ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

اگر از علاقمندان به سوپرمن، نماد امید دی سی و از قدیمی ترین ابرقهرمان های کمیکی هستید پس با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی “10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

سوپرمن (Superman) به طور قطع معروفترین کریپتونی (Kryptonian) شناخته شده در دنیای کمیک های دی سی است. با این حال، وی تنها کریپتونی زنده نبوده و افراد دیگری نیز وجود دارند.

در ابتدا، کلارک کنت (Clark Kent) تصور می کرد که همه کریپتونی ها از بین رفته اند و او، آخرین فرزند کریپتون است. به همین دلیل، احساس تنهایی زیادی داشت و فکر می کرد او آخرین بازمانده از این سیاره است. با این حال، وی متوجه شد که این قضیه واقعیت نداشته و کریپتونی های دیگری در دنیای دی سی وجود دارند.

در طول سال ها، کلارک با افراد مختلفی که اهل کریپتون بوده اند روبرو شد. برخی از آنان در فانتوم زون (Phantom Zone) گیر افتاده بودند و بعضی دیگر نیز درون شهر شیشه ای کاندور (Kandor) بودند به این امید که روزی بتوانند به اندازی واقعی شان برگردند. علاوه بر این ها، برخی از کریپتونی ها نیز کاملاً زنده هستند و قدرت هایی مشابه کلارک دارند. در این مقاله، میخواهیم به بررسی 10 کریپتونی غیر از سوپرمن بپردازیم که جزو قویترین ها در دنیای کمیک های دی سی هستند. با ما همراه باشید.

10- هائل (H’el)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

 

در ریبوت New 52 از دنیای دی سی، شخصیت هائل که شروری اهل کریپتون است معرفی شد. این شخصیت، در واقع یک کلون بوده که در روزهای قبل از نابودی کریپتون، با والدین سوپرمن همکاری می کرد. جور ال (Jor-El)، پدر سوپرمن، نمونه ‎ای اولیه از یک سفینه را به این کلون داده و او را مامور کرد تا به هر قیمتی، از میراث کریپتون محافظت کند.

با این حال، این قضیه و خواسته هائل، مشکلات زیادی به بار آورد. وقتی وی به زمین رسید و متوجه قدرتی که خورشید به کریپتونی ها می دهد شد، تصمیم گرفت از این قدرت برای بازسازی کریپتون بر روی زمین استفاده کند! این مسئله باعث شد درگیری بین او و خانواده سوپرمن رخ دهد و سوپرمن سعی در متوقف کردن او نماید. هائل به شدت بر روی هدف خود برای احیای کریپتون اصرار داشت و حتی دست به سفر در زمان و تغییر گذشته زد. با این حال، این کارش موفقیت آمیز نبوده و باعث شد در یک چرخه زمانی گیر کند.

9- ایرادیکیتور (Eradictor)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

هائل تنها شرور کریپتونی نیست که قصد بازسازی و احیای کریپتون بر روی زمین را دارد. ایرادیکیتور، نوعی هوش مصنوعی ابر کامپیوتری بود که توسط دانشمندی پارانوئید از سیاره کریپتون برنامه ریزی شد تا فرهنگ کریپتون را حفظ کرده و از آن در برابر هر گونه خطری محافظت نماید و اجازه ندهد دچار تغییر و دستکاری شود.

ایرادیکیتور سعی داشت زمین را به کریپتونی جدید تبدیل کند و حتی زمانی که سوپرمن توسط دومزدی (Doomsday) کشته شد نیز سعی کرد که جای او را بگیرد و خودش تبدیل به سوپرمن شود. با وجود این که دفعات مختلفی با سوپرمن مبارزه کرده و هدف واقعیش احیای کریپتون بر روی زمین است، ایرادیکیتور کاملاً شرور نیست و ذاتی قهرمانانه و فداکار دارد. این شخصیت به سوپرمن کمک کرد تا با سوپرمن سایبورگ (Cyborg Superman) مبارزه کند و در این راه، جانش را فدا نمود.

8- دومزدی

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

هرجا که بحث از شرورهای اهل کریپتون باشد، قطعاً نیاز است اشاره ای به دومزدی کرد. دومزدی موجودی بسیار قدرتمند و ترسناک از کریپتون است که قدرت هایی مشابه سوپرمن و حتی شاید بیشتر از او نیز داشته و یکبار در کمیک The Death of Superman محصول سال 1992، موفق به کشتن سوپرمن شد! دومزدی محصول آزمایشی ژنتیکی است که هدف آن، ایجاد مقاوم ترین موجود بود. این آزمایش بر روی سیاره کریپتون انجام شده و با مجبور کردن موجود مورد نظر به تکامل یافتن سریعتر از آن چه در حالت عادی ممکن است، قرار بود به نتیجه برسد.

مشاهده  10 شخصیت قدرتمند دی سی + ویدئو ( قدرتمندترین شخصیت های دی سی )

دومزدی بارهای بار کشته شد و دوباره کلون شد تا بتواند به شرایط و محیط های سخت عادت کند و توانایی زنده ماندن در این نوع محیط ها را به دست بیاورد. واضح است که دومزدی از نابودی کریپتون نیز نجات یافته ولی در کهکشان سرگردان ماند. سرانجام، وی راه خود را به زمین پیدا کرد و در طی مبارزه ای وحشتناک با سوپرمن، موفق به کشتن وی شد. دومزدی موجودی با هوش و ذکاوت و بالا نیست ولی قدرت بسیار زیاد و تحمل بالای او، باعث می شود که یکی از قویترین کریپتونی های موجود در دنیای دی سی باشد.

7- ژنرال زاد (General Zod)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

به طور قطع، ژنرال زاد به قدرتمندی دومزدی نیست. اما تفاوت اصلی که با دومزدی دارد، هوش و ذکاوت بالایش است و این مورد، به نوعی جبران قدرت بدنی بوده و باعث می شود وی تبدیل به شروری ترسناک تر از دومزدی شود. ژنرال زاد، برای مدت زیادی رهبر ارتش کریپتون بود. در نهایت، او به فانتوم زون تبعید شد و مدت زیادی در آن جا ماند. در فانتوم زون، گذشت زمان وجود ندارد و هر موجودی که وارد آن شود، پیر نشده و به همان شکل باقی می ماند. ژنرال زاد نهایتاً توانست از فانتوم زون خارج شود.

پس از خروج، وی از جور ال کینه به دل گرفته و تصمیم گرفت دنبال فرزند وی، یعنی کل ال (Kal-El) یا همان سوپرمن برود. زاد نیز مانند اکثر شرورهای کریپتونی، اعتقاد به احیای کریپتون دارد و در طول سال ها، از هر روشی استفاده کرده تا با ساکنین زمین وارد جنگ شود و سعی کند کریپتون را بر روی زمین به وجود آورد. زاد که قدرت هایی کاملاً مشابه سوپرمن دارد و از طرف دیگر، هوشی بالا و تجربیات یک فرمانده جنگی را نیز دارد، دشمنی بسیار خطرناک و حائز اهمیت برای سوپرمن است. به همین دلیل، به راحتی می توان وی را شرورترین کریپتونی زنده در دنیای دی سی خطاب کرد.

6- کریپتو (Krypto)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

علاوه بر افراد مختلفی که از نابودی کریپتون زنده ماندند، به نظر می رسد که در این بین، حیواناتی نیز بوده اند که توانسته اند میراث کریپتون را با خود حمل کرده و از انفجار آن جان سالم به در ببرند. کریپتو یکی از حیوانات کریپتونی است که از سیاره زمین سر در آورد. در روزهای پایانی کریپتون، جور ال از سگی به نام کریپتو استفاده کرد تا کارایی و عملکرد سفینه ای که قرار بود با آن کال ال را به زمین بفرستد، تست نماید.

پس این سگ، بسیار زودتر از سوپرمن توانست به زمین برسد. با این حال، وی در ابتدا با سوپرمن نبوده و چندین سال طول کشید تا کریپتو و کلارک همدیگر را پیدا کنند و این سگ تبدیل به حیوان خانگی اش شود. کریپتو هم مانند سایر کریپتونی ها، از خورشید قدرت گرفته و توانایی هایی مشابه سوپرمن دارد. علاوه بر این موضوع، او سگی بسیار وفادار است که از سوپرمن و اعضای خانواده سوپرمن محافظت می کند. او هم یکی از بازماندگان کریپتون است که در طول کمیک های مختلف، در کنار سوپرمن بوده و کمک هایی که به او کرده، باعث شد تا جایگاهی را در این لیست، به دست آورد.

5- کانر کنت (Conner Kent)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

اگر کمیک The Death of Superman را مطالعه کرده باشید، می دانید که بعد از مرگ سوپرمن، ایرادیکیتور تنها شخصیتی نبود که سعی کرد جای او را بگیرد. خط داستانی The Reign of Superman که جریان بعد از کشته شدن سوپرمن را روایت می کند، شخصیت های متعددی معرفی کرد که قرار بود جای وی را بگیرند. کانر کنت نیز یکی از این شخصیت ها بود. وی کلونی است که ترکیب دی ان ای سوپرمن و لکس لوتر (Lex Luther) ساخته شده است.

مشاهده  همه چیز راجع به گروه ایلومیناتی مارول

کانر در واقع هیچوقت کریپتون را ندیده و بر روی آن زندگی نکرده است اما جزو اولین کریپتونی هایی است که بعد از نابودی کریپتون به وجود آمد. قدرت های وی که ناشی از ترکیب دی ان ای سوپرمن و لکس لوتر است، باعث شد وی شخصیتی قدرتمند باشد که هم قدرت های سوپرمن و هم بخشی از هوش لکس لوتر را هم داشته باشد. این ویژگی ها باعث شد که او جایگاهی خاص در خانواده سوپرمن داشته باشد. به طور قطع قدرت وی به کلارک نمی رسد و از وی ضعیف تر است ولی توانسته از پس تهدیدها و خطرات مختلف در بیاید و از مبارزات با شرورهای قدرتمند و خطرناک، سالم بیرون بیاید.

4- پاور گرل (Power Girl)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

پاور گرل یک کریپتونی تمام عیار و قدرتمند است که در کمیک های مختلف حضور داشته و به خوبی ثابت کرده که حریفی قدر برای شرورهای مختلف دنیای دی سی بوده و یکی از قدرتمندترین ها در خانواده سوپرمن است. وی که زمانی سوپرگرل (Supergirl) زمین 2 در دنیای دی سی بوده و کرن استار (Karen Starr) نام داشت، به دنیای اصلی دی سی آمده و نام پاور گرل را برای خود انتخاب کرد.

این شخصیت به حدی قدرتمند است که حتی توانسته از پس سوپرمن و واندروومن (Wonder Woman) نیز بربیاید. اخیراً نیز با وقوع رویداد Lazarus Planet در دنیای دی سی، پاور گرل قدرت های تلپاتی به دست آورده که وی را قدرتمندتر از پیش کرده اند. حال، پاور گرل به طور قطع جزو قدرتمندترین قهرمانان کریپتونی است که علاوه بر قدرت های کلاسیک شبه سوپرمن، توانایی جدید و قدرتمندی نیز دارد که وی را جزو جالب ترین و متفاوت ترین کریپتونی ها کرده است.

3- جان کنت (Jon Kent)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

جان کنت، پسر نوجوان کلارک و لوئیس لین (Lois Lane) است که تمامی قدرت های پدرش را به ارث برده است. این شخصیت، پتانسیل خوبی از خود نشان داده و ثابت کرده است که می تواند در آینده ای نه چندان دور، لقب سوپرمن را نیز یدک بکشد. البته، قدرت های جان تفاوت هایی نیز با مال سوپرمن دارد. برای مثال، قدرت Solar Flare وی از مال سوپرمن قویتر بوده و می تواند به شدت مخرب و ترسناک باشد.

در ابتدا، این شخصیت مشکلاتی در زمینه کنترل توانایی ها و قدرتش داشت. با این حال، در طول سال ها وی بزرگتر و پخته تر شده و کم کم، کنترل قدرت ها و توانایی هایش را نیز یاد گرفته است. در یکی از رویدادها که کلارک درگیر آزادسازی Warworld بود، جان به جای وی مراقب زمین بوده و سعی می کرد امنیت را حفظ کند و از آن در برابر شرورها، محافظت نماید. می توان گفت که جان، می تواند جانشینی قدرتمند و لایق در نبود سوپرمن باشد.

2- فلیم برد و نایتوینگ (Flamebird and Nightwing)

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

این دو شخصیت، جزو افسانه های کریپتون هستند که به تازگی در دنیای دی سی حضور یافته اند. آرک داستانی New Krypton قدرت و توانایی های منحصر به فرد این دو افسانه را به خوبی به نمایش گذاشت و مشخص کرد که خدایان افسانه ای کریپتون، می توانند بسیار قدرتمند و فرای تصور باشند. پسرخوانده سوپرمن، یعنی کریس کنت (Chris Kent) و بهترین دوست سوپر گرل، یعنی تارا اک وار (Thara Ak-Var)، به نوعی تناسخ دو شخصیت فلیم برد و نایتوینگ هستند که در مذهب باستانی کریپتون وجود داشتند.

مشاهده  مهم ترین سوتی های فیلم های دی سی

در ابتدا، این دو شخصیت نیز تنها کریپتونی هایی معمولی بودند که قدرت هایی مشابه سوپرمن و سوپر گرل داشتند. با این حال، زمانی که توانستند با وجه افسانه ای و خدا گونه خودشان ارتباط برقرار کنند، قدرت بدنی شان به شدت افزایش یافت. فلیم برد و نایتوینگ نامیرا بوده و قدرت هایی چون توانایی استفاده از آتش و دستکاری سایه ها را دارند. در طول آرک داستانی New Krypton، این دو برای پایان دادن به جنگی که بین زمین و کریپتون جدید شعله ور شده بود، جان خود را فدا کردند. با این حال، اگر به افسانه های کریپتون استناد کنیم، این دو در واقع هیچوقت نمی میرند و به نوعی نامیرا هستند.

1- سوپر گرل

ارتش تک نفره! 10 نفر از قوی ترین کریپتونی ها در دنیای دی سی

وقتی بحث قدرت کریپتونی ها می شود، تنها کسی که می توان به طور قطع گفت به سطح سوپرمن رسیده و یا حداقل به آن نزدیک شده است، دختر عمویش، یعنی سوپر گرل است. مسیری که سوپر گرل برای رسیدن به قدرت طی کرد، حتی با وجود این که کمک سوپرمن را نیز داشت، مسیری سخت و طاقت فرسا بود. با این حال، کارا (Kara) دست از تلاش بر نداشت و سرانجام، توانست از پس تمامی چالش های مسیرش بر آمده و مسیر قهرمان شدن را طی کند تا به فردی به قدرتمندی و توانمندی کلارک تبدیل شود.

او نه تنها به اندازه سوپرمن قدرتمند و شکست ناپذیر است، بلکه تمامی باورهای سوپرمن را نیز دارد و هدف های او را دنبال می کند. اخلاق و رفتار جذاب و قدرت های شگفت انگیزش، باعث می شود که سوپر گرل یکی از دوست داشتنی ترین و قدرتمندترین کریپتونی ها باشد و بتواند طرفداران زیادی برای خود پیدا کند. شاید بیشتر خوانندگان با شنیدن نام کریپتون به یاد سوپرمن بیوفتند اما سوپر گرل نیز دست کمی از او نداشته و به خوبی می تواند به نمادی برای امید و سیاره کریپتون تبدیل شود.

درباره کمیک دی سی فارسی بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

مرد عنکبوتی و بتمن در ایران هخامنشی! + عکس

مرد عنکبوتی و بتمن در ایران هخامنشی! + عکس

اگر از علاقمندان به دنیای کمیک های مارول و دی سی و عکس بتمن واقعی …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x