۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن / وقتی کال اِل شرور می شود!

سوپرمن یک ایده‌آل برای نسل بشر است. یک هدف برای انسان‌های فانی که در طول زندگی برای تبدیل شدن به آن تلاش می‌کنند. اما کال ال (Kal-El) چندین بار بازنویسی شده و همه این ریبوت‌ها به این ایده‌آلی نیستند.

بنر تلگرام

10 نسخه شرور سوپرمن

از بینکو بخوانید: این که به خاطر گناهان خودش آلوده شده، به خاطر اعمال بی‌رحمانه دیگران دچار جنون شده یا به طرز تراژیکی از جایگاه همیشگی‌اش نزول پیدا کرده، باعث شده تا ایده ترسناک «سوپرمن شرور» به وجود آید.

این که یک ایده‌آل درستکاری در ژرفای تباهی غرق شود تراژیک است. اما وقتی همان قدرت‌های عالی را داشته باشد، این اتفاق وحشتناک خواهد بود.

۱۰. سوپرمن، تسلیم دولت خبیث

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • زمین ۳۱

اگر از روی نحوه به تصویر کشیدن سوپرمن در کمیک‌های بتمن فرانک میلر (Frank Miller)، مثل The Dark Knight Returns، قضاوت کنیم این خالق افسانه‌ای کمیک بوک‌ها خیلی از سوپرمن خوشش نمی‌آید. دنیای The Dark Knight Returns میلر عمیقاً یک پادآرمان‌شهر است که در آن مرد پولادین با تسلیم دولت بودن تبدیل به شخصیتی سست می‌شود.

این شخصیت از آن نظر ترسناک است که به خواست خودش اختیارش را به انسان‌های فاسد واگذار کرده. فرقی نمی‌کند قصدش چه باشد، مسئولان دولتی معمولاً به دنبال به دست آوردن قدرت هستند. سوپرمن این درس را زیر مشت‌های بتمن یاد می‌گیرد.

۹. سوپرمن شرور: رنت

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • دارک مولتی‌ورس

یک حضور کوتاه به معنای عدم ترسناکی رنت (Rant) نیست؛ نسخه‌ای از سوپرمن که توسط کریپتونایت (ٰKryptonite) قرمز آلوده شده است. در شماره ۸ کمیک Sideways، مشخص می‌شود که رنت توسط پروس خیرخواه (Perrus the Benevolent) از دنیای خودش بیرون کشیده شده و انرژی زندگی خودش را در اعضای محافظت به پروس می‌دهد.

به این ترتیب، او در کنار خیلی از افراد دیگر از دنیاهای نابودی شده دارک مولتی‌ورس عضو آن‌سین (Unseen) می‌شود. ظاهر حشره‌مانند رنت و سرنوشت دنیایش باعث افزایش ترسناکی او می‌شود و با وجود حضور کوتاهش، به تأثیر رنت می‌افزاید.

۸. سوپرمن، نوزاد قاتل

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • داستان Bump In The Night
مشاهده  🦇🤡 کمیک بتمنی که میخندد / چرا این کمیک اینقدر معروف است؟ + لینک دانلود

کال ال در شماره ۱ کمیک DC House of Horror به شکل یک ویلن کلاسیک آثار ترسناک به تصویر کشیده می‌شود. این داستان که با نام Bump In The Night شناخته می‌شود تا سقوط مرد پولادین به زمین عادی است. سپس جاناتان کنت توسط کال ال خشمگین کشته می‌شود. بعد از آن، این نوزاد ترسناک مارتا را در خانه و انبار دنبال می‌کند. شاید در ظاهر مضحک به نظر برسد اما از نظر نحوه اجرا ترسناک محسوب می‌شود.

۷. کال الِ رهبر شوروی

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • زمین ۳۰

در زمین ۳۰، کال ال (Kal-L) در ایالات متحده سقوط نکرد بلکه به جایش به اتحاد جماهیر شوروی وارد شد. این شخصیت به عنوان نماد غرور ملی توسط دولت بزرگ شد تا در نهایت به عنوان رهبر فعالیت کند. در کمیک Superman: Red Son، همانند The Dark Knight Returns، سوپرمن هویت خودش را به یک دولت واگذار کرده است.

در این مورد، این دولت یکی از مستبدان تاریخی محسوب می‌شود و با این کارش یک مسابقه ابرقهرمانی را با آمریکا آغاز می‌کند. از شرارت‌های این سوپرمن می‌توان در تبدیل مخالفانش به موجوداتی بی‌عقل با هدف خدمت به حکومتش اشاره کرد.

۶. نسخه ترسناک سوپرمن: اورمن

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!
سوپرمن در کمیک The Multiversity: Mastermen
  • زمین ۱۰

یک نسخه متفاوت از سوپرمن زمین ۳۰، کال ال (Kal-L) زمین ۱۰ است که در سودتنلند سقوط کرد که تحت اشغال نازی‌ها بود. این نسخه ترسناک سوپرمن که ابتدا در کمیک The Multiversity: Mastermen مورد استفاده قرار گرفت، توسط خود آدولف هیتلر بزرگ و نام اورمن (Overman) به او داده شد.

با این که وقتی اورمن برای ۳ سال زمین را ترک می‌کند داستان او کمی پیچیده می‌شود اما مفهوم یک سوپرمن نازی می‌تواند کابوس هر انسانی باشد. یک موجود خداگونه که خودش را وقف نابود کردن یک گروه از انسان‌ها می‌کند. با توجه به نیاز سیری‌ناپذیر به قدرت، این کال ال نشان می‌دهد که یک نسخه شدیداً ترسناک و فاسد از سوپرمن محبوب همیشگی محسوب می‌شود.

۵. سوپرمن خبیث: اولترامن

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!
اولترامن در خط داستانی Forever Evil
  • زمین ۳
مشاهده  معرفی الکس راس "Alex Ross" ، چهره ی پیشگام واقع گرایی در طراحی کمیک

اولترامن (Ultraman) نسخه شرور سوپرمن در زمین ۳ است. به لطف خط داستانی Forever Evil، توجه به این شخصیت بیش‌تر شد. او به عنوان رهبر کرایم سیندیکیت (Crime Syndicate) فعالیت می‌کند؛ گروهی از شخصیت‌های شرور که در واقع نسخه‌های متفاوت اعضای جاستیس لیگ هستند.

اولین بار او توسط لکس لوتر در حالی دیده شد که یک تکه کریپتونایت را می‌دزدد؛ که به جای ضعیف کردنش باعث قدرت گرفتن اولترامن می‌شود. این نسخه از سوپرمن که فقط به دنبال قدرت است، وارد زمین اصلی دی سی می‌شود. دیدن یک نسخه متفاوت از سوپرمن که پیام «این دنیا مال ماست» از خود به جا می‌گذارد به اندازه کافی ترسناک به نظر می‌رسد.

۴. سوپرمن ترسناک، نماد ناعدالتی

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • زمین ۲۲

شاید یکی از مشهورترین سوپرمن‌های ترسناک، کال ال دنیای اینجاستیس (Injustice) باشد که یک تراژدی بزرگ را به لطف جوکر تجربه کرده است. با هماهنگ کردن انفجار یک بمب اتمی در متروپلیس با ضربان قلب لوئیس لین، شاهزاده دلقکی با استفاده از گاز ترس اسکرکرو (Scarecrow) باعث توهمات مرد پولادین شد. به این ترتیب، سوپرمن لوئیس را با باور این که او دومزدی (Doomsday) است کشت.

از آن تلخ‌تر این که لوئیس در آن زمان باردار بود و فرزند سوپرمن نیز به دست خود او کشته می‌شود. با خشم فراوان، مرد پولادین جوکر را می‌کشد و تبدیل به حاکم مستبد زمین ۲۲ می‌شود.

۳. سوپرمن آدمکش: کال الِ قاتل سریالی

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!
سوپرمن در کمیک Batman: The Devastator
  • زمین ۱

شخصیت سوپرمن حضوری کوتاه در کمیک Batman: The Devastator دارد اما همین حضور نیز تأثیر ترسناکی به جا می‌گذارد. به دلایل نامشخصی، کال ال شروع به انجام قتل در سراسر زمین می‌کند. بتمن حدس می‌زند که به نحوی مرد پولادین آلوده شده یا کس دیگری کنترلش را به دست گرفته است.

مشخص می‌شود که سوپرمن به همه در مورد ایده‌ها و امیدش دروغ می‌گفته. برای همین شوالیه تاریکی خودش را به ویروس دومزدی آلوده می‌کند تا بالأخره دوست سابقش را از بین ببرد. این که یک سوپرمن داشته باشیم که به این راحتی جان دیگران را بگیرد، یک نسخه ترسناک از این قهرمان را به تصویر می‌کشد.

مشاهده  کمیک بتمن: سه جوکر / با خواندن این داستان شاخ در می آورید! + لینک دانلود

۲. سوپرمن زامبی

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!

  • سری DCeased

سوپرمن به عنوان یک زامبی! هیچوقت تصور چنین چیزی خوشایند نیست اما در سری DCeased این اتفاق افتاده است. ترکیب تعدادی از شخصیت‌های دی‌سی با یک ویروس نامیرا باعث می‌شود تا سوپرمن تبدیل به یک موجود گوشت‌خوار ترسناک شود.

وقتی که این نسخه از مرد پولادین به ویروس آلوده می‌شود، سعی دارد تا از زمین فرار کند اما خیلی از این کره فاصله نمی‌گیرد که گرسنگی او را فرا می‌گیرد. تصور این که سوپرمن با فرود ابرقهرمانی‌اش به روی زمین بیاید اما به جای نماد امید، یک زامبی گرسنه ببینیم، به اندازه کافی ترسناک به نظر می‌رسد.

۱. ترسناک ترین نسخه سوپرمن: کال الِ آپوکالیپتی

۱۰ نسخه ترسناک سوپرمن/ وقتی کال اِل شرور می شود!
سوپرمن در کمیک Superman: The Dark Side
  • زمین ۱۱۹۸

احتمالاً ترسناک‌ترین نسخه سوپرمن توسط جان فرانسیس مور (John Francis Moore) و کیرون دوایر (Kieron Dwyer) خلق شده باشد: کال ال زمین ۱۱۹۸ که اولین بار در سری Superman: The Dark Side دیده شد. این کال ال به جای فرود به زمین، به سیاره آپوکالیپس (Apokolips) رفته بود و توسط دارک ساید (Darkseid) تربیت شد تا تبدیل به قدرتمندترین جنگجوی سیاره شود.

این نسخه از سوپرمن در نهایت به سمت خیر می‌آید اما بار سنگین نابودی و مرگ را روی شانه‌های خود حس می‌کند. تصور این که قهرمان ایده‌آل دی‌سی نشانه‌های اخلاقی بدترین موجودات دی‌سی را از خود نشان دهد کاملاً آخرالزمانی به نظر می‌رسد.

منبع: ویجیاتو

بیش تر بخوانید

معرفی شخصیت آنتی مانیتور / نابود کننده دنیاها کیست؟

معرفی شخصیت آنتی مانیتور / نابود کننده دنیاها کیست؟

اگر از علاقمندان به دنیای فیلم های دی سی هستید پس با بینکو همراه باشید …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x