دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

کسی که ماه ها کنار یکدیگر وقت گذرانده اید، سختی ها و خوشی ها… روزهای سیاه و سفید، دل کندن از آدم های دور و بر که سهل است، گاهی اوقات دل کندن از شخصیت های فیلم و سریال و کمیک هم سخت می شود، داستان هایی که در کنار یکدیگر داشته اید… گاهی اوقات مرگ یک شخصیت کمیکی همینقدر طاقت فرساست، با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی “10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک” بپردازیم.

بنر تلگرام

در هر داستانی، غم انگیزترین لحظه ممکن، وقتی است که یکی از شخصیت های مهم و دوست داشتنی، می میرد. رمان ها، سریال های تلویزیونی و فیلم ها، همگی تخیلی و غیر واقعی هستند اما با این حال، باز هم مرگ شخصیتی که دوستش دارید و مدت زمان زیادی را با او سپری کرده اید، می تواند دردناک و عذاب آور باشد.

با این حال، در دنیای کمیک قضیه کمی فرق دارد. ابرقهرمان ها و ابرشرورها، دفعات زیادی کشته شده ولی چند سال بعد، بدون کوچکترین زخم و عارضه ای، باز می گردند! برای امثال کاپیتان آمریکا (Captain America)، باکی (Bucky) و رابین (Robin)، مرگ یک تراژدی غم انگیز نیست بلکه فقط یک آسیب موقت است که در نهایت، پشت سر خواهند گذاشت.

حتی برخی کمیک ها، ساخته شده اند تا مرگ شخصیتی خاص را روایت کنند. برای مثال، کمیک The Death of Superman ماجرای کشته شدن سوپرمن (Superman) را روایت می کند. و از این دست کمیک ها کم نیستند.

با این حال، گاهی اوقات مرگ ها به صورت غیر قابل پیش بینی و ناگهانی رخ داده و خواننده را غافلگیر می کنند. وقتی در کمیک The Night Gwen Stacy Died گرین گابلین (Green Goblin) گوئن استیسی (Gwen Stacy) را از بالای پلی به پایین پرت می کند، همه خواننده ها انتظار داشتند که اسپایدر من (Spider-Man) سر وقت رسیده و وی را از مرگ نجات دهد. یا وقتی جین گری (Jean Grey) توسط نیروی دارک فینیکس (Dark Phoenix) فاسد شده بود، همه انتظار داشتند که گروه ایکس من (X-Men) بتوانند وی را نجات دهند.

در چنین شرایطی، مرگ شخصیت های کمیکی بسیار شوکه کننده و غم انگیز ظاهر می شود و خواننده، زمانی که انتظار مردن شخصیت محبوبش را ندارد، ناگهان با این واقعیت دلخراش روبرو می شود. درست است که بیشتر اوقات، این شخصیت ها دوباره زنده شده و باز می گردند اما این موضوع نیز نمی تواند از دلخراش بودن و غم انگیز بودن مرگشان در آن لحظه بکاهد.

10- مرگ بلو بیتل (Blue Beetle) در کمیک Countdown To Infinite Crisis #1

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

تد کورد (Ted Kord) میلیونری بود که از ثروتش برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کرد. وی لقب بلو بیتل (Blue Beetle) را برای خود برگزید. در طول دوران فعالیتش، این قهرمان به سازمان های فاسد نفوذ کرده، کامپیوترهای مختلف را هک نموده و به جمع آوری اطلاعات جهت از بین بردن جنایت کاران پرداخته است و هدف اختصاصی وی، تاجران فاسد بود.

زمانی که بر روی سازمان جاسوسی Checkmate که توسط آماندا والر (Amanda Waller) تاسیس شده کار می کرد، متوجه شد که وی فایل هایی مربوط به تمام ابرقهرمان ها و شرورهای روی زمین را در اختیار دارد. در نهایت، رهبر Checkmate که مکسول لورد (Maxwell Lord) نام دارد، با تد کورد روبرو شده و به وی می گوید که قصد دارد تمامی انسان های ابر قدرت بر روی زمین را از بین ببرد!

مکسول لورد زمانی همکار تد کورد بوده و با لیگ عدالت (Justice League) نیز همکاری می کرد. به همین دلیل، خواننده انتظار دارد که وی نهایتا تد کورد را زندانی کند تا اجازه ندهد به بقیه در مورد نقشه اش اطلاع دهد. با این حال، مکسول لورد در همان لحظه و همان جا، سر بلو بیتل را منفجر می کند!

مسئله ای که مرگ تد کورد را بسیار دلخراش می کند این است که اگر سایر ابر قهرمان ها به وی گوش داده و حرفهایش را باور می کردند، این اتفاق رخ نمیداد. متاسفانه در آن دوران، لیگ عدالت در مرز فروپاشی بود و بتمن (Batman) بیش از همیشه شکاک شده و بسیار سخت اعتماد می کرد. به همین دلیل، اخطارهای تد کورد را کاملا نادیده گرفت.

متاسفانه مرگ تد کورد، مانند سایر مرگ های کمیکی نبود. این شخصیت به طور کامل کشته شده و هیچوقت باز نگشت. افراد دیگری نقاب بلو بیتل را به چهره زدند ولی تد کورد، تا قبل از ریبوت New 52 در هیچ کمیک دیگری حضور نیافت.

9- مرگ بتمن در کمیک DCeased #1-2

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

در سری کمیک DCeased، دارکساید (Darkseid) سایبورگ (Cyborg) را در سیاره آتشین آپوکالیپس (Apokolips) زندانی کرد که باعث شد وی در معرض نسخه ای از معادله ضد زندگی یا آنتی لایف (Anti Life Equation) قرار گرفت. زمانی که سایبورگ به زمین برگشت، قطعات سایبورگی وی به زمین وصل شده و نوعی ویروس را در سرتاسر اینترنت منتشر کرد. هر کس که حتی برای مدت کوتاهی از شبکه های اجتماعی استفاده می کرد، تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و به زامبی تبدیل می شد. در دنیای کمیک نیز مانند دنیای واقعی، افراد زیادی مشغول استفاده از شبکه های اجتماعی هستند و این باعث می شود که 600 میلیون نفر فقط در عرض پنج دقیقه آلوده شوند!

در حالت عادی، خواننده تصور می کند که ابرقهرمانی چون بتمن، شروع به ساخت یک پادزهر کرده و در عرض چند روز، موفق می شود این ویروس را ریشه کن نموده و تمامی افرادی را که آلوده شده اند به حالت عادی باز گرداند. اما در کمیک DCeased، داستان فرق دارد. در قسمت اول این کمیک، نایتوینگ (Nightwing) تحت تاثیر معادله آنتی لایف، با این ویروس آلوده شده و بر علیه بتمن می شود. وی به بتمن حمله کرده و گردن او را گاز می گیرد! این کار باعث می شود که بتمن نیز تبدیل به یک زامبی شود.

پس از آلوده شدن، بتمن از لباس سرمای مستر فریز (Mister Freeze) استفاده می کند تا سرعت حرکت ویروس در بدنش را کاهش داده و وقت کافی برای خداحافظی کردن از پسرش دیمین (Damian) داشته باشد. در نهایت، بتمن به طور کامل تبدیل به زامبی می شود. پس از این اتفاق، آلفرد (Alfered) چاره ای جز از بین بردن وی ندارد، پس بتمن زامبی شده را می کشد. این اتفاقات باعث می شوند که دو جلد اول سری DCeased به یکی از ترسناکترین و پر مرگترین سری ها تبدیل شود!

مشاهده  10 داستان کمیک What If مارول که باور نمی کنید!

8- مرگ کرن پیج و میستیریو در کمیک Daredevil #5-7

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

در دنیای کمیک، تقریباً همه می دانند که وارد رابطه عاشقانه شدن با یک ابر قهرمان، بسیار خطرناک (و گاهی اوقات احمقانه) است. با این حال، دردویل (Daredevil) این را بهتر از همه می داند. مستر فیر (Mister Fear) باعث شد که همسر مت مرداک (Mat Murdock)، یعنی میلا داناوان (Milla Donovan) دیوانه شود. بولزآی (Bullseye) باعث شد که عشق دوران دبیرستان وی، یعنی الکترا (Elektra) کشته شود.

با این حال، بدترین بلا سر عشق واقعی مت مرداک، یعنی کرن پیج (Karen Page) آمد. وقتی میستریو (Mysterio)، یکی از شرورهای خطرناک و شناخته شده دنیای مارول، متوجه شد که به سرطانی کشنده مبتلا شده، تصمیم گرفت قبل از مرگش، آشوبی بزرگ به پا کند! در همان زمان بود که میستیریو، هویت واقعی دردویل را کشف کرد و از آن جایی که نمی توانست مرد عنکبوتی را شکست دهد، تصمیم گرفت آسیبی بزرگ به زندگی دردویل وارد کرده که آثارش تا ابد باقی بمانند. میستیریو بولزآی را استخدام کرد تا همه افرادی را که در کلیسایی که مت مرداک به طور مرتب به آن سر می‎زد، به قتل برساند.

وقتی دردویل وارد کلیسا شد تا با بولزآی روبرو شده و وی را متوقف سازد، کارن پیج نیز وارد این کلیسا شد. در نهایت، بولزآی یکی از سلاح های دردویل را به سمت خودش پرتاب کرد که کرن پیج، با بدنش سعی در منحرف کردن آن کرد. ضربه ای که در اثر این سلاح به کرن وارد گشت، باعث مرگش شد.

وقتی مت جسد کرن را در آغوش گرفته بود، میستیریو ظاهر شده و اعتراف کرد که وی پشت این همه این ماجراها است. میستیریو فکر می کرد که با این کار، می تواند خشم دردویل را برانگیخته و باعث شود که دردویل، وی را به قتل برساند و تا ابد، برچسب قاتل را حمل کند. با این حال، دردویل متوجه نقشه اش شد و آسیبی به میستیریو نرساند. میستیریو که بسیار ناامید شده بود، با این فکر که کل نقشه اش شکست خورده، تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد. در نهایت، وی با تفنگی به سر خود شلیک کرد.

7- مرگ هاکای در کمیک Avengers #502

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

همه می دانیم که مرگ، دردناک و تاحدودی ترسناک است! با این حال، بدترین اتفاق، دوبار مردن است! متاسفانه این بلایی است که در کمیک Avengers #502 محصول سال 2004 به سر هاکای (Hawkeye) آمد.

وقتی اسکارلت ویچ (Scarley Witch) دچار یک فروپاشی عصبی شد، ناخودآگاهش باعث شد که عصبانیتش را سر دوستانش خالی کند. با استفاده از قدرت های تغیر واقعیتش، واندا (Wanda) باعث شد که یکی از اعضای انتقام جویان به نام جک او هارتز (Jack of Hearts) خود را عمارت انتقام جویان منفجر کند. این کار، باعث کشته شدن انت من (Ant-Man) شد. پس از آن، وی شی هالک (She-Hulk) را وادار کرد تا ویژن را از وسط نصف کند و به این ترتیب، باعث از بین رفتن وی شد. وقتی اعضای انتقام جویان سعی داشتند به واقعیت قضیه پی ببرند و معما را حل کنند، واندا ارتشی عظیم از کری ها (Kree) را بر علیه هم تیمی هایش احضار کرده و باعث کشته شدن هاکای شد.

وقتی واندا متوجه اعمالش شد، سعی کرد واقعیت را بازنویسی کند و به این ترتیب، همه دوستان و هم تیمی هایش، از جمله هاکای را به زندگی برگرداند. پس از انجام این کار، انتقام جویان در نهایت متوجه شدند که در دنیایی تقلبی و غیر واقعی زندگی می کنند. این باعث شد که هاکای، به واندا حمله کرده و از او بخواهد که دنیا را به حالت عادی خودش برگرداند. واندا به این درخواست هاکای گوش نداد و وجود او را از این دنیا نیز پاک کرد!

در جریان این رویداد، تعداد زیادی از اعضای انتقام جویان کشته شده اند اما مرگ هاکای در این بین، بیشتر از همه غیر قابل تصور و غیر قابل پیش بینی بود؛ زیرا واندا یک بار او را به زندگی برگرداند و سپس دوباره اقدام به کشتن و از بین بردن وی کرد و همه این جریانات، فقط در طول یک سال به وقوع پیوست!

6- مرگ دیمین وین در کمیک Batman: Incorporated #8

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

سال ها قبل، بتمن با تالیا الغول (Talia Al Ghul)، دختر شرور شناخته شده و معروف دنیای دی سی، یعنی راس الغول (Ra’s Al Ghul) رابطه داشت. تالیا باردار شده و پسری به نام دیمین را به دنیا آورد. با این حال، به بتمن دروغ گفته و اعلام کرد که فرزندشان مرده به دنیا آمده است. وی این کار را انجام داد تا در خفا دیمین را بزرگ کرده و تعلیم دهد.

وقتی دیمین ده ساله شد، تالیا بالاخره به وی اجازه داد تا با پدرش ملاقات کرده و آشنا شود. تالیا فکر می کرد که می تواند از دیمین به عنوان اهرمی احساسی استفاده کند و بتمن را مجبور کند که به وی پیوسته و با هم، کنترل کل جهان را در دست بگیرد. اما خود دیمین نظر دیگری داشت. وی راه و روش مادرش را دور انداخته به رابین جدیدی برای بتمن تبدیل شد.

تالیا که ناامید شده بود، چاره ای نداشت جز این که از نقشه پشتیبانش استفاده کند. وی کلونی بزرگسال از دیمین را که Heretic نام داشت فعال کرده و از وی برای رسیدن به مقاصدش استفاده کرد. وقتی سازمان تالیا که Leviathan نام داشت، شهر گاتهام را تصاحب نمود، دیمین در نهایت با کلون خود روبرو شده و این دو، با شمشیر به جان هم افتادند. علی رغم سن کم، دیمین توانایی بسیار خوبی در مبارزات داشت و با شکست دادن رابین سابق یعنی تیم دریک (Tim Drake) در مبارزه، این موضوع را به خوبی ثابت کرده بود. همین موضوع، خود دلیل خوبی بود که طرفداران تصور کنند که او راحت می تواند از پس کلونی ضعیف تر از خودش بر بیاید و به راحتی این کلون را از بین ببرد. متاسفانه، این تصور اشتباه از آب درآمد. با این وجود که دیمین با شجاعت تمام مبارزه کرد، دشمن وی، یعنی Heretic موفق شد که با شمشیر سینه اش را بشکافد و در نهایت، او را به قتل برساند.

مشاهده  عجیب ترین کمیک های ونوم / شگفت انگیزترین نسخه های ونوم دنیای مارول

5- مرگ جاناتان کنت (Jonathan Kent) در کمیک Action Comics #870

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

از سال 1950، سوپرمن بارهای بار با شروری قدرتمند و فضایی به نام برینیاک (Brainiac) درگیر شد. برینیاک که از دخالت ها و تلاش های سوپرمن برای خنثی کردن نقشه هایش خسته شده بود، تصمیم گرفت که با شلیک موشکی، خورشید را منفجر کند و بدین ترتیب، کل زمین و هر کسی که بر روی آن زندگی می کرد را یکجا از بین ببرد.

این نقشه اش نیز شکست خورد زیرا سوپرگرل (Supergirl) موشک را از بین برده و سوپرمن نیز خود به سراغ برینیاک رفت. در نهایت، خوانندگان فکر کردند که برای چندمین بار، سوپرمن موفق شده و نقشه برینیاک شرور را متوقف ساخته است. با این حال، وی نقشه ای نهایی نیز داشت که بتواند حداقل مقداری آسیب به سوپرمن وارد سازد. برینیاک قبل از بیهوش شدنش، پهپادی به خانه پدر و مادر کلارک کنت (Clark Kent) فرستاد. جاناتان کنت (Jonathan Kent) متوجه این پهپاد شد و سر فرصت، توانست خود و همسرش مارتا (Martha) را خانه بیرون ببرد. در نهایت، این پهپاد درون خانه شان منفجر شد.

جاناتان و مارتا از این حمله جان سالم به در بردند اما به نظر می رسید که جاناتان، هیجان و ترس بسیار زیادی را تجربه کرده است. این موضوع باعث شد که کمی بعد از انفجار، جاناتان دچار سکته قلبی شود و در عرض چند دقیقه، جان خود را از دست دهد. سوپرمن در طول این داستان، هر کاری که در توانش بود انجام داد تا دنیا و تمام مردم را نجات دهد اما نهایتا، نتوانست هیچ کاری انجام دهد تا جلوی مرگ پدرش را بگیرد. بدترین و دلخراش ترین چیز در مورد این اتفاق، این است که سوپرمن هیچگاه نتوانست سر وقت به پدرش برسد و قبل از این که بتواند از وی خداحافظی کند، جاناتان فوت نمود.

4- مرگ ایریس وست در کمیک Flash #276-283

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

مهم نیست که چندبار ایوبارد ثاون (Eobard Thawne) یا همان ریورس فلش (Reverse Flash) سعی کرده در مقابل فلش (The Flash) بایستد و برای وی مشکل و دردسر ایجاد کند، در نهایت، همیشه فلش پیروز میدان بوده است. همه این شکست ها، باعث شد فشار زیادی بر ریورس فلش وارد شده و او نقشه های جدید و خطرناک تری برای از بین بردن زندگی بری الن (Barry Allen) بکشد. این بار، ایوبارد ثاون در نظر داشت از طریق همسرش، یعنی آیریس وست (Iris West) به فلش آسیب برساند! ثاون برای مدت طولانی عاشق آیریس بود. این عشق سرانجام باعث شد که تصمیم بگیرد که اگر وی قرار نیست با آیریس باشد، پس بری نیز به هیچ وجه نباید به او برسد.

وی به سراغ آیریس رفته و به او گفت که اگر در عرض 24 ساعت از بری جدا نشده و با ثاون وارد رابطه نشود، او را خواهد کشت! شب بعد از این واقعه، در یک مهمانی بالماسکه، ثاون دوباره به سراغ آیریس رفت و از وی پرسید که آیا در مورد این پیشنهاد فکر کرده است یا خیر. آیریس به ثاون گفت که حتی اگر از بری نیز جدا شود، هیچوقت با ثاون وارد رابطه نخواهد نشد و هیچ گاه رابطه‎ای میان آنان شکل نخواهد گرفت. ریورس فلش از این حرف بسیار خشمگین شد و عصبانیت و خشم فراوانش، باعث شد دست هایش را به صورت ویبره (از قدرت های مخصوص فلش) وارد جمجمه آیریس کرده و مغز وی را از هم بشکافد!

مرگ یک ابر قهرمان محبوب و دوست داشتنی، به نوعی می تواند قابل درک باشد؛ زیرا آنان همیشه خود را در معرض انواع خطرات قرار می دهند. اما آیریس که ابر قهرمان نبود. او کاری به نقشه های شرورانه ثاون برای تصاحب دنیا نداشت. ثاون فقط و فقط از روی نفرت، اقدام به کشتن وی کرد. همین موضوع، باعث می شود مرگ آیریس بسیار دلخراش تر و ترسناک تر از سایر مرگ های موجود در این لیست باشد.

3- مرگ مرد عنکبوتی در کمیک Amazing Spider-Man #700

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

مرد عنکبوتی، در طی یکی از مبارزاتش با دکتر اختاپوس (Doctor Octopus)، توسط یکی از ابزارهای این دانشمند دیونه، یعنی Octobot ضربه دید و این باعث شد که بدن اسپایدر من و آتو اکتیویس (Otto Octavius) عوض شد. آتو که در آن زمان در حال مرگ بود، برای جلوگیری از مرگ و بیشتر زنده ماندنش، بدنش را با پیتر پارکر (Peter Parker) عوض کرد. پیتر که وارد بدن نحیف و در حال مرگ آتو شده بود، متوجه شرایط فاجعه آمیز خود شده و سعی داشت به هر طریق، راهی پیدا کند تا ذهنش را دوباره به بدن خودش بازگرداند. او فقط چند ساعت وقت داشت و اگر موفق نمی شد، برای همیشه در بدن آتو، از بین می رفت.

همانطور که همه خوانندگان و طرفداران می دانند، مرد عنکبوتی هوش و ذکاوت بالایی دارد. این موضوع باعث شد که همه خوانندگان، مطمئن باشند که این بار نیز آتو اکتیویس قرار است شکست بخورد و پیتر به زودی راهی برای رهایی از این بدن و بازگشت به بدن خودش پیدا خواهد کرد.

پیتر از گروه Sinister Six برای ردیابی دکتر اختاپوس استفاده کرد و وی را در برج انتقام جویان گیر انداخت. پیتر و دکتر اختاپوس، درگیر مبارزه ای پایانی با یکدیگر می شوند. پیتر که تنها دقایقی کوتاه از زندگی اش باقی است، از یکی از Octobot های خود دکتر اختاپوس استفاده کرده و آن را به سر وی می چسباند. پیتر امیدوار بود که با این کار، بتواند بدن خود را پس بگیرد و ذهن و بدنش دوباره یکی شوند. متاسفانه اکتیویس این را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل، محافظی از جنس کربنادیوم بر روی ماسکش گذاشته بود که دور سرش را می پوشاند. این محافظ باعث شد که ربات نتواند به مغز آتو دسترسی پیدا کند و نقشه پیتر، به صورتی بسیار دلخراش شکست خورد. پس از شکست نقشه، پیتر که در بدن ضعیف دکتر اختاپوس گیر افتاده بود، در نهایت به دلیل از کار افتادن این بدن، جان خود را از دست داد. در این کمیک، دکتر اختاپوس بالاخره مرد عنکبوتی را شکست داد!

مشاهده  دانلود کمیک DCeased فارسی | زامبی های دی سی (کامل)

2- مرگ کریون شکارچی در کمیک Amazing Spider-Man #294

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

وقتی سرگی کراوینوف (Sergei Kravinoff) تصمیم گرفت کل زندگی اش را وقف مبارزه با کشنده ترین جانوران کره زمین، آن هم با دست خالی کرد، لقب معروف کریون شکارچی (Kraven the Hunter) را به دست آورد. پس از مبارزه با جانوران مختلف برای مدت های طولانی، کریون تصمیم گرفت به سراغ شکاری جدید برود. شکار جدید او، کسی جز مرد عنکبوتی نبود!

کریون چند باری با مرد عنکبوتی درگیر شد و هر بار، از وی شکست خورد. این شکست ها باعث شدند که کریون، سرمی خاص را به خود تزریق کند که باعث افزایش سرعت و قدرت بدنی وی شد. حال که قدرت وی بسیار بیشتر از قبل شده بود، مطمئن شد که می تواند از پس مرد عنکبوتی بر بیاید و وی را به قتل برساند. پس برای بار آخر، در کمیک محبوب و بسیار موفق Kraven’s Last Hunt به سراغ شکار اسپایدر من رفت.

بعد از شلیک کردن به مرد عنکبوتی، کریون فکر کرد که او مرده، پس وی را در گوری کم عمق دفن کرد. پس از آن، لباس مرد عنکبوتی را برای خودش برداشته و به نوعی، تبدیل به مرد عنکبوتی جدیدی شد! سرانجام مرد عنکبوتی زنده شده و از گور خود خارج شد. وی به سراغ کریون رفته و با او به مبارزه پرداخت. کریون به مرد عنکبوتی گفت که شکار او، لذت بخش تر از تمامی شکارهای عمرش بوده و از این شکار، بسیار لذت برده است. کریون که باور داشت دیگر چیزی برای ثابت کردن ندارد، در همانجا دست به خودکشی زد.

یکی از مسائلی که باعث می شود مرگ کریون بسیار شوکه کننده باشد، این است که برخلاف بیشتر شرورهای اسپایدر من، این شخصیت هیچ گاه از مرگ بازنگشت. چندباری کلون های مختلفی از وی در دنیای کمیک های مارول ظاهر شده اند اما سرگی کراوینوف اصلی، بیش از چندین دهه است که مرده و در دنیای کمیک های مارول، حضور ندارد.

1- مرگ لوری و جودی گرایمز در کمیک The Walking Dead #48

دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

وقتی که آخرالزمان زامبی، کل دنیا را از هم پاشید و زندگی را برای همه بازماندگان بسیار دشوارتر از پیش کرد، خانواده ریک گرایمز (Rick Grimes) و تعدادی دیگر از بازماندگان، در یک زندان متروکه زندگی می کردند. وقتی مردی به نام فرماندار (Governer) به ریک و خانواده اش پیشنهاد زندگی در بین جمعیت Woodbury را داد، آنان این پیشنهاد را قبول می کردند زیرا حس می کردند که زندگی در این مکان، به مراتب بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود. در نهایت، مشخص شد که افراد تحت رهبری فرماندار، آدم خوار بوده و این باعث یک درگیری بین افراد ریک و فرماندار شد. افراد ریک موفق شدند آسیبی جدی به فرماندار وارد کنند و به زندان محل زندگی شان بازگشتند.

ریک و افرادش، فکر می کردند که فرماندار در اثر زخم و جراحاتش، جان باخته و از بین رفته است. با این حال، وی زنده بود و چندین ماه بعد از این واقعه، با افراد زیادی که جمع کرده بود، به زندان حمله کردند و قصد داشتند همه ی افراد ریک را به قتل برسانند. وقتی فرماندار موفق شد وارد زندان شود، ریک به همراه پسرش کارل (Carl) و همسرش لوری (Lori) که دختر تازه به دنیا آمده شان یعنی جودی (Judy) را در بغل داشت، فرار کردند. ریک و کارل توانستند به موفیت از تیر رس افراد فرمانده فرار کنند. اما لوری و جودی، چندان خوش شانس نبودند. تیر یکی از افراد فرمانده، به سینه لوری برخورد کرد و باعث مرگ جودی و لوری شد.

در این جلد از کمیک مردگان متحرک، افراد زیادی از جمله هرشل (Hershel)، پاتریشیا (Patricia)، بیلی (Billy) و آلیس (Alice) جان خود را از دست دادند اما مرگ هیچکدام از آنان به اندازه لوری و جودی، شوکه کننده و دلخراش نبود. در این سری کمیک، مرگ و میر بسیار زیاد است اما خوانندگان به طور قطع فکر نمی کردند که نویسندگان این سری، حاضر باشند نوزادی تازه به دنیا آمده را بکشند! این لحظه، به همه طرفداران و خوانندگان این اثر ثابت کرد که این سری، محدودیتی برای کشتن ندارد و نویسندگان حاضرند در هر لحظه ای، هر کدام از شخصیت ها را که بخواند، از داستان حذف کنند.

ممنون که با مقاله “دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک” همراه بینکو بودید.
نظرات خود را حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

کمیک دانلود کمیک فارسی

بیش تر بخوانید

10 داستان What If مارول که باور نمی کنید!

10 داستان کمیک What If مارول که باور نمی کنید!

اگر از علاقمندان به مقالات کمیک مارول هستید با بینکو همراه باشید تا با هم …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x