مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

قرار است ولورین در فیلم ددپول 3 حضور داشته باشد، به همین مناسبت نگاهی داشته ایم به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین، پس با بینکو همراه باشید.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

ولورین (Wolverine) یکی از نمادین ترین لباس های ابرقهرمانی در کل دنیای کمیک را دارد. علاوه بر این موضوع، وی به طور مکرر لباس هایش را عوض کرده و در سری کمیک های مختلف، با لباس های مختلفی ظاهر می شود. چه در کمیک ها، چه در کارتون ها، چه در فیلم ها و چه در بازی های ویدئویی، لباس و طرز پوشش او، تغییرات مکرر و زیبایی را به خود دیده است. همانطور که می دانید، بازیگر نقش این شخصیت، آقای هیو جکمن (Hugh Jackman) نیز بالاخره قرار است در فیلم ددپول 3 (Deadpool 3) لباس آبی و زرد را که کاملاً مطابق کمیک است، بر تن کند.

در این مقاله، قصد داریم نگاهی به کل لباس ها و پوشش های ولورین انداخته و همگی آنان را در طول تاریخ 50 ساله حضور این شخصیت در دنیای کمیک و سایر مدیوم ها، بررسی کنیم.

1- لباس ولورین The Original Tiger Stripe

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Incredible Hulk #181 محصول سال 1974

لباس ولورین حتی در اولین حضورش نیز شباهت های زیادی با لباس نمادین وی داشت که بسیاری از طرفداران شیفته آن هستند. تمامی نکات ابتدایی لباس اصلی ولورین، از قبیل رنگ زرد و رنگ سیاه به صورت راه راه مانند یک ببر، ماسک با گوش های نوک تیز و دستکش و پدهایی بر روی شانه اش که استفاده خاصی نیز ندارند، مشاهده می شود.

اصلی ترین تفاوت این لباس، ماسکش است. ماسک این شخصیت در این مدل لباس، نوعی سیبیل داشت! ظاهرا به این دلیل است که ولورین ها (نوعی جانور در حیات وحش آمریکا که نام این شخصیت بر اساس آنان انتخاب شده) ظاهری شبیه به گربه دارند. به طور کلی، این لباس ظاهر بدی نداشت اما نیاز به چند تغییر خوب و اساسی داشت.

دانلود کمیک فارسی هالک وراین ها “HulkVerines” (کامل)

2- کاستوم ولورین The Classic Tiger Stripe

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Giant-Size X-Men #1 محصول سال 1975

دومین لباس ولورین، همان لباس بسیار شناخته شده و اصلی وی است که طرفداران شیفته اش هستند و آن را بهترین و زیباترین لباسش می دانند. بیشتر طراحی و جزئیات مربوط به لباس قبلی، در این یکی نیز حفظ شده اند و مهمترین و واضح ترین تغییر، حذف سیبیل های گربه ای است. از این لباس، در طی سال های مختلف حضور ولورین در دنیای کمیک، بسیار استفاده شد.

در طی دهه 80، حالت راه راه ببر مانند آن، تغییر یافته و جای خود را به لباسی قرمز و قهوه ای داد. با این حال، این لباس دوست داشتنی در سال 1992 و در کمیک X-Men #5 دوباره بازگشت. از این لباس، در انیمیشن نمادین و معروف X-Men: The Animated Series نیز استفاده شده و بسیاری از بازی های ولورین در طی دهه 90، از این لباس استفاده نمودند. این لباس، الان دیگر توسط ولورین استفاده نمی شود اما با این حال، میراث آن ابدی بوده و برای همیشه، جایی خاص در دل طرفداران خواهد داشت.

3- لباس فنگ

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Uncanny X-Men #107 محصول سال 1977

بعد از شکست یکی از اعضای گارد امپراطوری (Imperial Guard) که فنگ (Fang) نام داشت، ولورین لباس وی را برای خود برداشت. با این حال، فقط در دو جلد از این لباس استفاده نمود. به طور قطع، طراحی کردن تمامی استخوان ها و سرآستین ها و یقه های پر جزئیات این لباس، کار آسانی نبوده و طراحان را به چالش کشیده است. سرانجام، جان بایرن (John Byrne) که در آن زمان طراح این کمیک بود، تصمیم گرفت همان لباس آبی و زرد اصلی را بازگرداند.

با این حال، جالب است بدانید که ترکیب قهوه ای و آبی لباس فنگ، دوباره برای طراحی لباس کلاسیک ولورین استفاده شدند و ظاهری جذاب و دوست داشتنی را برای ولورین به ارمغان آوردند.

4- لباس غیر نظامی ولورین

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

ولورین مدت زیادی را با گروه X-Men سپری کرد و در کل این مدت، لباس اصلی خود را به تن داشت. پس طرفداران تا به حال، قیافه واقعی وی در زیر ماسک را ندیده بودند. در نهایت که از صورت و قیافه وی رونمایی شد، طرفداران فهمیدند که ریش و موهای وی، کاملاً مناسب ماسک و طرح لباسش است!

ولورین در طی سفرهایش حتی در خارج از گروه X-Men نیز دچار دردسرهای مختلف می شود. به همین دلیل، در بیشتر اوقات، تصمیم می گیرد که لباس زرد خود را استفاده نکرده و لباسی ساده و عادی به تن کند. این ظاهر عادی نیز هر دفعه متفاوت است اما می شود گفت که ولورین به کت چرم و شلوار جین آبی علاقه بسیاری دارد زیرا به طور مکرر، این ترکیب را پوشیده است.

5- کاستوم قهوه ای ولورین

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Uncanny X-Men #139 محصول سال 1980

در طی 5 سال اول حضور ولورین در دنیای کمیک، وی فقط یک لباس را بر تن داشت و خوانندگان به نوعی به آن عادت کرده بودند. سرانجام، وقتی یک روز به طور ناگهانی وارد موسسه اگزیویر شد و لباسی قرمز و قهوه ای بر تن داشت، بسیاری از خوانندگان تعجب کرده و شگفت زده شدند. وقتی در مورد این تغییر لباس از ولورین سوال شد، ولی جواب داد «چرا که نه؟».

این لباس در طی دهه 80 و اوایل دهه 90، لباس اصلی ولورین بود و از آن در کمیک های مختلف، استفاده می شد. اولین بازی های ویدئویی اقتباسی از ولورین، از این لباس استفاده کردند. وی در سریال شکست خورده Pryde of the X-Men نیز این لباس را بر تن داشت. در کمیک Wolverine: Origins بازهم لوگان (Logan) برای مدتی این لباس را استفاده نمود. به نظر می رسد مانند سایر لباس های ذکر شده، این نیز بازنشسته شده و دیگر از آن استفاده نمی شود. با این حال، هنوز هم یکی از محبوب ترین لباس های ولورین در طی تمام دوران حضور وی است.

6- لباس Days of Future Past

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Uncanny X-Men #141 محصول سال 1981

در اوایل حضور ولورین، چند دفعه اشاره شد که سن وی، بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد. با این حال، این قضیه تا قبل از رویداد Days of Future Past که در کمیک Uncanny X-Men به وقوع پیوست، تایید نشد. در این کمیک، خوانندگان به وضوع متوجه شدند که قدرت التیام سریع ولورین، بر روی روند پیری وی نیز اثر گذاشته و سرعت آن را به شدت کاهش داده است.

طرفدارانی که انیمیشن X-Men: The Animated Series را تماشا کرده اند، این خط زمانی دیستوپیایی را از فصل اول به خاطر دارند. در دهه های آینده، بیشتر اعضای گروه X-Men توسط سنتینل ها (Sentinels) کشته شده اند و ولورین نیز یکی از بازماندگان است که سعی در مقاومت دارد.

در کمیک ها، برعکس این سری انیمیشنی، ولورین لباس اصلی خود را بر تن ندارد و از لباسی غیرنظامی استفاده می کند. واضح ترین تفاوت این لباس، وجود رگه های سفید در موهایش بود. به نظر می رسد حتی ولورین نیز نامیرا نیست. در این کمیک، وی نهایتاً توسط یک سنتینل و با شلیک یک اسلحه لیزری، کشته می شود و بالاخره طرفداران متوجه می شوند که واقعاً نامیرا نبوده است.

7- لباس مشکی Wolverine

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Wolverine #1 محصول سال 1988

در سال 1988، ولورین سری کمیک مخصوص به خودش را دریافت کرد. آقای جان بوشما (John Buscema) از طراحان این کمیک، تصمیم گرفت لباسی کاملاً مشکی برای وی طراحی کند که حالتی مخفی کاری داشته و دوران تمرین و آموزش وی در ژاپن به عنوان یک نینجا را به تصویر می کشید. البته، جالب است بدانید که در همان زمان، ولورین در سری Uncanny X-Men لباس اصلی قهوه ای رنگ خود را می پوشید. این لباس عمر زیادی نداشت و بسیار هم مورد پسند طرفداران نبود. برای مثال، هنوز مشخص نیست که بر روی صورتش، رنگ است یا ماسکی تور مانند!

8- پچ

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Wolverine #4 محصول سال 1989

بیشتر گشت و گذارهای ولورین، وی را به جزیره کوچک مادریپور (Madripoor) می کشاند. لوگان به قدری به این جزیره سفر می کرد که نهایتا مجبور شد هویتی کاملاً اختصاصی در آن جا برای خود ابداع نماید! او در این جزیره، متصدی باری تک چشم به نام پچ (Patch) بود. به لطف این هویت جعلی، ولورین توانست درگیر فعالیت هایی شود و اخباری به گوشش برسند که با هویت اصلی خودش، هیچ گاه ممکن نبود. هیچکس باور نمی کند که ولورین، نیاز به یک چشم بند داشته باشد، همین هم خودش وسیله مناسبی برای گول زدن افراد مختلف است!

9- Wolverine سلاح ایکس

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Marvel Comics Presents #72 محصول سال 1991

در دهه 90، شرکت مارول برای اولین بار تصمیم گرفت که به روایت منشا و رمز و راز زندگی ولورین بپردازد. در رویداد سلاح ایکس، خوانندگان برای اولین بار با چگونگی به وجود آمدن ولورین و ترکیب شدن فلز آدامانتیوم با استخوان هایش، آشنا شدند. زمانی، به عنوان موش آزمایشگاهی سلاح ایکس گیر افتاده و لوله هایی وحشتناک به بدنش وصل بود. علاوه بر آن، یک عینک واقعیت مجازی به چشمش زده بودند که از طریق آن، بتوانند خشم و عصبانیتش را کنترل کنند.

آن ها به منظور انجام کارهای مختلف، موهای بدنش را به طور کامل تراشیدند ولی توانایی التیام سریع وی، باعث می شد که موها در عرض چند ساعت، دوباره به مقدار بسیار زیاد، رویش پیدا کنند. در این کمیک، ولورین ظاهری بسیار وحشیانه و حتی ترسناک داشت.

10- لباس تمرین گروه X-Men

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Uncanny X-Men #275 محصول سال 1991

در طی سال های مختلف، طراحان لباس در موسسه اگزیویر، تلاش های متعددی کردند تا یونیفرمی مشابه و یک دست برای کل اعضای X-Men طراحی کنند. یکی از محصولات این طراحان، لباس آبی و طلایی تمرین بود که در سال 1991 از آن رونمایی شد. همه اعضای ایکس من، از ولورین گرفته تا گمبیت (Gambit) این لباس را برای مدت کوتاهی بر تن کردند.

این لباس تمرینی نیز مدت زیادی دوام نیاورد. با این حال، برخی از اعضا مانند فورج (Forge) و بنشی (Banshee) برای چندین سال از همین لباس استفاده کردند. این لباس، به نوعی الهامی برای ساخت شخصیت اورجینال مورف (Morph) در انیمیشن X-Men: The Animated Series شد.

11- تیم ایکس

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: X-Men #5 محصول سال 1992

در این کمیک نیز، باز هم شاهد رونمایی های بیشتری از زندگی ولورین بودیم. داستان های زیادی در دهه 90، به فعالیت های ولورین در تیم ایکس پرداختند. این تیم، مسئول اجراهای عملیات سیاه بوده و ماموریت های مخفی را برای دولت انجام میداد. لباس افراد این گروه نیز بر اساس مخفی بودنشان ساخته شده و به صورت چرم سیاه بود که سلاح های مناسبی نیز داشت.

تیم ایکس در دنیای کمیک ها، شامل ولورین، سیبرتوث (Sabertooth)، میوریک (Maverick)، سیلور فاکس (Silver Fox) و چند نفر دیگر بود. این گروه، در فیلم X-Men Origins: Wolverine نیز با تغییراتی در تعداد افراد، ظاهر شدند. البته در فیلم، استرایکر (Stryker) لباس خاصی به افراد گروه نداده و اجازه داده است که از هر پوششی که دلشان خواست، استفاده کنند.

12- لباس ولورین Age of Apocalypse

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: X-Men: Alpha محصول سال 1995

وقتی پسر چارلز اگزیویر (Charles Xavier)، یعنی لژیون (Legion) موفق به سفر در زمان شد، به گذشته برگشت و به صورت اتفاقی پدرش را به قتل رساند، واقعیتی که گروه X-Men می شناختند، به طور کامل تغییر یافته و بازنویسی شد.

در این رویداد که Age of Apocalypse نام دارد، آپوکالیپس (Apocalypse) بر آمریکای شمالی حکمرانی می کرد و تنها کسانی که جرات ایستادگی در مقابل وی را داشتند، گروه X-Men به رهبری مگنیتو (Magneto) بودند که سعی داشتند نقشه وی مبنی بر تصاحب کل دنیا را متوقف کنند.

در این دنیا، لوگان ماموری آزاد بود که به هیچ سازمانی وابستگی نداشت. در اینجا، وی به جای ولورین، نام سلاح ایکس را برای خود انتخاب کرد. لباسش نیز نسخه ای آبی و قرمز از لباس Tiger Stripe بود. واضح ترین تغییر ولورین، دست چپش بود. لوگان، در اثر مبارزه ای با سایکلاپس (Cyclops)، دست چپش را از دست داد. سایکلاپس لیزری به سوی دست وی شلیک کرده و آن را منفجر نمود. البته، قطع شدن دستش به معنی از دست رفتن پنجه های تیغ مانندش نبود. پنجه ها که از جنس فلز آدامانتیوم هستند، سالم بوده و وی همچنان می توانست از آنان استفاده کند.

13- کاستوم ولورین وحشی

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Wolverine Vol.2 #100 محصول سال 1996

وقتی مگنیتو به زور فلز آدامانتیوم را از روی استخوان های ولورین برداشت، هم خودش و هم خواننده ها، وقتی دیدند که در زیر این لایه فلز، تیغ هایی استخوانی دارد، بسیار شوکه شدند. حال که دیگر این فلز از بین رفته بود، به مدت دو سال حضورش در دنیای کمیک ها، قدرت التیام ولورین هیچ محدودیتی نداشت. این موضوع، ترس زیاد ولورین را در پی داشت زیرا ممکن بود رشد بیش از حد موها و همچنین برخی بافت های بدنش، باعث تبدیل شدن او به جانوری وحشی و غیر قابل کنترل کنند.

در نهایت، آن چه ولورین از آن می ترسید، متاسفانه رخ داد. برای مدتی، ولورین بیشتر به سوی وجه جانوری خود جهش پیدا کرده و می شود گفت، کمتر انسان بود. صدایش عمیق تر شد، در جاهایی که حتی قبلا نیز مو نداشت، موهایی جدید و پر پشت رویش پیدا کردند، دماغش تقریباً ناپدید شد و به نظر می رسید پس از 120 سال سن، دوباره به دوران بلوغ بازگشته است! در این دوران، لباس ترکیبی از لباس Tiger Stirpe بود و تکه های دیگری نیز داشت که پاره شده و چندان قابل تشخیص نبودند.

در نهایت، هم ذهن و هم بدنش درمان شدند و از این حالت جانوری، نجات یافت و به وجه انسانی خود بازگشت. با این حال، چندین سال دیگر طول کشید تا فلز آدامانتیوم دوباره بر روی استخوان هایش رشد کند.

14- لباس ولورین در فیلم X-Men

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: X-Men محصول سال 2000

وقتی بالاخره نوبت حضور X-Men در دنیای لایو اکشن و سینما رسید، کارگردان برایان سینگر (Brian Singer) و تیم سازنده این فیلم، تصمیم گرفتند به جای لباس اصلی ولورین، از لباس چرمی سیاهی استفاده کنند که می توان گفت طراحی آن کمی ساده تر بود. سایر اعضای تیم نیز لباس مشابهی به تن داشتند، البته لباس هر شخصیت برای ویژگی ها و توانایی های خاص او، تا حدی شخصی سازی شده بود. ردهایی از لباس اصلی ولورین را نیز می توان در این یونیفرم جدید، به وضوح مشاهده کرد.

به طور قطع، لباسی که در این فیلم به نمایش درآمد، وفاداری چندانی به ولورین در دنیای کمیک ها نداشت. با این حال، به نظر می رسید تماشاگران مشکل خاصی با آن نداشته و از این طراحی لباس جدید راضی هستند. حتی اگر برخی نیز ناراضی بودند، می توان اینطور قانعشان کرد که در طول مدت زمان فیلم، ولورین برای مدت کمی این لباس را بر تن دارد و بیشتر از لباس های غیرنظامی و عادی استفاده می کند.

15- لباس ولورین X-Men Evolution

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در انیمیشن: X-Men Evolution محصول سال 2000

بیشتر کارتون های ساخته شده از داستان های X-Men در زمینه لباس، عملکرد چندان خلاقانه ای نداشتند و هرچه شخصیت های کمیک در دوران ساخته شدن آن اثر می پوشیدند را به دنیای انیمیشن می آوردند. با این حال، انیمیشن سریالی X-Men Evolution حرکتی خلاقانه زد و تصمیم گرفت طراحی جدیدی در زمینه لباس اعضای این گروه به کار بگیرد. اعضای X-Men در این انیمیشن، هر کدام لباسی مختص به خود داشتند که در کمیک ها نبود.

ظاهر ولورین، به طور قطع از لباس قرمز و قهوه ای خودش در کمیک ها الهام گرفته شده بود. طراحی کلی آن مشابه بود اما تغییراتی نیز داشت. از جمله تغییرات آن، می توان به جایگزینی رنگ های قرمز و قهوه ای به نارنجی و مشکی اشاره نمود. کمی نیز از فیلم X-Men الهام گرفته و تصمیم گرفتند لباسی طراحی کنند که بیشتر کاربردی باشد تا این که صرفا عجیب و غریب به نظر برسد. ولورین در این انیمیشن سریالی، حتی یک کلاه موتورسواری نیز داشت که با رنگ و طراحی لباسش ست شده بود!

16- لباس چرم سیاه Wolverine در New X-Men

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: New X-Men #114 محصول سال 2001

فروش مناسب فیلم X-Men که در سال 2000 اکران شد، به نوعی بر روی کمیک های این سری نیز اثر گذاشت. کمیک ها تا حدی خود را به فیلم نزدیک کردند و سعی کردند شباهت هایی ایجاد کنند. از جمله این تغییرات، می توان به طراحی لباس های جدیدشان اشاره نمود. جهش یافته ها در این سری کمیک، لباس اصلی خود را با چرم سیاه عوض کردند که کمتر از قبل پر زرق و برق بوده و بیشتر حالت کاربردی داشت.

این لباس های از جنس چرم سیاه رنگ، بر رویشان لوگوی X نیز به رنگ زرد روشن درج شده بود که بیشتر از پیش، به جذابیتشان اضافه می کرد. هدف این بود که این لوگو، کاملا نمادین شده و به چیزی در حد لوگوی معروف Nike تبدیل شود!

لباس ولورین نیز فقط یک کت چرم سیاه بود که در زیر آن، پیراهن نمی پوشید. بسیاری از خوانندگان معتقد بودند که این لباس، ظاهری مانند گروه های گانگستری موتورسوار را به او داده است. مارول تصمیم گرفت این ظاهر را برای چندین سال حفظ کند و دست به تغییر آن نزد. این لباس، به محبوبیت خوبی رسید و در بازی ویدئویی X2: Wolverine’s Revenge نیز از آن استفاده شد.

17- کاستوم ولورین Ultimate

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Ultimate X-Men #1 محصول سال 2001

با ورود به هزاره جدید، شرکت مارول متوجه شد که لازم است خلاقیتی جدید و متفاوت را به کار بگیرد تا بتواند مخاطبان جدید را داستان های شخصیت بسیار زیادش در دنیای کمیک، همراه سازد. در همین راستا، دنیای Ultimate به وجود آمد. این سری کمیک دیدی مدرن تر و تازه تر، در دسترس تر و مستقل به شخصیت های دنیای مارول داشتند.

گروه X-Men از اولین شخصیت هایی بودند که داستان جدید آنان در دنیای Ultimate شروع شد. در بین اعضای X-Men در این دنیای جدید، به طور قطع ولورین نیز حضور داشت که تغییراتی قابل توجه یافته بود. این شخصیت، بداخلاق تر از پیش بوده و همچنین، خشن تر و تشنه به خون، به تصویر کشیده شده بود.

از نظر بصری، ولورین در دنیای Ultimate شباهت زیادی به سری فیلمهایش داشت. در این دنیا، وی قد بلندتر بوده، موهای کمتری داشت و ظاهرش به طور کلی، بسیار جذابتر از پیش شده بود. لباسش شباهت کمی به لباس کلاسیک قرمز و قهوه ای نیز داشت، با این حال رنگ بندی آن به طور کامل تغییر یافته و همچنین خبری از ماسک نوک تیز نیز در میان نبود.

18- لباس یکسان در کل مدیوم ها

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

پس از عرضه فیلم X2: X-Men United، مارول تصمیم گرفت تغییری منحصر به فرد را در روند خود ایجاد کند. آنان تصمیم گرفتند لباسی واحد و یکسان برای ولورین طراحی کنند که در اقتباس های غیر هالییودی نیز از آن استفاده شود. این لباس جدید، چه در دنیای کمیک، چه در بازی های ویدئویی، چه در سریال های تلویزیونی و…، قرار بود ظاهر شود و در همگی این مدیوم ها، ولورین لباسی یکسان به تن داشته باشد.

این لباس، بیشتر و بیشتر حس واقعی بودن به شخصیت ولورین داد و از ویژگی های تخیلی او کاست. در نگاهی کلی، طراحی جدید لباسش چیزی جز ترکیبی از یک تی شرت و شلوار نبود که البته تی شرت به رنگ سیاه بوده و حالتی راه راه داشت. این ظاهر گاهی اوقات با لباس چرم مشکی او در سری کمیک های New X-Men نیز ترکیب می شد. کم کم مدیوم های مختلف استفاده از این لباس را نیز کنار گذاشتند ولی دنیای Ultimate در کمیک ها همچنان به آن وفادار بود. در نهایت، ولورین در دنیای Ultimate نیز کشته شد و این لباس هم به فراموشی سپرده شد.

19- لباس ولورین Astonishing

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Astonishing X-Men #1 محصول سال 2004

در سال 2004، بالاخره استفاده از لباس های چرم سیاه برای کمیک های X-Men کنار گذاشته شد. با شروع سری کمیک Astonishing X-Men، لباس های این گروه جهش یافته محبوب و دوست داشتنی، دوباره از اول طراحی شد. در طراحی های جدید، لباس های جنس اسپندکس دوباره بازگشتند با این حال، کاربردی بودنشان نیز اهمیت داشته و فقط پر زرق و برق نبودند.

لباس های ولورین در این طراحی جدید، بیشتر شبیه لباس راه اره کلاسیکش بود. با این حال، برخی از قسمت های پر زرق و برق آن دستخوش تغییر شده و کمی ساده تر شدند. با این طراحی، ولورین تبدیل به یکی از قهرمانان مارول شد که بالاخره دست از پوشیدن لباس زیرش بر روی لباس قهرمانی اش برداشت! این تغییرات مورد پسند خوانندگان قرار گرفت و آنان ترکیب طراحی جدید و قدیمی را بسیار دوست داشتند.

این لباس تا به امروز نیز در کمیک های X-Men باقی مانده است و در طی این چند سال، تنها دستخوش تغییراتی جزئی شده است. علاوه بر آن، در چندین اقتباس از ولورین در دنیای بازی های ویدئویی نیز حضور پیدا کرده و در سریال تلویزیونی Wolverine and the X-Men نیز لباس اصلی ولورین بود.

20- لباس ولورین زامبی

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Ultimate Fantastic Four #21 محصول سال 2005

کمیک های ابرقهرمانی، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سری کمیک ها در کل دنیا هستند که بخش بزرگی از صنعت کمیک را تصاحب کرده اند. می توان گفت که رتبه دوم از نظر محبوبیت و فروش مناسب در کل صنعت کمیک، مربوط به کمیک های زامبی است. به همین دلیل، شرکت مارول تصمیم گرفت این دو ژانر را با هم ترکیب کرده و به موفقیتی جدید دست یابد.

مشاهده  دانلود کمیک فارسی زامبی های مارول "Marvel Zombies" (کامل)

در سری کمیک Marvel Zombies، زمینی به تصویر کشیده می شود که تمامی قهرمان ها و شرورها، توسط ویروسی کشنده آلوده شده و به زامبی تبدیل شده اند. تقریباً تمامی انسان های روی زمین نیز کشته و توسط این زامبی ها خورده شده اند. حال که انسان ها بر روی زمین تعدادشان بسیار کم شده، دیگر غذایی برای زامبی ها نیز وجود ندارد و آنان باید دست به راه های جدیدتری بزنند تا بتواند برای خود، غذا پیدا کنند.

متاسفانه علی رغم داشتن توانایی التیام بسیار سریع، ولورین نیز از این ویروس زامبی مصون نبوده و وی نیز آلوده شد. پس از ابتلایش به این ویروس و تبدیل شدن به زامبی، دیگر توانایی التیام سریعش نیز از بین رفته و کارایی خود را از دست داد. وقتی دستش از جا کنده شد، استخوان های آهنی اش که با فلز آدامانتیوم ترکیب شده بودند، به وضوح قابل مشاهده بود. به دلیل از کار افتادن توانایی التیامش، دستش دوباره در نیامد و همچنان قطع شده باقی ماند. تمامی این ها باعث شدند که ولورین زامبی، ظاهری ترسناک و متفاوت از آن چه تا امروز می شناختیم داشته باشد.

21- کاستوم ولورین X-Force

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: X-Force #1 محصول سال 2008

سری کمیک X-Force نگاهی متفاوت به گروه X-Men داشت و حالتی نظامی و سر سختانه به آنان داد. این گروه، در حال حاضر نیز فعالیت دارند. رهبر آنان سایکلاپس بوده و اگر زمانی خطری بزرگ نژاد جهش یافته ها را تهدید کند و مقابله با آن نیازمند روش های متفاوت و به اصطلاح کثیف تری باشد، به جای گروه اصلی X-Men، این گروه وارد کار می شوند تا با تهدید مقابله کنند.

برای این گروه، مخفی کاری و مخفی ماندن، یکی از اصلی ترین اصول است. به همین دلیل، لباس هایی که برایشان طراحی شده، به نوعی بر روی این اصل اصرار دارد و تغییراتی بر روی لباس های اصلی شان اعمال شده تا مخفی تر به نظر برسند. لباس ولورین، بر اساس لباس قرمز و قهوه ای کلاسیکش طراحی شده ولی رنگ بندی آن به مشکی تیره و خاکستری تغییر یافته است. چشم هایش نیز لنز قرمز رنگ داشته که حالتی مخوف به وی داده است. این لباس به قدری مناسب عملیات مخفی و مخفی کاری است که ولورین حتی دفعاتی که خارج گروه فعالیت کرده و قصد دارد به طور کامل ناپدید شود نیز از آن استفاده می کند.

از این لباس در بازی ویدئویی X-Men Origins: Wolverine نیز استفاده شده و بازیکنان می توانند با تجربه بازی، آن را باز کرده و استفاده کنند.

22- لباس Old Man Logan

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Wolverine #67 محصول سال 2008

رویداد Days of Future Past اولین رویداد در دنیای مارول بود که نشان داد ولورین در آینده به چه شکل و ظاهری در می آید. پس از آن، چندین رویداد و سری کمیک نیز نسخه هایی از ولورین در آینده را به تصویر کشیدند. جدیدترین آنان، سری جذاب و موفق Old Man Logan می باشد.

در این خط داستانی، در آینده ای زندگی می کنیم که اکثر قهرمان ها کشته شده اند. در این دنیا، ولورین در گوشه ای ساکت، مزرعه ای دارد و به عنوان یک مزرعه دار فعالیت می کند. ولورین در این دنیا، موهایش کوتاه بوده و آثار فعالیت سخت بر روی تنش به وضوع پیداست. علاوه بر این ها، وی قسم خورده که هرگز، از پنجه های تیغی اش استفاده نکرده و حتی آنان را بیرون نیاورد.

به طور قطع، نگه داشتن این قول بسیار سخت خواهد بود. وی شباهت فراوانی به کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، کارگردان و بازیگر شناخته شده آمریکایی نیز دارد. از طرف دیگر، خود این داستان نیز شباهت های بسیاری با فیلم مطرح و موفق Unforgiven که فیلمی در ژانر وسترن و اکشن است، دارد. به نظر می رسد منابع الهام نویسندگان، تا حدی این فیلم بوده باشد.

دانلود کمیک فارسی ددپول علیه لوگان پیر “Deadpool VS Old Man Logan” (کامل)

23- لباس سیمبیوت ولورین

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در بازی ویدئویی: Spider-Man: Web of Shadows محصول سال 2008

در این بازی، شهر نیویورک به شدت با مشکل سیمبیوت ها مواجه شده و تعداد آنان در این شهر، بسیار زیاد شده است. بدین ترتیب، ولورین و مرد عنکبوتی (Spider-Man) با هم متحد می شوند تا به مقابله با این سیمبیوت ها بپردازند. متاسفانه سه سیمبیوت موفق می شوند خودشان را به ولورین بسچبانند و با وی ترکیب شوند. نتیجه این ترکیب، نوعی ونوم بزرگ، بسیار خطرناک و قدرتمند است که پنجه هایی تیغ مانند از جنس فلز آدامانتیوم دارد! در این بازی، بازیکن نقش مرد عنکبوتی را به دست دارد و حال، وظیفه او است که با این ولورین مبارزه کند. در نهایت، مبارزه به جایی می رسد که سیمبیوت ها تسلیم شده و خود را از ولورین جدا می سازند.

24- لباس فیلم X-Men Origins: Wolverine

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: X-Men Origins: Wolverine محصول سال 2009

این فیلم، تصمیم گرفت بر روی منشا به وجود آمدن ولورین تمرکز کند و دورانی را که وی هنوز عضوی از گروه X-Men نبود به تصویر کشید. پس طبیعی است که در این فیلم، لباس عادی و غیرنظامی به تن داشته باشد. ظاهر وی شامل زیرپیراهنی سفید، شلوار جین تیره، پلاک های هویت سربازها که در ارتش استفاده می شود و ریش معروفش بود. به نظر می رسد همین ها برای مبارزه با ویلیام استرایکر (William Stryker)، سیبرتوث و اقتباسی بسیار ضعیف از ددپول کافی باشد.

کپی ‎های بی ‎نقص! 10 نفر از جالب ترین کلون‎ ها در دنیای کمیک ‎های مارول

25- لباس فیلم The Wolverine

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: The Wolverine محصول سال 2013

این فیلم، در دنیایی بعد از فیلم سه گانه X-Men روایت شد. به همین دلیل، در اینجا نیز ولورین یونیفرم یا لباس خاص برعهده نداشته و لباسی غیرنظامی بر تن دارد. به نظر می رسد که قبل از عرضه فیلم، در ابتدا قرار بود لباسی کاملاً مخصوص و مشابه کمیک ها برایش طراحی شود تا در این فیلم به تن کند زیرا تصاویر و طراحی هایی از این لباس، در اینترنت پخش شدند. در نهایت، این تصمیم نیز تغییر یافت و سازندگان همان لباس غیرنظامی را به تن ولورین کردند. در طول این فیلم، گاهی اوقات او لباسی مشکی پوشیده و گاهی نیز همان زیرپیراهنی سفید و معروف خود را به تن داشت.

از طرف دیگر، بعضی اوقات نیز هیچ پیراهنی به تن نداشته و بالا تنه اش لخت بود. در این فیلم، به نظر می رسد که هیو جکمن، بازیگر ولورین، ظاهری عضلانی دارد که بسیار جذاب و متفاوت بوده و نمایش آن در طول فیلم، با استقبال خوب طرفداران روبرو شد. این ظاهر، عضلانی ترین و بهترین ظاهر وی در طول کل فیلم های X-Men قبلی بوده است.

26- کاستوم استفاده نشده در فیلم The Wolverine

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

همانطور که ذکر شد، در فیلم The Wolverine در ابتدا صحنه ای وجود داشت که قرار بود هیو جکمن، لباسی به تن کند که شباهت بسیار زیادی به لباس ولورین در کمیک ها داشت. این لباس، زرد و قهوه ای بوده و شبیه ظاهر کلاسیک ولورین در سری کمیک Uncanny X-Men بود. متاسفانه صحنه هایی که مربوط به این لباس بود، در نهایت حذف شده و هیچگاه راه خود را به محصول نهایی پیدا نکردند. پس هیو جکمن هیچگاه موفق به پوشیدن این لباس بر روی صحنه سینما نشد.

27- لباس Age of Ultron

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Age of Ultron #1 محصول سال 2013

در این کمیک که Age of Ultron نام دارد، ولورین از آینده به گذشته برگشت تا جلوی آلتران (Ultron)، یکی از خطرناکترین و بی رحم ترین شرورهای دنیای مارول را بگیرد. در اینجا، شاهد دنیایی پسا آخرالزمانی هستیم، پس به طور قطع نیاز به لباسی جدید است. در این جا، وی لباسی به تن دارد که عمدتاً مشکی بوده و خط های زردی بر روی شانه هایش دیده می شود. این لباس، ماسکی نیز دارد که ولورین از آن استفاده نمی کند و همین باعث شده که ظاهری شبیه هودی داشته باشد.

دانلود کمیک فارسی “A-Babies VS X-Babies” (کامل)

28- لباس Ablation

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: Wolverine #1 محصول سال 2013

این لباس ولورین، ظاهر بسیار جذابی دارد و رنگ عمده آن، زرد است. علی رغم ظاهر زیبا و دوست داشتنی، این لباس نمادی از دورانی تاریک در زندگی ولورین است. در این خط داستانی، ولورین به نوعی ویروس مبتلا شد که قدرت التیام سریعش را از وی گرفت و باعث شد بسیار ضعیف تر از پیش شود. در گذشته، همانطور که می دانید، وی به راحتی از پس سنگین ترین مبارزات برآمده و حتی اگر آسیب نیز می دید، به سرعت التیام می یافت. حال که این توانایی را از دست داده، اهمیت لباسی زره مانند بسیار بیشتر از قبل می شود.

علاوه بر این، دیگر نمی تواند از پنجه های تیغ مانندش نیز استفاده کند زیرا خونریزی ناشی از بیرون آمدن آن، دیگر به راحتی خوب نشده و از طرف دیگر، احتمال دارد دچار عفونت شود. به جای پنجه های خودش، وی از دستبندهایی استفاده می کند که پنجه هایی مصنوعی را در داخل خود داشته و درست مانند پنجه های اصلی خودش عمل می کند. علاوه بر پنجه ها، وی مجبور است تفنگی نیز حمل کند و زمانی که شرایط بسیار وخیم شود، از آن استفاده کند.

29- کاستوم ولورین فیلم Days of Future Past

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: X-Men: Days of Future Past محصول سال 2014

لباس ولورین در این فیلم، شامل خط هایی به رنگ زرد و آبی بر روی دست هایش بود و این، نزدیکترین اقتباس به لباس کمیکی ولورین در سینما است. در این آینده آخرالزمانی که سنتینل ها همه جهش یافته ها را از بین برده اند، گروه X-Men ظاهری مانند گروه های گانگستر موتورسوار در آینده را پیدا کرده اند! البته نمی توان منکر شد که این زره مشکی، به ولورین می آید و ظاهر وی را بسیار جذاب و خوشتیپ کرده است. می توان رگه هایی از سفید را در کناره های موی سرش نیز مشاهده کرد که ادای احترامی به ظاهر این شخصیت در کمیکی که این فیلم از آن اقتباس شده می باشد.

30- لباس فیلم Logan

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: Logan محصول سال 2017

در فیلم لوگان، تصور می شد که ما شاهد آخرین حضور هیو جکمن در نقش ولورین باشیم. این فیلم، اثری بسیار موفق و محبوب است که از کمیک هایی چون Old Man Logan الهام گرفته و ولورینی را نشان می دهد که به خوبی می توان تاثیر زندگی سخت، مبارزات بسیار زیاد و صد البته پیری را بر روی تن و چهره اش مشاهده کرد. در این فیلم، خبری از زره با چرم سیاه یا لباس از جنس اسپندکس نبوده و فقط کت و شلواری عادی به تن دارد. در بعضی صحنه ها نیز می توان وی را با زیرپیراهنی سفید معروفش مشاهده کرد.

31- لباس Krakoa

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در کمیک: House of X #1 محصول سال 2019

در رویداد House of X، بسیاری از جهش یافته ها، دستخوش تغییرات گسترده ای در زمینه ظاهر و طراحی لباس شدند. علاوه بر آن، این سری وضعیت جهش یافته ها را به صورت وسیعی تغییر داد و می توان گفت دورانی جدید برای آن ها در کمیک های مارول به وجود آورد. ولورین نیز از این تغییرات مستثنی نبود. این لباس، ظاهر وی در کمیک X-Force را با رنگ بندی لباس کلاسیک و اصلی وی ترکیب می کند که نتیجه آن، لباسی جذاب و دوست داشتنی است.

32- لباس Wolverine در فیلم Deadpool 3

مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

  • اولین حضور در فیلم: Deadpool 3 محصول سال 2024

فیلم های X-Men که توسط شرکت Fox ساخته شدند، هیچگاه لباسی کاملاً کمیکی از ولورین را به تصویر نکشیدند و وی در طول چندین فیلم ساخته شده از این شخصیت، هیچگاه لباسی مطابق لباس های کمیکی اش نپوشید. با این حال، این قضیه قرار است در دنیای سینمایی مارول عوض شود. هیو جکمن دوباره قرار است نقش ولورین را در این فیلم بازی کند.

تاریخ انتشار تمامی فیلم ها و سریال های آینده مارول و دی سی / سالی پرهیجان در انتظار کمیک دوستان

رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، بازیگر نقش ددپول نیز تصویری از پشت صحنه این فیلم به اشتراک گذاشت که در آن، هیو جکمن لباسی کاملاً مطابق کمیک ها را بر تن دارد! این لباس، از روی لباس ولورین در کمیک Astonishing X-Men ساخته شده و رنگ بندی اش نیز شباهت زیادی به آن دارد. هنوز مشخص نیست که آیا لوگان این لباس را در کل این فیلم می پوشد یا فقط قرار است مدت زمان کوتاهی آن را بر تن داشته باشد.

ممنون که تا انتهای مقاله “مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین” همراه بینکو بودید، نظرات خود را حتما در پایین این صفحه برای ما بنویسید.

درباره کمیک مارول فارسی بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

دانلود سریال What if چه می شود اگر فصل دوم و اول (کامل + زیرنویس فارسی)

دانلود سریال What if فصل 1و2 (کامل + زیرنویس فارسی) چه می شود اگر…?!

اگر از علاقمندان به دانلود سریال what if فصل دوم و مارول هستید با بینکو …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x