معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

اگر از طرفداران کمیک بوک و فیلم های ابرقهرمانی باشید محال است که سوپرمن را نشناسید؛ سوپرمن یکی از پرطرفدارترین شخصیت های ابرقهرمانی که هواداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. با این مقاله بینکو همراه باشید تا به هم به معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan ابرقهرمانی از دنیای دی سی بپردازیم.

بنر تلگرام

آشنایی با نماد امید دی سی / سوپرمن کیست؟

  • کال ال با نام زمینی کلارک کنت مقلب به سوپرمن
  • خلق شده توسط جری سیگل و جو شوستر
  • اولین حضور در کمیک: Action Comics #1
  • قدرت ها: قدرت فوق بشری، سرعت بسیار بالا، دید ایکس-ری، دید میکروسکوپی و تلسکوپی، هوش بسیار بالا، حواس فوق بشری، تنفس منجمد کننده

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

سرگذشت و اوریجین سوپرمن در کمیک / سوپرمن کیست؟

در پاسخ به سوال سوپرمن کیست؟ باید گفت که بزرگترین ابرقهرمان تاریخ، آخرین فرزند سیاره کریپتون بود که توسط پدرش، جور-ال، درست لحظاتی قبل از نابودی سیاره کریپتون به سمت زمین فرستاده شد و در مزرعه ای در کانزاس فرود اومد، مارتا و جاناتان کنت تصمیم گرفتن اون کودک رو بزرگ کنن. کلارک به مرور زمان متوجه قدرت های خارق‌العاده خودش شد و تصمیم گرفت از اون ها در راه کمک به بشریت استفاده کنه. از جذابترین نکات درباره سوپرمن فلسفه جذابی هست که داره، یعنی فضایی که از همه انسان ها انسان تره و همیشه سعی می‌کنه به بشریت کمک کنه.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

دیالوگی خارق‌العاده و زیبا از سوپرمن در کمیک All-star Superman:
“It’s Never as bad as it seems. You are much stronger than what you think you are, trust me”
«زندگی هیچوقت اونقدر که به نظر میاد بد نیست. تو خیلی قوی تر از اون چیزی هستی که فکر میکنی، بهم اعتماد کن.»

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

توضیحاتی درباره قدرت سوپرمن و کریپتونایت

قدرت سوپرمن اصالتا بخاطر سلول هایی هست که داره. اونا مثل یجور ذخیره کننده انرژی در مقابل با خورشید عمل می‌کنن و اصطلاحاً وقتی نور خورشید به اونا می تابه شارژ میشن. همین باعث میشه که نه تنها سوپرمن، بلکه همه کریپتونی ها از نور خورشید انرژی بگیرن و قدرتمند بشن.

کریپتونایت، همون سنگ های سبز رنگ ، باقیمانده از سیاره کریپتون هستند. اونا درواقع وقتی زیر نور خورشید قرار میگیرن، نوری از خودشون منتشر میکنن ، که شامل امواج الکترومغناطیسی می شه که برای افرادی که اهل کریپتون هستن کشنده هست و به شدت بهشون آسیب می‌رسونه و حتی منجر به مرگشون هم می شه.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

ریبوت های سوپرمن در دی سی

در سال ۱۹۸۶ و پس از رویداد “Crisis on infinite earths” دی سی تصمیم گرفت تغییراتی رو در کرکتر هاش ایجاد کنه و اصطلاحاً ریبوت کنه. آقای جان بیرن عزیز هم وظیفه انجام اینکار برای سوپرمن رو داشت. اون یه سری تغییراتی رو در رابطه با شخصیت سوپرمن ایجاد کرد برای مثال شخصیت لوییس لین قوی تر شده بود و کلارک کنت هم صرفا یه خبرنگار دست و پا چلفتی نبود و جسورتر شده بود.

اون به لکس لوتر انگیزه های بهتری برای دشمنی با سوپرمن داد و سوپربوی رو حذف کرد، یعنی سوپرمن در دوران بلوغ تصمیم بر مبارزه با جرم می گیره نه تو نوجوانی. قبل از ریبوت دوباره دی سی و دوران New 52، نویسندگان مطرح دیگری هم مثل جف جانز و مارک وید اوریجین سوپرمن رو بروزتر کردند.

سوپرمن کیست؟

بعد رسیدیم به ریبوت سراسری New 52، جایی که دی سی با کمیک Flashpoint مالتیورس خودش رو ریبوت کرد و به شخصیت هاش اوریجین های جدیدی داد و احیاشون کرد. گرنت موریسون، که تا اونسال کمیک های بی نظیر و شاهکاری مثل All-Star Superman رو نوشته بود، شخصیت سوپرمن رو با ادای احترام به تاریخچه و شخصیت پردازی که داشت، احیا کرد.

البته بعد از اون سوپرمن New 52 دیگه چندان جذاب نبود و بعد از کمیک Convergence، دی سی سوپرمن post crisis رو برگردوند. سوپرمنی که با لوئیس لین ازدواج کرده و ی پسر هم به اسم جان کنت داره. بعد از اون ما شاهد دوران Rebirth بودیم که پیتر جی توماسی نویسندگی کمیک های سوپرمن رو برعهده داشت و ران عالی هم داشت.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

معشوقه های سوپرمن / زن سوپرمن کیست؟

در پاسخ به سوال زن سوپرمن کیست؟ باید گفت که سوپرمن تا الان چندین معشوقه داشته (چه برای مدت طولانی چه کم) ولی سه تا از اونا هستن که اصلی ترین معشوقه های سوپرمن و به عبارتی زن سوپرمن کیست؟ حساب میشن:

مشاهده  10 قوی ترین جادوگران دی سی

۳- لانا لنگ، دوست کلارک و معشوقه اون تا قبل از ترک اسمالویل.
۲- واندروومن، دایانا و کلارک از دوران Post Crisis به اینور چندباری باهم رابطه داشتن ولی اوج این ماجرا به دوران New 52 میرسه که واندروومن معشوقه سوپرمن محسوب میشد.
۱- و درنهایت لوئیس لین. خبرنگاری که جنبه حیاتی در کمیک های سوپرمن از لحاظ احساسی داره و همیشه عشق اول سوپرمن بوده. سوپرمن بعد از وقایع کمیک The Death of Superman از لوئیس خواستگاری کرد و با اون ازدواج کرد. و همون‌طور که گفته شد بعد از ریبوت Rebirth دوباره برگشتن.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

بازیگران فیلم جدید سوپرمن + عکس

در فیلم جدید سوپرمن با نام Superman Lagacy در تاریخ 20 تیر 1404 منتشر خواهد شد. بازیگر نقش سوپرمن در این فیلم دیوید کورنسوت خواهد بود و اگر برایتان سوال شده که بازیگر زن سوپرمن کیست؟ باید بگوییم که ریچل بروزناهان به عنوان بازیگر لوئیس لین و به عبارتی زن سوپرمن کیست؟ انتخاب شده و در این فیلم جدید دی سی ایفای نقش خواهد کرد.

اقتباس های مختلف سوپرمن + فیلم های سوپرمن به ترتیب

سوپرمن تا الان کلی فیلم و سریال و انیمیشن داشته که صرفا لازم نیست همشون رو ببینید، اکثر اون ها بازیگر های مختلفی داشتن، ولی در ادامه کامل ترتیب دیدن فیلم های سوپرمن رو توضیح دادیم و تمام نکات لازم رو راجع به فیلم های سوپرمن به ترتیب گفتیم.

لایو اکشن سریال سوپرمن

(بدون نیاز به دیدن بقیه می‌تونید هرکدوم رو خواستید ببینید)

Adventures of Superman (1952-1958)
با بازی جرج ریوز
Superboy (1988-1992)
با بازی جان نیوتون
Lois & Clark: The New Adventures of Superman (1993-1997)
با بازی دین کین
Smallville (2001–2011)
با بازی تام ولینگ
Superman & Lois (2021-)
با بازی تایلر هوچلین

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

لایو اکشن فیلم سوپرمن

Superman (1948)
Atom Man vs. Superman (1950)
با بازی کرک الن

Superman and the Mole Men (1951)
با بازی جورج ریوز (این فیلم رو پیشنهاد میشه قبل از سریال سال ۵۲ ببینید)

فیلم های دورانی که کریستوفر ریو بازیگر نقش سوپرمن بود:

Superman (1978)
Superman II (1980)
Superman III (1983)
Supergirl (1984)
سوپرمن در این فیلم حضوری نداره و صرفا این فیلم تو دنیای فیلم های کریستوفر ریو هست و دیدنش هم اختیاریه
Superman IV: The Quest for Peace (1987)

Superman Returns (2006)
با بازی براندان روث

و می‌رسیم به دوران DCEU با نقش آفرینی سوپرمن هنری کویل:
Man of Steel (2013)
Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
Justice League (2017)
Zack Snyder’s Justice League (2021)
Black Adam (2022)‌ کمئو

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

سینمایی های انیمیشن سوپرمن / کارتون سوپرمن

اکثر این انیمیشن ها و کارتون سوپرمن Standalone هستن، یعنی میتونید هر وقت خواستید بدون دیدن هیچ انیمیشن دیگه ای، اونارو ببینید. بعضیا هم نیازمند یک سری دیگه هستند که توضیح داده شده:

Superman: Brainiac Attacks (2006)
Superman: Doomsday (2007)
Superman/Batman: Public Enemies (2010)
Superman/Batman: Apocalypse (2010)
All-Star Superman (2011)
Superman vs. The Elite (2012)
Superman: Unbound (2013)

دو انیمیشن زیر بخشی از دنیای DCAMU هستن که با فیلم Justice League: The Flashpoint Paradox شروع شد و با Justice League Dark: Apokolips War به اتمام رسید. لازم نیست همه اون انیمیشن هارو دیده باشید ولی ترجیحا انیمیشن های جاستیس لیگ رو ببینید قبل این دوتا تا کامل متوجه داستان کارتون سوپرمن بشید.

The Death of Superman (2018)
Reign of the Supermen (2019)
Superman: Red Son (2020)

انیمیشن و کارتون سوپرمن زیر هم آغازکننده دنیای جدید انیمیشن های دی سی پس از DCAMU بود که تحت عنوان Tomorrowverse شناخته میشه.

Superman: Man of Tomorrow (2020)
Batman and Superman: Battle of the Super Sons (2022)

و البته جدای این ها سوپرمن در انیمیشن های دیگری هم مثل انیمیشن لیگ عدالت حضور داشته.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

سریال های انیمیشنی سوپرمن / ترتیب دیدن کارتون سوپرمن

Superman (1941–1943)
The New Adventures of Superman (1966–1970)
Superman (1988)

انیمیشن سریالی زیر تو دنیای DCAU رخ میده که سریال های شاهکاری مثل Batman: the animated series هم مربوط به این یونیورس هستند. بعد این دو انیمیشن میتونید برید سراغ سریال های:

مشاهده  معرفی شخصیت آنتی مانیتور / نابود کننده دنیاها کیست؟

Justice League
Justice League Unlimited
Superman: The Animated Series (1996–2000)
Krypto the Superdog (2005-2006)
My Adventures with Superman (2023)

بازی سوپرمن

Superman (1979)
Superman (1988)
Superman: The New Superman Aventures (1999)
Superman: Shadow of Apokolips (2001)
Superman: The Man of Steel (2002)
Superman Returns (2006)

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

احتمالا بزرگترین حسرت های طرفداران دی سی، پتانسیل از دست رفته دنیای DCEU هست. دنیای که بالاخره با فیلم فلش به اتمام رسید. هنری کویل آخرین حضور خودش رو به عنوان کمئو در فیلم بلک آدام داشت و بعدش شایعاتی مبنی بر قسمت دوم فیلم مرد پولادین به گوش می‌رسید که فقط شایعه بودن، اون ها کویل را بدون قرارداد برای بازی در فیلم بلک آدام برگردونده بودن و به اون گفته بودن که ادامه Man of Steel ساخته می شه در صورتی که اصلا برنامه ای برای ساخت این فیلم وجود نداشت. و فقط هدفشون این بود تا با هنری کویل بازاریابی بلک آدام رو انجام بدن و سرانجام کار هم شکست تجاری بلک آدام و شزم ۲ شد.

بازیگر جدید سوپرمن کیست؟

الان هم ما دیوید کورنسوت رو به عنوان جدیدترین سوپرمن در فیلم به شدت مورد انتظار Superman: Legacy (به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان) که در دنیای نوید بخش DCU که تحت نظر جیمز گان اداره میشه قرار داره.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

دشمنان سوپرمن و سیر عظیمی از ویلن های متنوع

از جذابترین فاکتور های سوپرمن، که اون رو تبدیل به بزرگترین قهرمان تاریخ می‌کنه، وجود ویلن های متنوع و جذابه. ویلن های که جدای پر خطرناکترین تهدید های دی سی بودن، جزو بهترین ویلن های کمیکی هم حساب می شن. از دانشمندان نخبه گرفته تا فضایی ها و ربات ها و مزدوران (مثل بلاداسپورت) همه در کمیک های سوپرمن دیده می شن. برخی از بهترین ویلن ها و دشمنان سوپرمن عبارتند از:

  • لکس لوتر، از دانشمند دیوانه و تاجر فاسد، تا رئیس‌جمهور آمریکا و صرفا ابرقهرمان. لوتر همه اونا بوده!
  • برینیاک، از عوامل نابودی سیاره کریپتون و کسی که شهر Kandor (از سیاره کریپتون) رو همراه مردمش به سایز ی بطری درآورد!! بعداً در آرک New Krypton، سوپرمن تونست این شهر رو دوباره به اندازه اصلی خودش برگردونه ولی بعداً با همکاری برینیاک و لوتر اون سیاره نابود شد.
  • بیزارو، کلون و کپی ناقص سوپرمن که عامل بوجود اومدنش در واقع لکس لوتر بود. دانشمندان اون موظف بودن یه کپی از سوپرمن با دستگاه Duplicating Ray بسازن که اوضاع خوب پیش نرفت و بیزارو به وجود اومد.
  • دارکساید، حاکم مطلق و شرور آپوکالیپس که دنبال معادله ضد زندگی هست و توسط جک کربی بزرگ خلق شد. در داستان های مثل Final Crisis و Darkseid War نشون داد که چرا جزو بزرگترین ویلن های تاریخ کمیکه.
  • همچنین دیگر ویلن ها مثل دومزدی، ژنرال زاد یا مستر میکسزپلتیک که ی موجود از بعد پنجمه. که این اسامی نشون دهنده تنوع بالا و جذاب ویلن های سوپرمن هست.

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

فکت های سوپرمن

  1. هیت ویژن سوپرمن از اون چیزی که فکر می‌کنید خیلی قوی تره، سوپرمن یکبار یک ارتش کامل از کلون های دومزدی که از طرف دارکساید فرستاده شده بودن تا سوپرگرل رو دستگیر کنن رو با هیت ویژنش از بین برد!!
  2. قدرت سوپرمن واقعاً فوق العاده هست. اون در کمیک Superman Beyond، به همراه شزم کتاب بی نهایت رو بلند کرد. کتاب بی نهایت همون‌طور که از اسمش معلومه دارای صفحات بی نهایت هست و یعنی وزن بی نهایت داره!! جالب تر از اینا اونه که اولترامن (نسخه شرور سوپرمن از جهان های موازی) تونست به تنهایی این کتاب رو بلند کنه.
  3. تاحالا براتون سوال شده که چرا جور-ال زمین رو جای خوبی برای سوپرمن میدونست؟ تو کمیک Superman/Batman #50 مشخص میشه که توماس وین، پدر بروس وین، جور-ال رو راضی کرد که زمین بهترین مکان برای فرستادن سوپرمنه!!
  4. بروس وین از بچگی علاقه بسیار زیادی به شخصیت زورو داشت و حتی پوستر فیلم سینماییش را به دیوار اتاقش چسبانده بود.
    سوپرمن که از علاقه بتمن نسبت به زورو خبردار بود کادویی از فیلم های کلاسیک زورو را به او هدیه داد :))
  5. سوپرمن زمین اینجاستیس کار های وحشت‌انگیز زیادی انجام داده:
    اون وقتی شزم خواست مقابلش قرار بگیره اون رو کشت (با نفس منجمد کنندش دهن بیلی رو منجمد کرد تا نتونه تبدیل بشه و با هیت ویژن اون رو کشت)
    یا وقتی Black Canary اون رو با گلوله کریپتونایتی ضعیف کرد، همون موقع حلقه زرد سوپرمن رو انتخاب می کنه و قدرتش برمی‌گرده و اون با هیت ویژن بلک کنری رو همراه با جنین توی شکمش میکشه!!
  6. یکبار قرار بود بروس وین در یک مراسم از بتمن قدردانی کند، و به‌دلیل این‌که بروس نمی‌توانست همزمان بروس وین و بتمن باشد از سوپرمن درخواست کرد که کاستوم بتمن را بپوشد و در مراسم به‌عنوان بتمن شرکت کند. 🙂
مشاهده  از لوکی تا ونوم! 10 دفعه که مرد عنکبوتی با دشمنانش متحد شد!

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

معرفی بهترین کمیک سوپرمن برای خواندن

کمیک های مربوط به اوریجین و روز های اولیه سوپرمن:
Superman For All Season
به قلم جف لوب و طراحی تیم سل
Man of Steel
به قلم و طراحی جان بیرن
Superman: Secret Origin
به قلم جف جانز و طراحی گری فرانک
Superman: Birthright (برای دانلود کمیک سوپرمن روی لینک کلیک کنید)
به قلم مارک وید و طراحی ارتیست های مختلف

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

کمیک های برتر سوپرمن (بدون پیش نیاز)

Batman/Superman/Wonder Woman – Trinity
به قلم و طراحی مت واگنر

Superman/Shazam!: First Thunder
به قلم جاد وینیک و طراحی جاشوا میدلتون

What’s So Funny About Truth, Justice and the America Way?
به قلم جو کلی و طراحی لی برمجو

The Death of Superman
به قلم و طراحی نویسندگان مختلف

Superman: Brainiac (برای دانلود کمیک سوپرمن روی لینک کلیک کنید)
به قلم جف جانز و طراحی گری فرانک

Lex Luthor:Man Of Steel
به قلم برایان ازارلو و طراحی لی برمجو

اگر هم به ران و سری های نسبتاً طولانی بیشتر علاقه دارید ران پیتر جی توماسی برای سوپرمن در ریبرث گزینه مناسبی می‌تونه باشه براتون

معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

کمیک های سوپرمن خارج از دنیای اصلی دی سی (بدون پیش نیاز)

Injustice
Kingdom Come
Secret Identity
Whatever Happened to the man of Tomorrow
For the man who has everything
All-star Superman (برای دانلود کمیک سوپرمن روی لینک کلیک کنید)
Superman Red Son

علاوه بر این کمیک های ذکر شده، کمیک های:

Superman- Doomed
Justice League: Darkseid War
Dark Crisis

رو هم میتونید با ترجمه فارسی از سایت خودمون دانلود کنید و لذت ببرید. (برای دانلود کمیک سوپرمن بزنید روی اسمشون)

ممنون که با مقاله “معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ” همراه بینکو بودید.
نظر شما راجع به بازیگر جدید سوپرمن چیست؟ به نظر شما کدام بازیگر، بهترین بازیگر سوپرمن بوده است؟! نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

درباره کمیک فارسی بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

معرفی شخصیت آنتی مانیتور / نابود کننده دنیاها کیست؟

معرفی شخصیت آنتی مانیتور / نابود کننده دنیاها کیست؟

اگر از علاقمندان به دنیای فیلم های دی سی هستید پس با بینکو همراه باشید …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x