاقی توسط یکی از عنکبوت هایی که پدرش نگه داری کرده، گاز گرفته می شود. متاسفانه بر خلاف سایر نسخه های مرد عنکبوتی، این عنکبوت قدرت خاصی به می نداد و تاثیری بر روی توانایی های وی نگذاشت.

با این حال، اتفاقی که برای می افتاد باعث شد او الهاماتی از عنکبوت ها بگیرد و لباسی مختص به خود را بر اساس ویژگی های عنکبوت ها طراحی کند که شباهت زیادی نیز به لباس Iron Spider دارد. پس از خلق لباس، وی به خیابان ها رفته و تحت لقب لیدی اسپایدر شروع به مبارزه با جرم و جنایت کرد. متاسفانه حتی با داشتن این لباس قدرتمند و زرهی نیز این شخصیت از سایر مرد عنکبوتی ها ضعیفتر است زیرا قدرت بدنی خالصی که آنان دارند را ندارد.

35- مرد عنکبوتی نوآر (Spider-Man Noir)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 90214
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Man Noir #1 محصول سال 2008

مرد عنکبوتی نوآر پیتر پارکری از دهه 30 میلادی بوده و برخلاف سایر مرد عنکبوتی ها، هیچ قدرت ابر انسانی ندارد. حتی با این وجود، نمی توان گفت که وی ضعیف است زیرا توانایی های مختص به خود را دارد. این شخصیت شباهت های زیادی به «پانیشر» (The Punisher) داشته و عملکردش نیز مشابه وی است. از طرف دیگر، این عنکبوتی به نوعی کارآگاهی ماهر نیز محسوب شده و در زمینه حل پرونده های جنایی تبحر خاصی دارد.

این مرد عنکبوتی سابقه خوبی به عنوان یک مبارز داشته و تمرینات سختی نیز در این راستا انجام داده است. همین موضوع باعث شده وی به خیابان ها برود و مشغول حل پرونده های پیچیده جنایی شود. از طرف دیگر، پس از حل پرونده مسئولیت از بین بردن جنایتکاری که باعثش بوده را نیز برعهده گرفته و آنان را به نوعی تنبیه می کند. وی قدرت فراطبیعی خاصی ندارد اما همین که می تواند از تار استفاده کند، وی را نسبت به سایر مرد عنکبوتی های دیگر در سطح بالاتری از لحاظ قدرت قرار می دهد.

34- خانم عنکبوتی (Spider-Ma’am)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 3123
  • اولین حضور در کمیک: What If? #23 محصول سال 1980

در دنیایی موازی، روزی که پیتر قرار بود توسط عنکبوت جهش یافته گاز گرفته شود، متوجه می شود که ناهارش را جا گذاشته است! بدین ترتیب عمه می به سرعت خود را به محل اردویشان می رساند تا غذا را تحویل پیتر دهد. در این بین، عنکبوت جهش یافته به جای پیتر عمه می را هدف خود قرار داده و او را به جای پیتر گاز می گیرد!

بعد از پدیدار شدن قدرت هایش، عمه می لقب خانم اسپایدر را برای خود برگزید و تصمیم گرفت از محله کوچکشان در مقابل جرم و جنایت حفاظت کند و به همین دلیل، تبدیل به قهرمان شد. وی قدرتی مشابه مرد عنکبوتی اصلی دارد اما از نقاط ضعف وی می توان به سن بالا و عوارض آن اشاره کرد که باعث می شود این شخصیت عنکبوتی در میان مرد عنکبوتی های نسبتاً ضعیف قرار بگیرد.

33- اولد من اسپایدر (Old Man Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 4
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #5 محصول سال 2014

در دنیایی موازی، پس از مرگ «پیتر پارکر»، فردی به نام «ایزیکیل سیمز» لقب مرد عنکبوتی را برای خود برگزید. وی چندین سال این لقب را داشت و به عنوان مرد عنکبوتی فعالیت می کرد تا این که رویدادهای کمیک Spider-Verse زندگی اش را برای همیشه دگرگون ساخت. در زمان وقوع این رویداد عنکبوتی، ایزیکیل دیگر پیر شده بود و به نوعی، به عنوان نسخه پیر اسپایدر من مشغول به مبارزه با جرم و جنایت بود.

این شخصیت عنکبوتی نیز مانند مرد عنکبوتی عادی بوده و قدرت های آنان را نیز دارد اما مانند خانم اسپایدر، به دلیل سن بالا قدرت هایش نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کمی شکننده شده اند. با این حال، سن محدودیت بزرگی برای این شخصیت عنکبوتی نیست و وی یکی از آماده ترین مبارزها در مالتی ورس مرد عنکبوتی باشد.

32- اسپایدر هم (Spider-Ham)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 8311
  • اولین حضور در کمیک: Marvel Tails Starring Peter Porker the Spectacular Spider-Ham #1 محصول سال 1983

«پیتر پورکر» نسخه ای عجیب از پیتر پارکر در دنیایی موازی است که در این دنیا، همه قهرمانان محبوب و دوست داشتنی دنیای مارول، به نوعی تبدیل به حیوان شده اند! از قبیل آنان می تواند به «کراکتر استرنج» که نسخه ای کروکودیل از «دکتر استرنج» است و «وپی گلدفیش» که همان «وپی گلدبرگ» در قالب یک ماهی طلایی است، اشاره کرد!

این شخصیت نیز مانند بسیاری از مرد عنکبوتی های دنیای موازی، شباهت انکار نشدنی به مرد عنکبوتی اصلی و محبوب همگان دارد که از قبیل آنان می توان به قدرت بدنی فرا انسانی، توانایی شلیک تار و همچنین چسبیدن به دیوار اشاره نمود. تنها مشکل این شخصیت عنکبوتی این است که او یک خوک بوده و در مقابل شخصیت های دیگر از دنیاهای موازی دیگر، ضعیف و البته کوچک به نظر می رسد!

31- دکتر آرون ایکمن (Dr. Aaron Aikman)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 31411
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #3 محصول سال 2014

برخلاف بسیاری از نسخه های مرد عنکبوتی، دکتر آرون ایکمن خود انتخاب کرد که تحت آزمایشات و تغییراتی قرار بگیرد تا تبدیل به مرد عنکبوتی شود! در این آزمایش، دی ان ای دکتر با دی ان ای یک عنکبوت ترکیب شد اما متاسفانه این آزمایش نتیجه چندان مثبت و بدون مشکلی مانند سایر مرد عنکبوتی ها نداشت. بدین ترتیب، ایکمن مجبور شد برای استفاده کامل از قدرت هایش، لباسی ویژه نیز برای خود طراحی کند.

به طور قطع ایکمن در مبارزات قهرمانی توانا و ماهر است اما از لحاظ ویژگی ها، نمی تواند در حد پیتر پارکر یا سایر مردان عنکبوتی ظاهر شود. ضعف این قهرمان استفاده از لباس است و اگر این لباس مخصوص عنکبوتی از وی گرفته شود، قدرت های خودش در حد بسیار پایین و ضعیف هستند.

30- هاب گابلین (Hobgoblin)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 21205
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Verse Team-Up #2 محصول سال 2014

در دنیایی موازی، بعد از مرگ دلخراش و غم انگیز «گوئن استیسی» به دستان «گرین گابلین» شرور، پیتر پارکر تسلیم وجه تاریک خود شده و در طی نبردی، دست به کشتن گرین گابلین زد! بعد از این موضوع، لقب مرد عنکبوتی را رها کرده و خود تبدیل به یک «گابلین» شد! این موضوع وی را تبدیل به یکی از خطرناکترین و قدرتمندترین شخصیت ها در دنیای خود کرد.

مشاهده  دانلود کمیک فارسی مرد عنکبوتی جنگ خبیثان (Sinister War)

تنها دلیلی این که این شخصیت عنکبوتی رتبه بالاتری در لیست ما ندارد، این است که علی رغم قدرت های کاملاً مشابه با پیتر پارکر اصلی و سایر مرد عنکبوتی های قدرتمند، به دلیل اتفاقات رخ داده این شخصیت از لحاظ روانی آسیب زیادی دیده و دیگر ثبات روانی پیتر پارکر اصلی را ندارد. وقتی به وی پیشنهاد شد که عضو ارتش مرد عنکبوتی در کمیک Spider-Verse شود، او در ابتدا به دلیل بی اعتمادی به اعضا این پیشنهاد را رد نمود. با این حال، وقتی فهمید کسی که مسئول عضویتش خود گوئن است، قبول کرده و در نهایت نیز جان خود را برای نجات وی فدا نمود.

29- وب ویور (Web-Weaver)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 71490
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #5 محصول سال 2022

«کوپر کوئن» یکی از نسخه های عجیب و منحصر به فرد مرد عنکبوتی است که در صفحات کمیک Edge of Spider-Verse #5 حضور یافت. این شخصیت عنکبوتی به نوعی نمادی از مد و فشن روز بوده و از نظر ظاهری تفاوت های واضحی با سایر مرد عنکبوتی ها دارد. این شخصیت سعی کرد پیتر پارکر دنیای خودش را از گزیده شدن توسط عنکبوت جهش یافته نجات دهد و به این دلیل، خودش توسط عنکبوت گزیده شد.

این شخصیت مرد عنکبوتی قدرتمند و توانایی است که همیشه به دیگران بیشتر از خودش اهمیت داده و هر کاری در توانش باشد برای نجات بقیه انجام می دهد. کمی از قدرت های وی نیز نسبت به مرد عنکبوتی اصلی تغییر یافته و این موضوع شاید باعث شود از لحاظ قدرت در حد و اندازه برخی نسخه های دیگر نباشد اما وی بهترین ویژگی های شخصیتی مرد عنکبوتی را در دل خود دارد و همین بسیار تحسین برانگیز است.

28- سوپایدامن (Supaidāman)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 51778
  • اولین حضور در انیمیشن: Spider-Man قسمت اول فصل اول محصول سال 1978

سوپایدامن برای اولین بار در نسخه ای ژاپنی از انیمیشن مرد عنکبوتی حضور یافت که در ژاپن پخش شد. این شخصیت دستخوش چندین تغییر شده بود که از جمله آنان می توان به کاهش قدرت هایش اشاره نمود. از طرف دیگر، این شخصیت به جای پیتر پارکر، «تاکویا یاماشیرو» نام داشت و این موضوع در کنار بودجه کم تیم سازنده، دلیلی موجه برای کاهش و حذف برخی قدرت های مرد عنکبوتی بود.

این شخصیت عنکبوتی مدتی است که در زمین 616 نیز حضور یافته و هر گاه وارد نبردی بزرگ می شود، از رباتی به نام «لئوپارد» نیز کمک می گیرد. به کمک این ربات عنکبوتی، توانایی های سوپایدامن بسیار افزایش می یابند اما در حالت کلی، این شخصیت نسبت به سایر نسخه های مرد عنکبوتی ضعیف تر است.

27- اسپایدر گرل / اسپایدر وومن (می پارکر)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 982
  • اولین حضور در کمیک: What If…? #105 محصول سال 1997

در دنیایی موازی، پیتر پارکر که خود مرد عنکبوتی این دنیا نیز بود، به «مری جین واتسون» رسیده و این دو با هم ازدواج کردند و زندگی پر از خوشی و شادی داشتند. حاصل ازدواجشان دختری بود که به خاطر ادای احترام به عمه می، می نام گذاری شد.

می قدرت های عنکبوتی را از پدرش به ارث برده و چون علاقه زیادی به این کار نیز داشت، لقب اسپایدر گرل را برای خود انتخاب کرده و تبدیل به قهرمانی عنکبوتی مانند پدرش شد. بعد از رسیدن به سن بلوغ، وی اسم خود را به اسپایدر وومن تغییر داد. قدرت های می متاسفانه کمی ضعیفتر از پیتر بودند زیرا دی ان ای وی علاوه بر مال پیتر، نصفش مال مری جین نیز بود که وی انسانی عادی است. به همین دلیل وی کمی ضعیفتر از سایر نسخه های مرد عنکبوتی است اما این چیزی از قهرمان بودن وی و موفقیت هایش در دنیای مختص به خود کم نمی کند.

26- سان اسپایدر (Sun-Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 20023
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Verse #3 محصول سال 2019

نسخه های مختلف مرد عنکبوتی در جهان های موازی، حقیقتی واضح را اثبات کرده اند و آن این است که هر کسی می تواند تبدیل به مرد عنکبوتی موفق و دوست داشتنی شود. کمیک Edge of Spider-Verse #4 شخصیتی به نام «شارلوت وبر» را معرفی کرد که لقب سان اسپایدر را برای خود برگزید. وی از سن کم مشخص شد که مبتلا به سندرم اهلرز دانلس بوده و بافت های بدنش توانایی های عجیبی برای حرکات نامعمول داشتند. با این حال، سان اسپایدر ثابت کرد که به عنوان یک مرد عنکبوتی، توانایی های عالی داشته و از پس مبارزات به خوبی بر می آید.

او از دو چوب به عنوان شلیک تارهایش استفاده می کند و با استفاده از قدرت هایش، توانسته با شرورهای بزرگی در دنیای خودش، از جمله «دکتر اختاپوس» مبارزه کند و آنان را شکست دهد. وبر یکی از نسخه های قدرتمند مرد عنکبوتی است که همیشه تلاش کرده بر محدودیت هایش غلبه کند و مسیر خودش را پیدا کند. این موضوع وی را تبدیل به یک مرد عنکبوتی شجاع کرده است

25- دختر عنکبوتی (بتی برنت)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 78227
  • اولین حضور در کمیک: What If? #7 محصول سال 1977

در یکی دیگر از جهان های موازی دنیای مارول، خبرنگار «دیلی بیوگل» یعنی خانم «بتی برنت» در اردویی که پیتر پارکر رفته بود، به جای پیتر توسط عنکبوت جهش یافته گاز گرفته شده و قدرت های عنکبوتی به دست می آورد. به دنبال این موضوع، ولی لقب اسپایدر گرل را برگزیده و تبدیل به یک قهرمان می شود. این شخصیت عنکبوتی قابلیت هایی کاملاً مشابه با مرد عنکبوتی اصلی داشت و چون با پیتر پارکر دنیای خودش نیز دوست بود، به کمک وی توانست ابزارهایی مشابه مرد عنکبوتی ساخته و به توانایی هایش نیز بیشتر مسلط شود.

یکی از ویژگی های جالب این شخصیت عنکبوتی این بود که وی نسبت به پیتر، رابطه نزدیک تری با «جی جونا جیمسون» رئیس روزنامه دیلی بیوگل داشت و این مسئله باعث خلق لحظاتی کمدی و تقابل هایی عجیب میان این دو شخصیت شد که در نوبه خود خاص و منحصر به فرد بود و سرگرمی بیشتری به این شخصیت و کمیک های وی بخشیده بود.

24- اسپایدر مون من (Spider Moon-Man)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 449
  • اولین حضور در کمیک Amazing Spider-Man #9 محصول سال 2014

این نسخه از پیتر پارکر از جهانی موازی آمده است که در آن بشریت راهی برای زندگی در ماه پیدا کرده و حال عده ای از انسان ها بر روی ماه زندگی می کنند. وی در شهر «نیو لونار یورک» زندگی می کند که به نوعی نسخه ای پیشرفته تر از شهر نیویورک است. این شخصیت نیز شباهت های زیادی به مرد عنکبوتی اصلی دارد؛ وی توسط یک عنکبوت جهش یافته گزیده شده و از این طریق قدرت هایش را به دست آورده، به عنوان یک خبرنگار برای روزنامه دیلی بیوگل کار کرده و حتی به مری جین واتسون نیز علاقمند بوده است.

متاسفانه این نسخه از مرد عنکبوتی جزو اولین کسانی بود که در طی رویداد Spider-Verse جان خود را از دست داد و به دست «مورلان» کشته شد. این موضوع باعث شد که هرگز سایر قسمت های مالتی ورس مرد عنکبوتی را نبیند و نتوانیم به درستی قدرت وی را با سایر مرد عنکبوتی ها مقایسه کنیم.

23- اسپایدر یو کی (Spider-UK)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 833
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #2 محصول سال 2014

«بیلی برادوک» نسخه ای مرد عنکبوتی بود که اهل بریتانیا بوده و در دنیایی موازی زندگی می کرد. جالب است بدانید که وی تنها مرد عنکبوتی این دنیا نبود. در ابتدا بیلی یکی از شاگردان «کاپیتان بریتانیا» بوده و زیر نظر وی تمرین می کرد که بعدها دریافت قدرت هایی مشابه مرد عنکبوتی که در نیویورک زندگی می کند به دست آورده است. بدین ترتیب، وی نیز لقبی برای خود اضافه کرد اما به دلیل این که میخواست متفاوت باشد، یو کی را نیز به لقبش افزود.

علاوه بر بیلی، شاهد نسخه ای دیگر از اسپایدر یو کی بودیم که «زارینا زاهاری» نام داشت و در کمیک Edge of the Spider-Verse #2 شاهد اولین حضورش بودیم. این شخصیت علاوه بر قدرت های همیشگی مرد عنکبوتی، برخی قدرت های منحصر به فرد نیز داشت و نقش مهمی در حل یکی از مشکلات بزرگ مالتی ورس مرد عنکبوتی داشت که به دست شروری به نام «شاترا» ایجاد شده بود.

22- مرد عنکبوتی هند (Spider-Man India)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 50101
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Man: India #1 محصول سال 2004

«پاویتر پرابهاکار» تقریباً داستان و ماجرایی مشابه با پیتر پارکر دارد. تنها تفاوت میان این دو، این است که پاویتر در هند زندگی می‎ کند. وی به همراه عمه «مایا» و عمو «بهیمش» زندگی خوبی را گذرانده و عشق زندگی اش نیز «میرا جین» نام دارد. یکی دیگر از تفاوت های این دو عنکبوتی، این است که پاویتر توسط یک عنکبوت جهش یافته گزیده نشده بلکه قدرت هایش را از یک مرتاض هندی باستانی به دست آورده که قصد داشت با دادن این قدرت ها به وی، او را تبدیل به مبارزی برای مقابله با نیروهای شیطانی کند.

این شخصیت عنکبوتی داستان و ماجراهایی خلاقانه و جالب دارد. شرورهای وی نیز تقریباً همان شرورهای مرد عنکبوتی هستند که همه می شناسیم اما با تغییراتی کوچک، به فرهنگ کشور هند ربط داده شده و از این طریق، به فرهنگ این کشور نیز احترام گذاشته شده است. یکی از بزرگ ترین شرورهای این شخصیت، «نالین اوبروی» نام دارد که نسخه ای متفاوت از «نورمن آزبورن» است. این شخصیت با استفاده از یک گردنبد، شیطانی را احضار کرده و سپس این شیطان بدنش را تسخیر نموده و وی را تبدیل به موجودی مشابه یک گابلین می نماید.

21- آراکنیدو جونیور (Arácnido Jr.)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 15349
  • اولین حضور در کمیک: Spider-Verse #2 محصول سال 2015

اکثر مرد عنکبوتی هایی که در دنیاهای موازی شرکت مارول یافت می شوند، همان پیتر پارکر هستند که در کشور دیگری زندگی کرده و به فرهنگ آن کشور ارتباط دارند. آراکنیدو جونیور نیز از همین دسته بوده و در اصل مرد عنکبوتی اهل شهر مکزیک است. اسم کامل این شخصیت هنوز مشخص نیست و تنها چند بار از وی به عنوان «جونیور» یاد شده است. در کنار این، ریشه قدرت های این عنکبوتی نیز مشخص نیست و کسی نمی داند وی چگونه قدرت هایش را به دست آورده است.

دشمن اصلی آراکنیدو جونیور شروری به نام «اسکورپیون» است که نسخه ای تغییر یافته از همان اسکورپیون پیتر پارکر بوده و مسئول به قتل رساندن پدر آراکنیدو جونیور است. او مدت ها به عنوان مبارز شهر مکزیک با جرم و جنایت مقابله کرده و در نهایت به مالتی ورس مرد عنکبوتی پیوست. واضح است که این شخصیت عنکبوتی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی را دارد و احتمال دارد در آینده شاهد چنین چیزی باشیم.

20- اسکارلت اسپایدر (Scarlet Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 616
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #149 محصول سال 1975

اکثر مرد عنکبوتی هایی که تا به اینجا در لیست بررسی کردیم، همگی به نوعی همان پیتر پارکر با کوچکترین تغییرات ممکن بودند. با این حال، «بن رایلی» یا همان اسکارلت اسپایدر یک کلون از پیتر پارکر دوست داشتنی است. در دنیای اصلی مارول، یعنی زمین 616، یکی از شرورهای مرد عنکبوتی یعنی «شغال»، دی ان ای وی را پیدا کرده و با استفاده از آن، کلونی دقیقاً مشابه از پیتر پارکر ساخت که بن رایلی نام گرفت.

این کلون عنکبوتی، هم ظاهر و هم توانایی های پیتر را به ارث برد اما این کل ماجرا نبود. علاوه بر ظاهر و قدرت ها، این کلون ویژگی های اخلاقی و شخصیتی پیتر را نیز دریافت کرده و بدین ترتیب، به شغال خیانت کرد و تصمیم گرفت مسیری برای خود به عنوان یک ابرقهرمان بسازد.

این شخصیت عنکبوتی تبدیل به یکی از نسخه های معروف و دوست داشتنی مرد عنکبوتی شد و داستان های جذابی را از آن خود کرد که در آنان، سعی دارد با زندگی به عنوان کلون پیتر پارکر کنار بیاید. در حال حاضر، وی به عنوان «کزم» شناخته شده و تبدیل به یکی از شخصیت های منفی برای پیتر پارکر شده است اما طرفداران امید دارند که در آینده دوباره بتوانند وی را در قالب یک قهرمان ببینند.

مشاهده  آشنایی با بری کیوگن ؛ جوکر جدید سینما کیست؟ + ویدئو

19- اسپایدر من (پیتر پارکر)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 616
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Fantasy #15 محصول سال 1962

پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی اصلی، به عنوان پایه مقایسه قدرت مرد عنکبوتی های مختلفی که در مالتی ورس مرد عنکبوتی حضور دارند شناخته می شود. برخی از مرد عنکبوتی ها قویتر از وی بوده و برخی دیگر نیز از او ضعیفتر هستند.

با این حال، این شخصیت همان مرد عنکبوتی اصلی است که طرفداران در ابتدا با وی آشنا شده و تا به امروز نیز علاقه زیادی به ماجراجویی هایش دارند. تمامی فیلم های سینمایی و انیمیشن های مرد عنکبوتی نیز از روی همین نسخه ساخته شده و حال که مالتی ورس مخصوص به خودش را نیز دریافت کرده است، بیش از پیش معروف شده و نشان می دهد که این شخصیت چه اهمیتی در دنیای مارول داشته و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

18- گوئن عنکبوتی (Spider-Gwen)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 65
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #2 محصول سال 2014

در طی سال های اخیر، شخصیت اسپایدر گوئن به محبوبیت زیادی دست یافته و وی را می توان در کمیک های مختلف از مرد عنکبوتی مشاهده نمود. در این دنیای موازی، عنکبوت جهش یافته به جای پیتر پارکر، گوئن استیسی را نیش زده و قدرت های عنکبوتی را به وی داده است. متاسفانه در این دنیا، پیتر پارکر کشته می شود. پس از مرگ پیتر، گوئن به خیابان ها رفته و عدالت را به روش خود و با استفاده از قدرت هایش اجرا نمود.

یکی از مسائلی که باعث می شود گوئن از پیتر قدرتمندتر و تواناتر باشد، دسترسی کامل وی به وسایل پلیس است. پدر وی، «جورج استیسی» کاپیتان پلیس بوده و در این دنیا زنده و سر حال است. به لطف این موضوع، گوئن به تمامی تجهیزات پلیس و همچنین رادیوهای آنان دسترسی داشته و از این امکانات برای مبارزه با جرم و جنایت بهره می گیرد. این ویژگی باعث شده که وی رتبه بالاتری از لحاظ قدرت و توانایی نسبت به پیتر داشته باشد.

17- رکس عنکبوتی (Spider-Rex)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 66
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #1 محصول سال 2022

این نسخه از مرد عنکبوتی، جزو عجیب ترین و منحصر به فرد ترین نسخه های این شخصیت است! در این دنیای موازی، «پتر پتارکر» همان پیتر پارکر اما نسخه دایناسور است که پس از برخورد با شهاب سنگی مرموز و اسرارآمیز، قدرت های عنکبوتی به دست آورده است! این قهرمان پس از این که در حین استفاده از قدرت هایش به طور اتفاقی چندین دایناسور دیگر را له کرد، معنی مسئولیت و بار زیادی که قدرتش به دنبال می آورد را فهمیده و از این پس، سعی در احتیاط در استفاده از آن نمود.

همانطور که می دانید، مرد عنکبوتی اصلی جزو یکی از قدرتمندترین قهرمانان در دنیای کمیک های مارول است. حال این قدرت را به بدن دایناسوری بزرگ و عظیم انتقال دهید که تمامی ویژگی های این موجودات ماقبل تاریخی را دارا است! این موضوع اسپایدر رکس را تبدیل به یکی از قدرتمندترین شخصیت های مرد عنکبوتی کرده است و ظاهر ترسناک و قدرت های عنکبوتی وی نیز باعث شده جایگاهی خاص در این لیست داشته باشد.

16- اسپایدرلینگ (Spiderling)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 18119
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man: Renew Your Vows #1 محصول سال 2015

در دنیای موازی دیگری، پیتر پارکر و مری جین به هم رسیده اما این بار، فرزندی بسیار متفاوت از می پارکر را به دنیا آوردند. نام فرزندشان در این دنیا «آنا می پارکر» بوده و وی نیز مانند می قدرت های عنکبوتی پدرش را از طریق دی ان ای به دست آورد. با این حال، این شخصیت تفاوتی بزرگ با می داشت. آنا می تمامی قدرت های پدرش را بدون هیچ محدودیتی به ارث برده و حتی قدرتی جدید نیز به دست آورده است که خود پیتر نداشت!

قدرت اسپایدر سنس پیتر به او اجازه می داد چند ثانیه قبل از وقوع خطر، بتواند آن را حس کند. با این حال، این قدرت عنکبوتی در آنا می بسیار پیشرفته تر بوده و وی حتی چندین ساعت قبل از وقوع خطر، آن را حس کرده و متوجه می شود! وی که لقب اسپایدرلینگ را برای خود برداشته و مانند پدرش در خیابان ها با جرم و جنایت مبارزه می کند، با این قدرت خاص و منحصر به فرد عنکبوتی از خود پیتر نیز قدرتمندتر شده و می تواند به شکلی موثرتر، به نجات جان مردم بپردازد و با شرورهای مختلف مبارزه کند.

15- سیلک (Silk)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 616
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #1 محصول سال 2014

مانند اسکارلت اسپایدر، «سیندی موون» یا همان سیلک نیز یکی دیگر از نسخه های عجیب و کمیاب مرد عنکبوتی است که در دنیای موازی حضور نداشته و در دنیای اصلی مارول ظاهر شده است. وی شباهت های زیادی با پیتر دارد و لحظاتی بعد از گاز گرفته شدن پیتر، عنکبوت جهش یافته ما وی را گاز گرفته و به او قدرت های عنکبوتی اهدا کرده است! با این حال، چندین و چند سال برای سیندی طول کشید تا بتواند به طور موثر قدرت های عنکبوتی اش را کشف کرده و تبدیل به سیلک شود.

قدرت بدنی سیلک نسبت به پیتر پارکر تا حدی کمتر بوده و وی از این نظر ضعیف تر است اما با داشتن توانایی های منحصر به فرد و متفاوت از پیتر، توانسته است از نظر قدرت عنکبوتی برتر از او باشد. وی به دلیل جثه کوچکش نسبت به پیتر چابک تر بوده و در کنار آن، قدرت اسپایدر سنس وی نسبت به پیتر حساسیت بیشتری داشته و باعث می شود کارایی اش بسیار بیشتر باشد. از طرف دیگر، سیلک می تواند از نوک انگشتانش تار شلیک کند و نیاز به هیچ وسیله ای برای شلیک تارهایش ندارد که خود مزیتی بزرگ نسبت به پیتر و اکثر نسخه های مرد عنکبوتی است.

14- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 616
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #697 محصول سال 2012

مرد عنکبوتی دیگری که در دنیای اصلی کمیک های مارول حضور دارد، مرد عنکبوتی برتر یا همان «دکتر اختاپوس» شرور و بدنام است! در طی اتفاقی پیچیده و گیج کننده، ذهن و بدن پیتر پارکر و «آتو اوکتیویس» با یکدیگر عوض شده و ذهن پیتر به بدن در حال مرگ آتو منتقل شد در حالی که ذهن آتو، توانست بدن قدرتمند و جوان پیتر را تصاحب کند. این تغییر باعث شد که آتو متوجه انگیزه های مرد عنکبوتی برای مبارزه با جرم و جنایت شود و بدین ترتیب، وی نیز به قبول این انگیزه ها روی آورد و قسم خورد در بدن پیتر، راه وی را به عنوان مرد عنکبوتی ادامه دهد!

این نسخه از مرد عنکبوتی، تمامی قدرت های پیتر و ویژگی های او را دارا بوده و در کنار آن، نبوغ فوق العاده و هوش عالی آتو اوکتیویس را نیز دارد. همین موضوع باعث شد مرد عنکبوتی برتر یک سر و گردن بالاتر از خود پیتر باشد و بتواند با استفاده از هوش و ذکاوتش، استفاده ای بهتر و موثرتر از قدرت های عنکبوتی داشته باشد.

13- مایلز مورالز (Miles Morales)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 1610
  • اولین حضور در کمیک: Ultimate Fallout #4 محصول سال 2011

مایلز مورالز نیز به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از مرد عنکبوتی های مهم شناخته می شود. جالب است بدانید که وی در انیمیشن Spider Man: Across the Spider Verse نیز شخصیت اصلی بود. درست است که وی یکی دیگر از مرد عنکبوتی های دنیایی موازی است، اما با این حال قدرت هایش نسبت به پیتر پارکر بهتر بوده و از این نظر، برتری در دست مایلز قرار دارد!

یکی از قدرت های عنکبوتی خاص مایلز این است که می تواند خودش را به طور کامل نامرئی کرده و از دید دشمنان پنهان بماند! یکی دیگر از قدرت های ویژه وی، استفاده از الکتریسیته و انتقال آن است. مایلز حتی می تواند برق و الکتریسیته را به تارهایش آغشته کرده و با استفاده از آن، به دشمنان از راه دور نیز شوک وارد کند! در نهایت، بسیاری باور دارند که مایلز در واقع نامیرا است و این حاصل فرمول «آز» یا همان منشا قدرت مایلز بوده که باعث شده است وی تبدیل به یک نامیرا بشود!

12- من اسپایدر (Man-Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 928

در دنیای اصلی مارول، شخصیت من اسپایدر حضور پیدا کرده و به نوعی، نسخه ای عجیب از مرد عنکبوتی بود که با دستکاری ژنتیکی و توسط «مگنیتو» خلق شد! اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم، فکر کنید پیتر پارکر یک عنکبوت بود که توسط انسانی جهش یافته گاز گرفته می شد! این شخصیت به نوعی حاصل همین موضوع است. این شخصیت در طول سال های مختلف نسخه های متفاوتی داشته که محبوبترین و موثرترین آن در انیمیشن Spider-Man: The Animated Series حضور یافته است.

در انیمیشن، ویژگی ها و قدرت های عنکبوتی این شخصیت بیشتر به تصویر کشیده شد. مشخص شد که علاوه بر داشتن تمامی قدرت های پیتر پارکر، وی می تواند از دهانش اسید پرتاب کرده و از طرف دیگر، بدون نیاز به هیچ وسیله ای از جاهای مختلف بدنش تار شلیک کند. قطعاً از نظر هوش و ذکاوت وی بسیار پایین تر از سطح پیتر است اما توانایی های خاصش و نیز قدرت بدنی خالصی که دارد، باعث می شود که از لحاظ قدرت جایگاه بهتری نسبت به خود پیتر کسب نماید!

11- اسپایدر گرل (آنیا کورازون)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 616
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Fantasy #1 محصول سال 2004

برخلاف بیشتر نسخه های مرد عنکبوتی در این لیست، اسپایدر گرل یا آنیا کورازون (Anya Corazon) قدرت های عنکبوتی اش را از گروه عجیبی به نام «جامعه عنکبوت» به دست آورد که کارشان پرستش خدایان عنکبوتی است! وی نیز یکی دیگر از نسخه های مرد عنکبوتی است که در دنیای اصلی مارول حضور دارد. به همین دلیل، پیتر پارکر و دستاوردهایش برای آنیا الهام بخش بوده و باعث شد که تبدیل به یکی از مبارزان قدرتمند عنکبوتی علیه جرم و جنایت شود و از مردم محافظت نماید.

قدرت های عنکبوتی وی کمی بهتر و قدرتمندتر از پیتر پارکر است. وی مانند مایلز می تواند خودش را نامرئی کند و از طرف دیگر، بدون نیاز به هیچ دستگاهی تار شلیک نماید! حتی توانایی تغییر بافت اسکلتی خودش را دارد و از این طریق می تواند در برابر حمله های سنگین مصون بماند. این قابلیتش شباهت زیادی به «آقای شگفت انگیز» دارد.

10- اسپایدر پانک (Spider-Punk)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 138
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #10 محصول سال 2014

«هابی براون» مرد عنکبوتی از یک دنیای موازی است که در این دنیا، «نورمن آزبورن» توانسته تبدیل به رئیس جمهور ایالات متحده شود! همانطور که حدس می زنید، نورمن حکومتی دیکتاتورگونه را تاسیس کرده و این موضوع باعث می شود هابی از قدرت و محبوبیتش به عنوان مرد عنکبوتی استفاده کند و انقلابی بزرگ علیه نورمن و رژیم فاسد و دیکتاتوری وی به راه بیندازد. وی یکی از نسخه های منحصر به فرد و جالب مرد عنکبوتی است که ماجراهای مختلفی را نیز از سر گذرانده است.

اسپایدر پانک تفاوت چندانی از لحاظ توانایی و قدرت عنکبوتی با خود پیتر پارکر ندارد اما یکی از ویژگی های منحصر به فردش باعث شده جایگاه خاصی در این لیست کسب کند. وی ارتشی دارد که کامل در خدمتش هستند و تقریباً در هیچ لحظه حساسی وی را تنها نمی گذارند. این مسئله باعث شده است که بسیار قدرتمند شود و تنها راه شکست دادنش، این است که وی را تنها گیر آورده و در نهایت نیز بتوانید نسبت به قدرت های عنکبوتی اش برتری یابید!

9- گرگ عنکبوتی (Spider-Wolf)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 13989
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #11 محصول سال 2014

اطلاعات زیادی در مورد گرگ عنکبوتی یا منشا پیدایش قدرت های وی وجود ندارد. وی از دنیایی فانتزی و عجیب می آید که گفته می شود تعدادی از ساکنان آن، در واقع گرگینه هستند! مرد عنکبوتی این دنیا نیز جزو همین دسته بوده و به همین دلیل گرگ عنکبوتی نام گرفته است.

مشاهده  مهم ترین سوتی های فیلم های دی سی

گرگ عنکبوتی هم قدرت های کامل مرد عنکبوتی که می شناسیم را دارد و هم از طرف دیگر، آنان را با قدرت های یک گرگینه ترکیب کرده و محصول نهایی، موجودی قدرتمند و توانا از آب درآمده است! شروری به نام «کارن» نیز از این موضوع خبر دار شده و به همین دلیل تلاش کرد تا گرگ عنکبوتی را شکست دهد و جلوی عضو شدن وی در ارتش عنکبوتی در رویداد Spider-Verse را بگیرد زیرا حضور این گرگ باعث افزایش قدرت این ارتش تا حد بسیار زیادی می شد.

8- مرد عنکبوتی (پتون پارنل)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 51412
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #4 محصول سال 2014

«پتون پارنل» (Patton Parnel) نسخه ای از پیتر پارکر در دنیایی موازی است که شخصیتی کاملاً متضاد با پیتر داشته و در واقع جنایتکاری دیوانه است که بدون رحم و مروت، بر روی حیوانات آزمایش می کند. حتی زمانی که قدرت های عنکبوتی اش نیز ظاهر شدند، وی مسئولیتی در قبال آنان قبول نکرده و بدترین استفاده ها را از قدرتش کرد. البته قدرت های عنکبوتی وی نیز تفاوت فاحشی با سایر مرد عنکبوتی های این لیست دارد. پتون وقتی توسط عنکبوتی جهش یافته گاز گرفته شد، خود تغییر شکل داده و تبدیل به عنکبوتی عظیم با هشت چشم شده و بدین ترتیب، ظاهری ترسناک و فراموش نشدنی به خود می گرفت.

پارنل که به عنوان مرد عنکبوتی ترسناک شناخته می شود، بعد از تبدیل شدنش تنها سه روز زنده بود و در نهایت توسط شروری به نام «مورلان» کشته شد. با این حال، در طی همین سه روز نیز توانست آشوب و تخریب زیادی به بار بیاورد. ادعا می شود که وی در این 3 روز حداقل سه نفر را خورده که یکی از آنان عمویش بود! در کنار آن، با گاز گرفتن گردن دوست دخترش «سارا جین» صدها عنکبوت کوچک را وارد وی کرده و سرنوشتی غم انگیز و ترسناک برایش رقم زد!

7- مرد عنکبوتی 2099

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 928
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #365 محصول سال 1992

در آینده ای دور در سال 2099 و همچنین در دنیایی موازی، «میگل اوهارا» (Miguel O’Hara) تبدیل به مرد عنکبوتی شد. وی دی ان ای خود را با یک عنکبوت ترکیب کرد که برخلاف سایر مرد عنکبوتی ها، این عنکبوت جهش یافته نبوده و تنها عنکبوتی ساده بود. قابلیت ها و قدرت هایی که به دست آورد، شباهت زیادی با پیتر پارکر داشت اما از طرفی دیگر، میگل قدرت های دیگری نیز به دست آورد که پیتر هرگز نداشته است.

یکی از قدرت های خاص میگل اوهارا یا همان مرد عنکبوتی 2099، تلپاتی است. وی می تواند به خواست خود، پیام هایی را مستقیماً به ذهن دیگران بفرستد! در کنار این قابلیت عنکبوتی، وی به دلیل آمدن از آینده ای پیشرفته تکنولوژی های بسیار پیشرفته و جذابی در اختیار دارد که از نمونه آنان می توان به دستگاه سفر در زمان اشاره کرد که به لباسش وصل شده است! این ویژگی ها باعث می شود که بسیار قدرتمندتر از یک مرد عنکبوتی عادی باشد.

6- اسپینرت (Spinneret)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 18119
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man: Renew Your Vows #1 محصول سال 2015

در دنیایی موازی، «مری جین واتسون» مجبور شد خود به نوعی مرد عنکبوتی تبدیل شود تا بتواند از خانواده اش در برابر خطرات مختلف محافظت کند. در این دنیا، پیتر پارکر نیز مرد عنکبوتی بود و خود شخصاً لباسی برای مری جین طراحی کرد که باعث می شد وی تمامی قدرت های مرد عنکبوتی را داشته باشد. این لباس البته ایراد واضحی نیز داشت. منشا قدرت های آن خود پیتر بود و هر بار که مری جین از این لباس استفاده می کرد، از قدرت های پیتر کاسته می شد! وقتی این دو در فاصله نزدیکی نیز قرار داشتند، این اتفاق سریعتر رخ می داد.

در نهایت، پس از تقابلی با «ونوم» (Venom)، لباس مری جین شروع به جذب قدرت های این موجود نیز کرد! بدین ترتیب، اسپینرت ترکیبی از قدرت های مرد عنکبوتی و همچنین ونوم را در اختیار داشت و باعث شد که تبدیل به یکی از قدرتمندترین و تواناترین مرد عنکبوتی ها در دنیای مارول شود.

5- سایبورگ عنکبوتی (Spider-Cyborg)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 2818
  • اولین حضور در کمیک: Superior Spider-Man #33 محصول سال 2014

در آینده ای پیشرفته اما آخرالزمانی در دنیایی موازی، پیتر پارکر نه تنها قدرت های مرد عنکبوتی را به دست آورد بلکه تبدیل به یک سایبورگ نیز شد و قدرت های ماشینی به دست آورد. قسمت سایبورگ وی امکاناتی چون پاهای قدرتمندتر، پنجه های فولادین و دید بهتر داد. در کنار همه این ها، وی یک بمب صوتی نیز در دست راستش داشت که بسیار قدرتمند بوده و به راحتی می توانست با شکلیک آن، آشوب زیادی به پا کند.

این شخصیت عنکبوتی به نوعی ترکیبی از مرد عنکبوتی دنیای مارول و شخصیت سایبورگ از دنیای دی سی بوده و به واسطه این ترکیب، یکی از قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی است. متاسفانه مانند تعداد زیادی از مرد عنکبوتی های قدرتمند در دنیاهای موازی، وی نیز هدف شروری به نام «کران» قرار گرفت زیرا این شرور می ترسید که این نسخه از مرد عنکبوتی، قدرت بسیار زیادی به ارتش عنکبوتی اضافه کند.

4- مرد عنکبوتی شش دست (Six-Arm Spider-Man)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 92100
  • اولین حضور در کمیک: What If…? #42 محصول سال 1992

در یکی از کمیک های کلاسیک اما جالب، پیتر پارکر معجونی خورد که قرار بود قدرت هایش را بهبود ببخشد. با این حال، معجون درست عمل نکرد و باعث شد پیتر بیشتر شبیه یک عنکبوت شود و چندین دست اضافی از تن وی بیرون بزند! البته پیتر فورا این مشکل را رفع کرد اما شرکت مارول در یکی از کمیک های What If خود به بررسی این موضوع پرداخت که چه می شد اگر پیتر این دست ها را از بین نمی بُرد و با استفاده از آنان به مبارزه با جنایتکاران می پرداخت!

قدرت های پایه این نسخه از مرد عنکبوتی سر جای خود بوده و تغییری نداشتند اما داشتن شش دست باعث شده بود که هم قدرت و هم چابکی وی بسیار بیشتر از قبل شود و این موضوع نشان می داد که معجون عنکبوتی در نهایت درست عمل کرده است! این نسخه از مرد عنکبوتی توانست با موفقیت دکتر اختاپوس را شکست دهد، به سادگی گوئن استیسی را نجات دهد و از طرف دیگر، نقش مهمی در حفاظت از مالتی ورس مرد عنکبوتی داشته باشد.

3- عنکبوت (The Spider)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 15
  • اولین حضور در کمیک: Exiles #12 محصول سال 2002

این نسخه عنکبوتی از پیتر پارکر نیز در یک دنیای موازی بوده و شباهت زیادی به پتون پارنل داشت اما بسیار خشن تر و بی رحم تر از وی بود! وی مشکلات روانی شدیدی داشته و به معنای واقعی کلمه یک جامعه ستیز بود. این موضوع باعث شد که از قدرت هایش نه تنها هیچ استفاده خوبی نکند، بلکه با کمک آنان به مردم آسیب برساند و آنان را اذیت کند! در نهایت وی برای جرم و جنایت هایش به 67 بار زندان تا آخر عمر محکوم شد اما این هم تاثیری در متوقف کردن این مرد عنکبوتی بی رحم نداشت!

چیزی که باعث می شود این نسخه از مرد عنکبوتی از لحاظ قدرت تفاوت زیادی با سایرین داشته باشد، سیمبیوت ونوم است. برخلاف بقیه مرد عنکبوتی ها، این نسخه ونوم را در کل دوران مرد عنکبوتی بودنش نزد خود نگه داشت! ترکیب ونوم و ذات جامعه ستیز و شیطانی این پیتر پارکر، باعث شد که شاهد یکی از ترسناک ترین و قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی باشیم که قدرتش با بالاترین سطح قدرت «کارنیج» (Carnage) برابری می کند.

2- پنی پارکر (Peni Parker)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 14512
  • اولین حضور در کمیک: Edge of Spider-Verse #5 محصول سال 2014

پنی پارکر نسخه ای از پیتر پارکر در دنیای موازی است که در واقع اهل ژاپن بوده و در کمیک ها نیز به حالتی مانگا گونه طراحی می شود. سرگذشت وی تفاوت بزرگی با سایر مرد عنکبوتی ها دارد؛ او در واقع با عنکبوتی جهش یافته به نام «SP//dr» آشنا می شود که لباس رباتیک بزرگی را نیز کنترل می کند! خود پنی هیچ قدرت خاصی ندارد اما همکاری اش با این ربات و عنکبوت جهش یافته، باعث می شود تبدیل به یکی از قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی شود.

این لباس رباتیک عنکبوتی بسیار قدرتمند است و دلیل قدرتمند بودنش این است که هیچ محدودیتی برایش در نظر گرفته نشده است! مانند بسیاری از مانگاهای رباتیک ژاپنی، این لباس عنکبوتی در هر گوشه از داستان سلاحی به درد بخور داشته و در کنار آن، توانایی های دفاعی بی شماری نیز دارد. به طور قطع می توان گفت که اکثر مرد عنکبوتی ها نمی توانند حرف پنی پارکر و دوست رباتیک قدرتمندش بشوند!

1- مرد عنکبوتی کیهانی (Cosmic Spider-Man)

رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین!

  • متعلق به زمین 13
  • اولین حضور در کمیک: Amazing Spider-Man #9 محصول سال 2014

بالاخره به رتبه اول لیست و قدرتمندترین مرد عنکبوتی موجود در کمیک های شرکت مارول رسیدیم. این مرد عنکبوتی، مرد عنکبوتی کیهانی یا «کاپیتان کهکشان» نام دارد. این نسخه از پیتر پارکر، از انرژی عجیبی به نام «نیروی انیگما» (Engima Force) استفاده کرد که گفته می شود بسیار باستانی و غیرقابل درک است و یکی از نیروهایی است که عامل خلقت همه چیز بوده است! بدین ترتیب، این نسخه از پیتر پارکر تبدیل به قدرتمندترین موجودی شد که تا به حال زیسته است.

نیروی انیگما تک تک توانایی های مرد عنکبوتی را ده ها هزار برابر بهتر از قبل کرد و به او توانایی های جدیدی چون گذر از زمان و مکان، از بین بردن هرچیزی تا آخرین اتمش، زنده ماندن در هر دمایی که به ذهنتان برسد و… بخشید!

در طی رویداد Spider-Verse مرد عنکبوتی کیهانی محل امنی برای سایر نسخه های مرد عنکبوتی ایجاد کرده و حتی به راحتی توانست با دشمنان قدرتمندی چون «دکتر دووم» (Doctor Doom) و «هالک» (Hulk) مبارزه کند و به سادگی شکستشان بدهد! می توان گفت بدون هیچ بحثی، این نسخه از مرد عنکبوتی قدرتمندترین و تواناترین مرد عنکبوتی است که در کل دنیای مارول دیده شده و نسخه ای قدرتمندتر از وی وجود ندارد.

ممنون که با مقاله ” رتبه بندی 40 عنکبوتی دنیای مارول : از ضعیف ترین تا قوی ترین! ” همراه بینکو بودید.
نظرات خود را راجع به این مطلب عنکبوتی حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

درباره دانلود کمیک بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

10 دفعه که مرد عنکبوتی با دشمنانش متحد شد!

از لوکی تا ونوم! 10 دفعه که مرد عنکبوتی با دشمنانش متحد شد!

اگر از علاقمندان به کمیک مارول هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی …

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x