رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دنیای دی سی

شاید این روزها دی سی کم‌تر از مارول به خاطر داستان‌های کیهانی‌اش شناخته شود ولی به این معنی نیست که چنین جنبه‌ای در این دنیا وجود ندارد. دی سی نیز شخصیت‌های فراوانی دارد که قرن‌ها، هزاره‌ها و حتی میلیون‌ها سال سن دارند. هر چند بر خلاف مارول، این دسته از پیرترین شخصیت‌های دی سی نقشی مداوم در داستان‌ها بازی می‌کنند.

بنر تلگرام

در برخی موارد، حتی باعث شگفتی می‌شود که بفهمیم این شخصیت‌های دی سی به این میزان پیر هستند تا نمایان شود نویسندگان و پدیدآورندگان این انتشارات فقط پاره کوچکی از زندگی آن‌ها را در دنیای کمیک‌ها به تصویر کشیده‌اند.

رتبه بندی 8 شخصیت مسن دی سی

البته باید توجه داشته باشیم که دی سی به اندازه رقبایش روی سن شخصیت‌های خود مانور نمی‌دهد. پس شاید به این ترتیب شخصیت‌های زیادی نیز وجود داشته باشند که به اندازه شخصیت‌های این لیست پیر هستند ولی به دلیل نامشخص بودن سن‌شان در لیست قرار نگرفته‌اند. هر چند می‌توان با اطمینان گفت که شخصیت‌های حاضر در لیست پیرترین شخصیت‌های دی سی علاوه بر سن بالایشان، نمادین نیز هستند و در برخی از مشهورترین و تأثیرگذارترین ماجراهای دوران مدرن انتشارات دی سی حضور داشته‌اند.

۸. زلات (Zealot)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: هزاران سال

هر چند این شخصیت در ابتدا به عنوان یکی از شخصیت‌های انتشارات وایداستورم رونمایی شد ولی از آن جایی که وایداستورم تبدیل به یکی از ایمپرینت‌های دی سی شد، زلات نیز به این دنیا پیوست.

زلات که به دست برندون چوی و جیم لی پدید آمد، هزاران سال سن دارد و از سیاره بیگانه کرا (Khera) سر برآورده است. او پس از این که سفینه‌اش سقوط کرد به زمین آمد و سپس خودش را در بین انسان‌ها مخفی کرد. با این که زلات جاودان نیست ولی نیروی فرا انسانی دارد و استاد تمام شکل‌های مبارزه است.

بدون داشتن هیچ گونه جاودانی، منطقی به نظر می‌رسد که زلات به خاطر مهارتش در مبارزه است که توانسته این قدر طولانی زنده بماند. به این نکته نیز باید توجه کرد که زلات این فرصت را داشت تا با کمک جادو نیرومندتر هم شود ولی این کار را نکرد تا نشان دهد او فقط یک شخصیت پیر دانا نیست؛ بلکه شرافتمند نیز به شمار می‌رود.

۷. وندال سوج (Vandal Savage)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: به دنیا آمده در ۵۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح

درست است که وندال سوج همیشه جزو پرآوازه‌ترین شخصیت‌های شرور دنیای دی سی نبوده است ولی در طی دو دهه گذشته این شخصیت به مرور مورد توجه بیش‌تر دی سی قرار گرفته تا جایگاه بهتری پیدا کند.

مشاهده  دانلود کمیک فارسی دی سی علیه مارول (DC Vs Marvel)

سوج که جاودانگی‌اش را با قرار گرفتن در تابش یک شهاب رادیواکتیوی به دست آورده است، با تجربه‌ترین انسان کره زمین به شمار می رود. او تمام جنگ‌ها را پشت سر گذاشته، هر چیزی که می‌شد را یاد گرفته است و جزو مرگبارترین رقبایی به حساب می‌آید که جاستیس لیگ در برابرش قرار می‌گیرد.

هر چند در سال‌های اخیر اقتباس‌های خارج از کمیک فراوانی از وندال سوج شده است ولی هیچ کدام از آن‌ها به وحشتناکی نسخه کمیک بوکی نمی‌رسند: کسی که مسئول در آب فرو رفتن آتلانتیس محسوب می‌شود و انگار نخستین انسان آدم‌خوار نیز بوده است.

۶. مارشن منهانتر (Martian Manhunter)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: بیش از ۲۲۵ میلیون سال

شاید هنگامی که سخن از پیرترین شخصیت‌های دی سی به میان آید ذهن‌ها به سمت مارشن منهانتر نرود ولی او پیر است… خیلی هم پیر.

دست کم تا پیش از ریبوت نیو ۵۲ در سال ۲۰۱۱، این بیگانه تغییر شکل دهنده پیرترین عضو جاستیس لیگ به شمار می‌رفت. شاید بپرسید او چگونه این قدر پیر است؟ خب، آغاز زندگی مارشن منهانتر به زمانی برمی‌گردد که کره مریخ اتمسفر داشت و جامعه مریخی‌ها مشغول به زندگی و پیشرفت بودند. به عنوان یک مریخی بالغ، شخصیتی که حالا با نام مارشن منهانتر می‌شناسیم، در نقش یک پلیس مریخی کار می‌کرد؛ مسئولیتی که او در تلاش برای مخفی شدن در جامعه انسان‌ها نیز آن را برمی‌گزیند.

پس از دو بار ریبوت پیوستگی دی سی در سال‌ها اخیر، سن نسخه کنونی مارشن منهانتر مشخص نشده است. ولی احتمالاً او در همین رنج سنی باشد تا مارشن منهانتر یکی از پیرترین موجوداتی باشد که پا روی زمین و درون تالار عدالت می‌گذارد.

۵. سوپرمن پرایم وان میلیون (Superman Prime One Million)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: ورای زمان و فضا

شاید سوپرمن اصلی دی سی آن قدر پیر نباشد ولی سوپرمن پرایم (البته نسخه خوبه، نه سوپرمن پرایم پلید از خط داستانی Infinite Crisis) یکی از پیرترین شخصیت‌های پیوستگی دی سی به شمار می‌رود.

در دنیای خودش، سوپرمن پرایم وان میلیون در قرن بیست و یکم و هنگامی که تمام عزیزانش را از دست داد زمین را ترک کرد. در پایان، این نسخه از کال ال مستقیم به درون خود خورشید رفت تا یک دژ تنهایی جدید درون هسته‌اش بسازد. وقتی از درون دژ خود بیرون آمد، این شخصیت تبدیل به یک سوپرمن با رنگ طلایی براق شده بود. خیلی هم شگفت انگیز نیست که بفهمید این تغییر رنگ باعث تغییرات توانایی‌های او نیز شد تا احتمالاً با نیرومندترین نسخه از سوپرمن که تا به حال پدید آمده است طرف باشیم.

مشاهده  انیمیشن های دی سی (DCAU) - بررسی ترتیب دیدن

در بین سوپرمن‌ها، او یک خدا به شمار می‌رود و برای شخصیتی که قوانین زمانی دیگر روی او اثری نمی‌گذارند، سخت است تا یک واقعیت را تصور کرد که در آن سوپرمن پرایم حضور ندارد.

۴. پارلمان درخت‌ها (Parliament Of Trees)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: پیرتر از بشریت

آلن مور به طور کلی تمام افسانه‌ها و اساطیر پشت شخصیت سوامپ تینگ را در ران دهه ۸۰ خود دگرگون کرد. او کسی بود که پارلمان درخت‌ها را پدید آورد. گفته می‌شود که پارلمان درخت‌ها پیش از آغاز بشریت در کره زمین وجود داشته‌اند و طبق نسل‌ها مختلف زندگی طراحی شده‌اند که در تاریخ تکاملی زمین پدید آمده‌اند. یکی از پیرترین درختان دارای آگاهی در بین پارلمان درختان بیش از ۵۰۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده است.

پارلمان درخت‌ها که در ژرفای جنگل‌های بارانی آمازون قرار دارند یک آگاهی مشترک از زندگی‌های گیاهی دارای درک هستند که به نگهداری از زیستگاه‌ها مشغول‌اند و سوامپ تینگ را به عنوان یکی از اعضایشان در نظر می‌گیرند. تا نیو ۵۲، دیگر پارلمان‌های بر اساس عناصر زمین به وجود آمده بودند که نماینده اقیانوس، پوسیدگی، قارچ‌ها و حتی خود سنگ هستند.

۳. آنتی مانیتور (Anti-Monitor) و مانیتور (Monitor)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: به پیری هستی

آنتی مانیتور یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های افسانه‌ای در تمام دنیای دی سی به شمار می‌رود که زمانی به دنبال نابود کردن مولتی‌ورس در خط داستانی Crisis on Infinite Earths بود. در همین داستان بری آلن مجبور شد تا خودش را فدا کند و آخرین واقعیت را از نابودی به دست آنتی مانیتور نجات دهد.

در همین خط داستانی بازگو شد که مولتی‌ورس دی سی چگونه به وجود آمدند و چطور دو سری موازی از مولتی‌ورس وجود دارد. یکی از این مولتی‌ورس‌ها کاملاً از ماده مثبت تشکیل شده و دیگری کاملاً از پادماده. حقیقت مثبت، همان مولتی‌ورس دی سی که با آن آشنا هستیم، مانیتور خود را داشت ولی در مولتی‌ورس تیره‌تر موجودی متضاد او پدیدار شد.

این موجود میلیاردها میلیارد سال زندگی کرده است. یک نبرد او با مانیتور پیش از رویدادهای نخستین بحران کمیک های دی سی باعث شده بود تا آنتی مانیتور برای ۹ میلیارد سال در وضعیت ایستایی و سکون قرار بگیرد.

مشاهده  سریع ترین دونده های دنیای کمیک چه کسانی هستند؟

۲. خدایان نوین (New Gods)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: بیرون از زمان و فضا

خدایان نوین جک کربی نه تنها یک دسته از برترین شخصیت‌های دنیای دی سی به شمار می‌روند بلکه جزو پیرترین شخصیت‌های دی سی نیز هستند.

این موجودات در نیو جنسیس و آپوکالیپس زندگی می‌کنند و خارج از شکل‌های مرسوم زمان و فضا ساکن هستند. به این ترتیب، این خدایان نوین جاودان هستند و در کل هستی نیز جزو پیرترین شخصیت‌ها محسوب می‌شوند.

برخی از خدایان نوین از تعدادی دیگر قدیمی‌تر هستند و بعضی‌ها نیز مثل دارک ساید در چندین مقطع کشته شده‌اند تا وضعیت سنی آن‌ها کمی بالا و پایین داشته باشد. ولی در پایان باید گفت که خدایان نوین و دیگر قهرمانان و ویلن‌های دنیای چهارم جک کربی، هم در داستان‌ها و هم در بیرون آن زندگی همیشگی دارند و مثل این که نمی‌توان آن‌ها را واقعاً شکست داد.

۱. خانواده اندلس (The Endless)

رتبه بندی 8 شخصیت با بیش ترین سن در دی سی

  • سن: پدیدار شده از آغاز زمان

هر چند خانواده اندلس در ایمپرینت ورتیگوی دی سی رونمایی شدند ولی از آن وقت در چندین داستان دی سی به بعد نیز مورد استفاده قرار گرفتند تا تبدیل به پیرترین شخصیت‌های دنیای دی‌سی شوند.

خانواده اندلس که از رویا، سرنوشت، مرگ، نابودی، شهوت، یأس و هذیان تشکیل شده است از ابتدای زمان وجود داشت و سرنوشت اعضای آن این است که برای تمام ابدیت در دنیا حاضر باشند.

وضعیت این خانواده از نامشان مشخص است: بی‌پایان. آن‌ها طراحی شده‌اند تا برای همیشه زنده بمانند و در هر دوره‌ای از زندگی بشریت و حتی پیش از آن دستی داشته باشند تا به این ترتیب علاوه بر پیرترین شخصیت‌های دی‌سی، جزو نیرومندترین موجودات این انتشارات نیز به حساب آیند.

منبع: ویجیاتو

بیش تر بخوانید

10 شخصیت قدرتمند دی سی + ویدئو ( قدرتمندترین شخصیت های دی سی )

10 شخصیت قدرتمند دی سی + ویدئو ( قدرتمندترین شخصیت های دی سی )

اگر از علاقمندان به دنیای کمیک های دی سی هستید پس با بینکو همراه باشید تا با …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x