سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

اگر با دیدن قسمت سوم سریال تهاجم مخفی Secret Invasion این سوال هم برای شما پیش آمد که سوپر اسکرال های مارول کیستند؟ سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ پس با این مقاله بینکو همراه باشید تا معرفی سوپر اسکرال ها را با همدیگر بررسی کنیم.

هشدار! پست زیر حاوی اسپویل‎ هایی از داستان قسمت سوم سریال تهاجم مخفی Secret Invasion و سوپر اسکرال ها است.

بنر تلگرام

با حضور سوپر اسکرال‎ ها (Super Skrulls) در دنیای سینمایی مارول (MCU)، جدیدترین سریال این دنیا، یعنی Secret Invasion بالاخره از نقشه واقعی شرور اصلی خود رونمایی کرد. اسکرال‎ ها که موجوداتی فضایی و انقلابی هستند، در تلاش‎اند تا زمین را به تصاحب خود در آورند. ژنرال گراویک (Gravik) با بازی کینگزلی بن ادیر (Kingsley Ben-Adir) رهبر گروهی از اسکرال ‎های انقلابی است که به دلیل ناامیدی از قول ‎های نیک فیوری (Nick Fury) با بازی ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) مبنی بر پیداکردن خانه‎ای برای آن‎ها، فکر تصاحب زمین را در ذهن دارند. با این حال، گراویک نقشه‎ های دیگری غیر از به راه انداختن جنگ جهانی سوم دارد و به نظر می‎رسد به قدرتی شبیه به قدرت گروت (Groot) از سری فیلم‎ های Guardians of the Galaxy دست‌یافته است.

همان‌طور که در قسمت اول سریال Secret Invasion متوجه شدیم، گراویک قصد دارد جنگی هسته ‎ای را بین ایالات متحده و روسیه برپا کند. این مسئله به شدت به نفع اسکرال ‎هاست زیرا این موجودات شیپ شیفتر، نسبت به رادیواکتیو مقاوم هستند و بعد از جنگ هسته‎ ای، می‎توانند به راحتی زمین را تحت سلطه خود درآورند. با این حال، قسمت دوم این سریال نشان داد که آغاز جنگ، تنها قدم اول در نقشه بزرگ گراویک بوده و در نهایت در قسمت سوم، متوجه می‎شویم که گراویک پای سوپر اسکرال ‎ها را به دنیای سینمایی مارول باز کرده است.

سوپر اسکرال ها در سریال Secret Invasion به وجود آمده ‎اند

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

قسمت سوم سریال Secret Invasion، حضور سوپر اسکرال ‎ها را تأیید می‎کند و گراویک از این ارتقای قدرت، به عنوان نوعی بازدارنده در مقابل انتقام‎ جویان (Avengers) و سایر قهرمان‎های زمین یاد می‎کند. در کمال تعجب، مشخص می‎ شود که گراویک نیز دی‌ان‌ای خود را تغییر داده و از نسخه ‎ی پایداری از ویروس Extremis که در فیلم Iron Man 3 شاهد آن بودیم، استفاده می‎کند تا به خود توانایی التیام بخشی سریع بدهد. رونمایی از سوپر اسکرال ‏ها، نوید نبردی عظیم را می‎ دهد که قطعاً نیک فیوری نمی ‎تواند به سادگی از پس آن بربیاید.

در قسمت دوم سریال Sceret Invasion، گایا (Gi’ah) دختر تیلوس (Talos)، آزمایشگاهی مخفی را کشف کرد که در آن، دو دانشمند به دستور گراویک مشغول آزمایش بر روی نمونه دی‌ان‌ای‎ های مختلفی بودند که اسکرال ‎ها جمع‌آوری کرده‎اند. گایا در مورد پروژه‎ای به نام Harvest نیز اطلاعاتی کشف می‎ کند. به نظر می‎ رسد این پروژه نیاز به تعداد بیشتری نمونه دی‌ان‌ای‎ های منحصربه‌فرد دارد. یکی از دانشمندهای مشغول در این آزمایشگاه، دکتر روزا دالتون (Rosa Dalton) نام دارد که گایا نام وی را در پایگاه داده اسکرال ‎ها جستجو می‎ کند. در این پایگاه داده، گایا لیست کاملی از تمام دی‌ان‌ای ‎هایی که گراویک برای این آزمایشات تهیه کرده است را پیدا می‎ کند.

مشاهده  مهم ترین سوتی های فیلم های مارول

منشأ قدرت اسکرال ‎ها در دنیای سینمایی مارول

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

گراویک دی‌ان‌ای‎ های دیگری غیر از گروت را از مبارزات قهرمانان مختلف در دنیای سینمایی مارول جمع‌آوری کرده و قصد دارد از آنان برای افزایش قدرت سوپر اسکرال ‎ها استفاده کند. در پایگاه داده‎ای که گایا کشف کرد، یادداشت‎هایی مبنی بر دی‌ان‌ای‎ های مختلف وجود داشت که از نمونه آنان می‎توان به Frost Beast از یوتنهایم (Jotunheim) که در انتهای فیلم Thor: The Dark World حضور داشت، دست قطع شده کال ابسیدین (Cull Obsidian) که از اعضای گروه Black Order به رهبری تانوس (Thanos) بود و توسط بروس بنر (Bruce Banner) در فیلم Avengers: Infinity War کشته شد، DNE گروت و همچنین ویروس Extremis اشاره کرد. این موضوع نشان می‎ دهد که گراویک قصد دارد نسخه‎ای قدرتمند از سوپر اسکرال‎ ها را در دنیای سینمایی مارول متولد کند تا به عنوان نیروی مقابله با انتقام‌جویانی باشد که قصد دخالت در جنگ او علیه بشریت را دارند.

قدرت ‎های احتمالی سوپر اسکرال ‎ها در دنیای سینمایی مارول MCU

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

بر اساس نمونه‎ های دی‌ان‌ای که تا به الان در سریال Secret Invasion تأیید شده، به نظر می‎رسد قدرت سوپر اسکرال‎ های دنیای مارول ترکیبی از قدرت سوپر اسکرال اصلی و پاور اسکرال‎ ها در کمیک‎ ها است. می‎توان گفت سوپر اسکرال‎ هایی که در سریال Secret Invasion حضور می ‎یابند، از قدرت‎های زیر برخوردار هستند:

  • التیام بخشی سریع: این ویژگی از طریق ویروس Extremis به‌دست‌آمده و در قسمت سوم این سریال نیز شاهد بودیم که گراویک به خوبی از آن استفاده می‎ کند.
  • نفس آتشین: آلدریچ کیلیان (Aldrich Killian) در فیلم Iron Man 3 پس از تزریق ویروس Extremis به خود، این قدرت را به نمایش گذاشت.
  • سرعت بسیار زیاد: از نمونه قدرت ‎های Frost Beast می‎ توان به سرعت بسیار زیاد این موجود اشاره کرد.
  • سرسختی: علاوه بر التیام بخشی سریع، سوپر اسکرال ‎ها قدرت سرسختی و تحمل بسیار بالا را از Frost Beast دریافت خواهند کرد.
  • قابلیت انعطاف پذیری: سوپر اسکرال ها با استفاده از دی‌ان‌ای گروت، می‎توانند اندام ‎های خود را دراز کرده و مانند سلاحی از آن استفاده کنند. این قدرت را در نمایش های نبرد نیز شاهد بودیم.
  • قدرت بسیار زیاد: دی‌ان‌ای کال ابسیدین، به سوپر اسکرال ‎ها قدرتی در حد و اندازه هالک (Hulk) می‎دهد!

می‎توان گفت که قدرت‎های گروت به نوعی جایگزین قدرت‎ های رید ریچاردز (Reed Richards) در کمیک‎ ها خواهد بود. اسکرال‎ ها خود نیروی بیشتری نسبت به انسان‎ها داشتند و حال، به کمک گروت و کال ابسیدین، قدرت اسکرال ‎ها بیش از پیش نیز افزایش یافته است. علاوه بر این ‎ها، افزایش تحمل و سرسختی را نیز از Frost Beast دریافت خواهند کرد و احتمال دارد توانایی ایجاد یخ را نیز به دست آورند زیرا پاور اسکرال ‎ها در کمیک‎ها از توانایی مشابهی برخوردار هستند.

مشاهده  ویدئو بازگشت گوئن استیسی و ملاقات با مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد + دوبله فارسی!

بازگشت ویروس Extremis در سریال Secret Invasion نیز نکته حائز اهمیتی است. این ویروس می‎ تواند به نوعی باعث ایجاد قدرت آتش شود که سوپر اسکرال اصلی در کمیک‎ ها آن را از Human Torch دریافت کرده بود. از طرف دیگر، توانایی استفاده از انرژی بیوالکتریکی بدن را نیز دارد و از همین طریق می‎تواند باعث التیام سریع زخم‎ها و جراحات شود. به دلیل استفاده از انرژی بیوالکتریکی، این ویروس در بدن انسان‎ ها بسیار خطرناک بوده و عوارض شدیدی ایجاد می ‎کند. با توجه به شواهد، می‎توان گفت نمونه‎های دی‌ان‌ای بیشتری در طول سریال Secret Invasion ممکن است پیدا و کپی شوند و قدرت‌هایشان به خدمت اسکرال ‎ها در بیاید.

سوپر اسکرال ها در دنیای کمیک ‎های مارول

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

در کمیک‎های اصلی شرکت مارول، در ابتدا فقط یک سوپر اسکرال به نام Kl’rt وجود داشت. این سوپر اسکرال، تمام قدرت‎های خود را از اعضای گروه چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) به دست آورده بود و به عنوان نوعی سرباز افتخاری شناخته می‎ شد. پس از حمله اسکرال‎ ها به زمین، این اسکرال توسط گروه چهار شگفت انگیز طرد شد و این موضوع باعث شد که وی به فکر ساخت سوپر اسکرال ‎های دیگری بیفتد.

بعد از Kl’rt، دومین سوپر اسکرال بسیار شناخته شده، پیباک (Paibok) نام داشت که از او به عنوان یک پاور اسکرال یاد می‎شد. علاوه بر این دو، تعدادی سوپر اسکرال دیگر نیز وجود دارند که قدرت‎های عده‎ای دیگر از قهرمانان زمین را تقلید می ‎کنند. یکی از این اسکرال‎ ها، Rl’nnd نام داشت که قدرت وی، ترکیبی از قدرت‎های کلوسوس (Colossus)، ولورین (Wolverine)، نایت کرالر (Nightcrawler) و سایکلاپس (Cyclops) از گروه ایکس من (X-Men) است. سوپر اسکرال قدرتمند دیگری نیز در دنیای کمیک ‎ها وجود دارد که قدرت شرورهای اسپایدر من (Spider-Man) از جمله سندمن (Sandman)، هایدرومن (Hydroman)، راینو (Rhino)، الکترو (Electro)، ونوم (Venom) و لیزارد (Lizard) را به دست آورده است. نام این اسکرال مشخص نیست.

تغییرات سوپر اسکرال ها در سریال Secret Invasion نسبت به کمیک ‎های مارول

سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها

سریال Secret Invasion نیز مانند بسیاری از آثار استودیوی مارول، می‎توان گفت اقتباسی آزاد از رویداد Secret Invasion در کمیک‎ ها است و فقط شباهتی کلی به این رویداد دارد. در این سریال، نیک فیوری در مرکز توجه قرار گرفته و شخصیت اصلی محسوب می ‎شود و تا به الان، نشانه ‎ای از حضور انتقام‌جویان مشاهده نکرده ‎ایم. علاوه بر این موضوع، سریال به نظر می ‎رسد بیشتر بر روی زندگی شخصی فیوری و تأثیرات تهاجم اسکرال‎ ها بر روی او تمرکز دارد. سوپر اسکرال‎ ها نیز تفاوت‎های قابل توجهی با دنیای کمیک‎ ها دارند. واضح‎ترین تفاوت، این است که منشأ قدرت اسکرال ‎ها از نمونه دی‌ان‌ای‎ های مختلف آمده و برخلاف کمیک‎ ها، ربطی به گروه چهار شگفت انگیز ندارد. همچنین سوپر اسکرال‎ هایی که قدرت مشابه گروه ایکس من یا شخصیت های اسپایدر من را داشتند نیز در این سریال حضور ندارند. بخشی از این تغییرات، قطعاً به بحث حقوق شخصیت ‎ها ربط دارد زیرا شرکت سونی هنوز مالک بسیاری از شخصیت‎های اسپایدر من است و تصمیم این که چه شخصیت‎ هایی در دنیای سینمایی مارول حضور داشته باشند بر عهده این شرکت است. بخش دیگری نیز مربوط به این موضوع است که گروه‎ های ایکس من و چهار شگفت انگیز هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور ندارند.

مشاهده  مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

گراویک نیز برخی از قدرت‎های کمیکی خود را تا به اینجای سریال هنوز به دست نیاورده است. می‎توان به طور قطع گفت که سوپر اسکرال‎ ها در این سریال، قدرت پرواز را به دست نخواهند آورد زیرا منشأ این قدرت در کمیک‎ها جانی استورم (Johnny Storm) از گروه چهار شگفت انگیز است. توانایی هیپنوتیزمی که Kl’rt در دنیای کمیک‎ ها دارد نیز بعید است به گراویک برسد. در کمیک‎ ها، توانایی ‎های سوپر اسکرال ‎ها از سیگنالی می ‎آمد که از سیاره‎شان فرستاده می‎ شد و با مسدود کردن این سیگنال، سوپر اسکرال ‎ها ضعیف می‎ شدند. در این سریال، قدرت‎ های گراویک توسط دانشمندهایی از زمین و از طریق دستگاهی به او داده شده و ربطی به هیچ سیگنالی ندارد. این موضوع باعث می ‎شود که وی دشمنی ترسناک‎تر و قوی‎تر به نظر بیاید.

تغییرات این سریال نسبت به کمیک‎ ها بزرگ و واضح است. تغییرات زیادی بر داستان رویداد Secret Invasion در کمیک ‎ها صورت گرفته و باعث شده گراویک و شکل سوپر اسکرال وی، تهدیدی بزرگ و خطرناک برای زمین و آینده آن باشد. نقشه گراویک نیز بسیار بزرگ و ترسناک است؛ او قصد دارد تمام اسکرال ‎ها را به سوپر اسکرال تبدیل کرده و از طریق برنامه Harvest حتی قدرت ‎های بیشتری را به توانایی‌هایشان اضافه کند! مشخص نیست که در نهایت گراویک به این هدف می‎رسد یا خیر ولی واضح است که متوقف کردن وی و جلوگیری از به نتیجه رسیدن نقشه ‎اش، بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

ممنون که با بینکو و مقاله “سوپر اسکرال ها از کجا آمده اند؟ بررسی منشا شرورهای جدید تهاجم مخفی و MCU در کمیک ها” همراه بودید، حتما نظرات خود را در پایین صفحه برای ما کامنت کنید.

درباره کمیک های فارسی بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

بزرگ ترین و کوچک ترین شخصیت مارول کدام است؟ + ویدئو (مقایسه شخصیت های مارول)

بزرگ ترین و کوچک ترین شخصیت مارول کدام است؟ + ویدئو (مقایسه شخصیت های مارول)

اگر از علاقمندان به دنیای کمیک های مارول هستید پس با بینکو همراه باشید تا با هم به …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x