رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

اگر از علاقمندان به کمیک مارول و لباس عنکبوتی هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی ” رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک ” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

«مرد عنکبوتی» (Spider-Man) شخصیتی معروف و دوست داشتنی است که در طی سالیان طولانی حضورش در کمیک های انتشارات مارول، تغییرات زیادی به خود دیده است. یکی از این تغییرات در زمینه لباس مرد عنکبوتی و زره هایش بوده که بعضی از آنان نیز تفاوت عمده ای با لباس قرمز و آبی که همه می شناسند داشته اند. برخی از این لباس مرد عنکبوتی، به منظور دادن قدرت یا توانایی خاص به اسپایدرمن طراحی شده در حالی که بعضی دیگر نیز صرفاً تغییری ظاهری بوده که وی را برای دورانی جدید و طرفدارانی جدید آماده سازد.

با این حال، در میان لباس های متنوع اسپایدرمن، تعدادی حضور دارند که می توان آنان را بدون شک از بهترین لباس مرد عنکبوتی کمیکی به حساب آورد که فواید زیادی نیز برای این شخصیت دوست داشتنی به دنبال داشته اند. به لطف حضور نسخه های متعددی از اسپایدرمن در مالتی ورس کمیک های مارول، همه این لباس مرد عنکبوتی متعلق به پیتر پارکر نبوده و بعضی از آنان را شخص دیگری به تن کرده است! در این لیست به بررسی و رتبه بندی این لباس مرد عنکبوتی دوست داشتنی پرداخته و جزئیات و ویژگی های آنان را برایتان ذکر خواهیم کرد.

20- لباس های مرد عنکبوتی : زره آزگارد (Asgardian Armor)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Fear Itself #7 محصول ماه دسامبر سال 2011

به راحتی می توان گفت که لباسی که مرد عنکبوتی در کمیک Fear Itself به تن کرد، جزو یکی از قدرتمندترین و مجهزترین لباس هایش در کل کمیک ها بوده است. «تونی استارک» (Tony Stark) به همراه تعدادی از دورف های آهنگر اهل «نیداولیر» (Nidavellir) این لباس های مرد عنکبوتی را با همکاری یکدیگر و با استفاده از فلز «اورو» (Uru) ساختند تا اسپایدرمن بتواند در طی رویداد Asgardian از آن استفاده کند. این فلز، فلزی بسیار قدرتمند که قدمتی اندازه کل دنیا دارد. علاوه بر این لباس های مرد عنکبوتی، از فلز مذکور در پتک «ثور» (Thor) و شمشیر و نیزه «اودین» (Odin) نیز استفاده شده است!

این لباس مرد عنکبوتی درون خود دو تیغ محکم داشت و در کنار این، قدرت های جادویی نیز در آن به کار رفته بود. اسپایدرمن با پوشیدن آن لباس مرد عنکبوتی، به راحتی تبدیل به یکی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای مارول شد. متاسفانه این لباس مرد عنکبوتی عمر چندانی نداشت و پس از پایان این رویداد، دورف های آهنگر اقدام به نابود کردن آن کردند تا جلوی سو استفاده از چنین شی قدرتمندی را بگیرند.

19- نسخه اول زره مرد عنکبوتی (Spider-Armor MK I)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Web of Spider-Man #100 محصول ماه می سال 1993

پیتر پارکر بارها لباس اصلی خود را تغییر داد و جزئیات کوچکی در آن اعمال نمود تا برای مقابله با برخی از دشمنان قدرتمند و خطرناکش آماده باشد. در طی مقابله اش با «ریچارد فیسک» (Richard Fisk) ملقب به «بلاد روز» (Blood Rose) اسپایدرمن مجبور شد با دسته ای از جنایتکاران وی که بسیار قدرتمند نیز بودند روبرو شود. در اولین برخورد، متاسفانه اسپایدرمن از این جنایتکاران شکست خورد! با این حال، وی نا امید نشده و تصمیم گرفت لباسی جدید طراحی کرده و برخی از گجت هایش را نیز در لباس مرد عنکبوتی ارتقا دهد.

بدین ترتیب، اولین زره مرد عنکبوتی ساخته شد. این لباس مرد عنکبوتی به رنگ مشکی و بسیار ضخیم بوده و در آن از نقره سخت شده استفاده شده بود تا بتواند جلوی ضربات مهلک این گروه جنایتکار دوام بیاورد. متاسفانه اسپایدرمن از این لباس های مرد عنکبوتی تنها برای مبارزه با بلاد روز و گروه زیر دستش استفاده کرد و پس از پیروزی بر آنان، بار دیگری از این لباس در کمیک های مرد عنکبوتی استفاده نشده است. با این حال، این لباس مرد عنکبوتی همین یک بار نیز تاثیری ماندگار بر روی طرفداران این شخصیت گذاشت.

18- لباس مرد عنکبوتی نوآر (Spider-Man Noir)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Spider-Man Noir #1 محصول ماه دسامبر سال 2008

مرد عنکبوتی نوآر پیتر و ماجراجویی های وی را به سال 1933 منتقل کرد و با تغییر سرگذشت وی، حس و حالی قدیمی و کلاسیک به ماجرا داد. به دلیل این که حس و حال این دوره را بهتر و بیشتر منتقل کند، طراحان از استایل نوآر استفاده کردند که در آن زمان در فیلم ها و نقاش ‎های زیادی استفاده شد و به نوعی تیره بود و از سایه ها کمک گرفته می شد. خود اسپایدرمن تغییر بزرگی نداشت و هنوز هم قدرت هایش را به دنبال گاز گرفته شدن توسط یک عنکبوت به دست آورده بود اما لباس مرد عنکبوتی وی کاملاً متفاوت بوده و از ریشه تغییر یافته بود.

لباس مرد عنکبوتی، ترکیبی از چند لباس اسپایدرمن مختلف بود؛ این لباس های مرد عنکبوتی یک ژاکت و جلیقه داشت و کلاه و عینک های سفیدی نیز برای آن تعبیه شده بود! واضح است که این لباس کاملاً به استایل و ویژگی های دهه 30 میلادی اشاره می کند و همین موضوع در نوبه خود جذاب و هنرمندانه است. حضور این شخصیت در انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse نیز هیجان و رضایت طرفداران را در پی داشت.

17- لباس کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #329 محصول ماه فوریه سال 1990

اسپایدرمن وقتی قدرت های «کاپیتان یونیورس» را به دست آورد تبدیل به یکی از قدرتمندترین قهرمانان شده و از نظر قدرت، سطحش به شدت ارتقا یافت. در کنار قدرت های خود، وی توانایی های جذاب و کاربردی دیگری نیز به دست آورده و در کنار آن، حس ها و توانایی های خودش نیز به نوعی بهبود و ارتقا یافتند.

این نسخه از اسپایدرمن می توانست انرژی های مختلف را به سمت دشمنان شلیک کرده و از دور اجسام را به راحتی به حرکت در می آورد! تمامی این توانایی ها بسیار بیشتر از قدرت های اسپایدرمن عادی بود. «یونی پاور»، منشا این قدرت ها، به هر کسی که صاحبش می شد قدرت هایی مخصوص خود می داد تا بتواند به بهترین شکل از آنان کمک گرفته و در نبرد نیز به درد بخور باشد. بدین ترتیب، این قدرت ها به اسپایدرمن رسید. لباس مرد عنکبوتی وی نیز ترکیبی از لباس مرد عنکبوتی و کاپیتان یونیورس بود.

16- لباس عنکبوتی مخصوص مخفی کاری (Stealth Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #650 محصول ماه فوریه سال 2011

اسپایدرمن بارها لباس اصلی خود را عوض کرده و رنگ های آن را به مشکی تغییر داده است. با این حال، لباسی که وی برای مخفی کاری برگزید، یک سر و گردن بالاتر از لباس مرد عنکبوتی مشکی عادی بود. وی این لباس های مرد عنکبوتی را با تکنولوژی هایی که  از تونی استارک و «هنک پیم» (Hank Pym) قرض گرفته بود طراحی کرد که در نهایت به وی این اجازه را می داد که از ناپدید شده و از دید دشمنانش مخفی بماند!

رتبه بندی ۱۵ لباس برتر مرد عنکبوتی / 15 کاستوم برتر اسپایدرمن

وی این لباس مرد عنکبوتی را برای مقابله با «هاب گابلین» (Hobgoblin) یا همان «فیل یوریک» (Phil Urich) طراحی کرد زیرا این دشمن قابلیت عجیبی داشت که اگر به اسپایدرمن برخورد می کرد، باعث بیهوش شدن وی می شد! این لباس مرد عنکبوتی جذاب، رنگ مشکی براقی داشت و در کنار آن، از خطوط قرمز درخشان نیز استفاده شده بود که جذابیت آن را دو چندان می کرد. در آینده، «کین پارکر» (Kaine Parker) و «دکتر اختاپوس» (Doctor Octopus) نیز از نسخه های متفاوتی از این لباس مرد عنکبوتی استفاده کردند.

مشاهده  دلخراش و شوکه کننده! 10 مرگ غیر قابل پیش بینی در دنیای کمیک

15- لباس عنکبوتی آسکورپ الهام گرفته از گابلین (Oscorp’s Goblin-Inspired Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #7 محصول اکتبر سال 2022

در یکی از دوران های تاریک زندگی اش که اخیراً نیز به وقوع پیوست، پیتر پارکر شغلی جدید را پذیرفته و با «نورمن آزبورن» (Norman Osborn) که ظاهرا اصلاح شده بود، همکاری کرد. این همکاری برایش لباس های مرد عنکبوتی جدیدی نیز در پی داشت. تجهیزاتی که نورمن در دوران «گرین گابلین» (Green Goblin) بودنش استفاده می کرد، الهام بخش پیتربرای طراحی این لباس های مرد عنکبوتی جدید شده و واضح بود که هم رنگ و هم برخی از امکانات آن، از تکنولوژی های نورمن برداشته شده است. از دسته این توانایی های جدید، می توان به گلایدری استفاده کرد که اسپایدرمن آن را به عنوان کوله پشتی عجیب و پیشرفته به تن می کرد!

این لباس های مرد عنکبوتی نیز از همان رنگ های قرمز و آبی استفاده کرده بود اما اضافاتی نیز داشت. بر روی دست ها، آرم اسپایدرمن بر روی سینه و همچنین لنزهای چشمش رنگ زردی به کار رفته بود که شباهت هایی به گرین گابلین نیز داشت. در کنار آن، وی نوعی بمب تخم مرغ مانند داشت که درون هر بمب، هزاران ربات عنکبوتی در سایز نانو وجود داشته و به دشمن حمله می کردند. الهامات و تاثیراتی که گرین گابلین و تکنولوژی وی بر این لباس های مرد عنکبوتی گذاشته است، بسیار آشکار بود.

14- لباس مرد عنکبوتی استریمینگ (Streaming Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #61 محصول ماه می سال 2021

اسپایدرمن به درخواست «جی جونا جیمسون» (J. Jonah Jameson) کار جدیدی در وبسایت خبری Threats & Menaces قبول کرده و در آن جا به فعالیت پرداخت. این کار جدید، برای اسپایدر من ما لباس جدیدی نیز در پی داشت که طراحی کاملاً متفاوتی داشته و کمی از وسایل و تکنولوژی های وی را نیز تغییر داده بود. به دلیل تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که در ساخت آن به کار رفته و البته ظاهر جذابش، در میان طرفداران تبدیل به یکی از پرطرفدارترین لباس های مرد عنکبوتی شد.

توانایی شلیک تار اسپایدرمن در این لباس بهبود ویژه ای یافت و در کنار آنان، سایر توانایی هایش نیز دستخوش تغییراتی شدند. در کنار آن، به راحتی اجازه می داد که اسپایدرمن ماجراجویی هایش را از طریق چند دوربینی که در لباس های مرد عنکبوتی به کار رفته بود، برای مخاطبینش استریم کند! این مسئله متاسفانه یک نقطه ضعف بود و در وهله‎ ای، اسپایدرمن مجبور شد از شر لباس های مرد عنکبوتی راحت شود تا بتواند به دور از چشم عموم مردم به انجام برخی کارها و ماموریت ها به صورت مخفیانه بپردازد.

13- نسخه دوم زره مرد عنکبوتی: زره ضد گلوله (Bulletproof Spider-Armor MK II)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #656 محصول ماه می سال 2011

مدت زمانی که پیتر پارکر در آزمایشگاه Horizon Labs به عنوان محقق کار می‎کرد، برایش نتایج مفیدی به دنبال داشته و حتی نکات مثبتی برای فعالیت‎ های مخفی‎ اش به عنوان اسپایدرمن نیز به دنبال داشت. او توانست در این مدت، اختراعاتش برای اسپایدرمن را توسعه داده و حتی از منابع این آزمایشگاه استفاده کرد تا در مواقع نیاز، لباس های مرد عنکبوتی مخصوص برای خود طراحی کند.

وقتی اسپایدرمن با دشمنی دیوانه به نام «مسکر» (Massacre) روبرو شد که قاتلی سریالی بود، نیاز به زرهی ضد گلوله داشت زیرا این شرور از گلوله و اسلحه استفاده می‎ کرد. این لباس مرد عنکبوتی ضد گلوله به عنوان نسخه دوم زره مرد عنکبوتی شناخته شد و رنگ و روی جدیدی به ظاهر این شخصیت و فعالیت های قهرمانانه اش بخشید. متاسفانه وی دفعات محدودی از این لباس مرد عنکبوتی استفاده کرد اما همین نیز باعث شد میان طرفداران محبوب شده و نبوغ این شخصیت را به نمایش بگذارد.

12- لباس مرد عنکبوتی فیوچر فاندیشن (Future Foundation Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: FF #1 محصول ماه می سال 2011

بعد از مرگ یکی از دوستان نزدیک اسپایدرمن، یعنی «جانی استورم» (Johnny Storm)، پیتر پارکر به درخواست وی به فیوچر فاندیشن پیوست. این مسئله افتخار بسیار بزرگی برای اسپایدرمن بود و خود وی نیز این موضوع را بسیار جدی گرفت. عضویت در این گروه برای پیتر به قدری جدی و مهم بود که لباس آبی و قرمز خود را کنار گذاشته و لباسی مختص این گروه به تن کرد تا مشابه سایر اعضای گروه باشد.

این لباس مرد عنکبوتی طراحی مینیمالیت داشته و ترکیبی از رنگ های سفید و مشکی بود که رنگ سفید آن غالب بوده اما لایه هایی از رنگ مشکی نیز در نقاط مختلف آن به کار رفته بود. این لباس مرد عنکبوتی نیز در نوبه خود جذاب و دیدنی بوده و باعث نشد هویت مستقل و قدرتمند اسپایدرمن دچار تغییر بشود.

11- نسخه سوم زره مرد عنکبوتی (Spider-Armor MK III)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #682 محصول ماه می سال 2012

در اکثر اوقات و برای مقابله با اکثر دشمنان، همان لباس نمادین آبی و قرمز اسپایدرمن کافی بوده و وی به چیز بیشتری نیاز نداشت. با این حال، گاهی اوقات دشمنانی پدیدار می شدند که مقابله با آن نیاز به لباس های مرد عنکبوتی قدرتمندتر با توانایی های بیشتری داشت. بدین ترتیب، نسخه سوم زره مرد عنکبوتی به کمک تجهیزات آزمایشگاه Horizon Labs ساخته شد. این لباس مرد عنکبوتی می توانست در برابر زره شرورهای مختلفی از اسپایدرمن محافظت کرده و توانایی خنثی کردن حملات حتی خطرناکترین اعضای گروه «شش خبیث» (Sinister Six) را داشت.

این لباس مرد عنکبوتی حس شنیداری اسپایدرمن را بر اساس فیزیولوژی «دردویل» (Daredevil) تا درجات بسیار بالایی بهبود بخشیده بود. در کنار آن، در کلاه خود اسپایدرمن دستگاهی تعبیه شده بود که با استفاده از آن، می توانست ماشین ها و ابزارآلات مختلف را از راه دور کنترل کند. لباس مرد عنکبوتی توانایی پرواز کردن نیز داشت و مقاومت زره آن به حدی بالا بود که می توانست یک ضربه مستقیم از «راینو» (Rhino) را به راحتی دفع کند! علاوه بر آن، لباس مرد عنکبوتی در برابر شلیک های الکتریکی و توانایی استفاده از الکتریسیته «الکترو» (Electro) نیز مقاوم بوده و می توانست حملات سایر اعضای این گروه را نیز به راحتی دفع کند.

مشاهده  10 کمیک دی سی که باعث شد خوانندگان همه چیز را زیر سوال ببرند!

10- نسخه چهارم زره مرد عنکبوتی (Spider-Armor MK IV)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #1 محصول ماه دسامبر سال 2015

جالب است بدانید که به مدت کوتاهی، «پیتر پارکر» شرکتی جهانی و عظیم در زمینه تکنولوژی تاسیس کرده که «صنایع پارکر» (Parker Industries) نام گرفت و خود پیتر نیز رئیس آن شد. این مسئله باعث شد از تمامی منابع و قدرت خود استفاده کند تا لباس مرد عنکبوتی معمولی و همیشگی خود را عوض کرده و جای آن را با نسخه ای بسیار پیشرفته از زره مرد عنکبوتی عوض کرد.

پیتر پارکر برای خلق چهارمین نسخه از زره خود، از تکنولوژی پیشرفته نانو استفاده کرده و در کنار آن، از ویژگی های زره های قبلی خود نیز الهام گرفت. این لباس مرد عنکبوتی به طرز واضحی پیشرفت اسپایدرمن و کار فوق العاده وی در زمینه تکنولوژی را به تصویر کشیده و نشان می داد در طول سال ها چقدر در زمینه استفاده از تکنولوژی ماهر شده است. این زره متاسفانه در جریان مبارزه ای به شدت آسیب دید و پیتر مجبور شد آن را کنار بگذارد. از طرف دیگر، سقوط و از بین رفتن شرکتش نیز مانع تعمیر و یا ساخت نسخه ای دیگر از این زره قدرتمند شد.

9- لباس مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Superior Spider-Man #14 محصول ماه سپتامبر سال 2013

دکتر اختاپوس توانست در طی نقشه ای حساب شده، ذهن خود را با ذهن پیتر جابجا کرده و پیتر را به بدن در حال مرگ خود منتقل کند! وقتی پیتر در بدن دکتر اختاپوس کشته شد، دوران جدیدی از اسپایدرمن آغاز شده و این نسخه، اسپایدرمن برتر نام گرفت. «آتو اوکتیویس» (Otto Octavius) از هوش و ذکاوت بالای خود برای بهبود بخشیدن لباس عادی مرد عنکبوتی استفاده کرد تا در نهایت بتواند به قهرمانی بهتر و توانمندتر از پیتر پارکر تبدیل شود.

10 لباس (کاستوم) عجیب مرد عنکبوتی

لباس مرد عنکبوتی برتر در طی حضور این شخصیت دچار تغییراتی شد اما نسخه نهایی آن لباسی به رنگ قرمز و مشکی بود. این لباس های مرد عنکبوتی به دستکش هایی بسیار پیشرفته و پاهای رباتیک نیز مجهز بوده و بدین ترتیب قدرتمندتر از لباس عادی پیتر پارکر ظاهر شد. در کنار آن، اوکتیویس سیستم شلیک تار را نیز بهبود بخشید و گروهی از مزدوران را استخدام کرده و به آنان تکنولوژی های پیشرفته داد تا در مواقع لازم، در نبرد به کمکش بشتابند!

8- لباس عنکبوتی مشکی و قرمز (Red And Black Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Spider-Man/Deadpool #8 محصول ماه اکتبر سال 2016

بعد از مرگ و دوباره زنده شدنش به دست «ددپول»، پیتر پارکر لباسی جدید را اختراع کرد. برخورد اسپایدرمن با «مفیستو» (Mephisto) و اشاره به مرگ وی در رویداد One More Day باعث شد ایده هایی برای ساخت لباس های مرد عنکبوتی جدید به ذهنش برسد که در نهایت نیز آنان را عملی کرد.

این نسخه از لباس مرد عنکبوتی نیز مناسب مخفی کاری بوده و رنگ آن ترکیبی از مشکی و قرمز بود که عمده آن مشکی و رگه هایی از قرمز نیز داشت. وی لنزهایش را نیز به رنگ قرمز درآورد تا تشابه بیشتری با ظاهر جدید لباسش داشته باشد. در کنار آن، روی کف دستش نیز لوگویی مشابه با لوگوی «بیوه سیاه» (Black Widow) به چشم می خورد. جالب است بدانید نسخه ای از این لباس مرد عنکبوتی نیز در بازی ویدئویی Marvel’s Spider-Man ساخته مشترک سونی و مارول نیز به چشم می خورد.

7- لباس مرد عنکبوتی 2099 (2099’s Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Spider-Man 2099 #1 محصول ماه سپتامبر سال 1992

شرکت مارول در برهه ای از زمان تصمیم به معرفی مرد عنکبوتی جدیدی گرفت که در آینده زندگی کرده و هویتی کاملاً متفاوت با پیتر پارکر همیشگی داشت. این اسپایدرمن، مرد عنکبوتی 2099 یا همان «میگل اوهارا» (Miguel O’Hara) نام داشت و سرگذشتش نیز تفاوت واضحی با پیتر داشت. میگل توانایی هایش را با استفاده از تغییر ژنتیکی و ترکیب کردن دی ان ای خود با یک عنکبوت به دست آورده است!

بعد از موفقیت بودن این آزمایش، اوهارا نیاز به لباسی جدید داشت تا با توانایی های جدیدش همگام باشد. میگل اوهارا لباسی برعکس پیتر پارکر پوشید که این بار رنگ آبی غالب بوده و رگه های قرمز نیز در آن دیده می شد. در کنار آن، وی نوعی شنل نیز به تن داشت که شبیه تار عنکبوت بوده و به او اجازه گلاید کردن را می داد. در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse می توانیم این شخصیت و این لباس های مرد عنکبوتی را از نزدیک دیده و به طور کامل، شاهد ویژگی های عجیب و منحصر به فرد آن باشیم.

6- لباس مرد عنکبوتی بیاند (Beyond’s Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Free Comic Book Day 2021: Spider-Man/Venom #1 محصول ماه اکتبر سال 2021

وقتی کلون پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» تبدیل به اسپایدرمن شد، وی تغییراتی بزرگ در لباس نمادین این شخصیت ایجاد کرد تا از پیتر متفاوت باشد و ظاهری مدرن نیز پیدا کند. جدیدترین حضور وی به عنوان اسپایدرمن در خط داستانی Spider-Man Beyond بود که یکی از لباس های قدیمی وی را با ظاهری جدید و آپدیت شده به میدان بازگرداند.

لباس های مرد عنکبوتی جدید بن رایلی، به لطف «شرکت بیاند» (Beyond Corporation) تکنولوژی های جدید و پیشرفته ای داشته و هم شلیک تار و هم قسمت های دیگر آن بهبودی قابل توجه یافت. علاوه بر این، در لباس مرد عنکبوتی وی از نوعی پلیمر پیشرفته استفاده شده بود که باعث می شد بخشی از ضربات وارده را جذب و خنثی کند. این موضوع به بن رایلی اجازه می داد با دشمنان سرسختی مبارزه کرده و کمتر آسیب ببیند.

5- زره عنکبوت آهنی مایلز مورالز (Miles Morales’ Iron Spider Armor)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Miles Morales: Spider-Man #7 محصول ماه آگوست سال 2023

تونی استارک یا همان «مرد آهنی» (Iron Man) اولین لباس زرهی را کمی قبل از رویدادهای خط داستانی Civil War برای پیتر پارکر طراحی کرد. در طی کراس اور Carnage Reigns در رویداد Summer of Symbiotes «کارنیج» (Carnage) از شکل جدید و قدرتمندتر خود استفاده کرد و توانست مایلز مورالز را به شدت مجروح کند. بدین ترتیب، مرد آهنی متوجه ماجرا شده و با دخالت خود، زره جدیدی از جنس نانو برای مایلز مورالز طراحی کرد که بر اساس همان لباس زرهی پیتر طراحی شده اما تفاوت هایی نیز با آن داشت.

تونی استارک زره عنکبوتی جدید را مطابق با ویژگی ها و توانایی های مایلز مورالز ساخته و در آن از جدیدترین تکنولوژی هایی که در اختیار داشت، استفاده نمود. هدف اصلی از این لباس مرد عنکبوتی محافظت از مایلز در برابر ضربات بیشتر و بازگرداندن وی به میدان مبارزه بود اما قدرت هایش را نیز به میزان کمی بهبود بخشیده و وی را به رقیبی قدر برای کارنیج تبدیل کرد!

مشاهده  جک کربی کیست؟ آشنایی با پادشاه دنیای کمیک

4- زره عنکبوت آهنی (Iron Spider Armor)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #529 محصول ماه آوریل سال 2008

در طی رویداد تکان دهنده و دلخراش Civil War اسپایدرمن تصمیم گرفت به جبهه تونی استارک بپیوندد و به همین دلیل، تونی نیز این لباس را برایش طراحی نمود. متاسفانه اسپایدرمن از این لباس زرهی و قدرتمند بر علیه سایر ابر قهرمانان استفاده کرد. این موضوع لباس مرد عنکبوتی مذکور را تبدیل به یکی از بحث برانگیزترین و تاریک ترین لباس ها در کل دوران حرفه ای این ابرقهرمان تبدیل نمود.

همین موضوع، باعث شد لباس زره عنکبوت آهنی تبدیل به لباسی نمادین و به یاد ماندنی شود. ظاهر این لباس شباهت هایی به زره خود اسپایدرمن داشته و در آن از رنگ های قرمز و زرد استفاده شده بود. لباس مرد عنکبوتی مذکور تکنولوژی های گران قیمت و پیشرفته ای را در اختیار پیتر گذاشت که از نمونه آن می توان به چندین پای عنکبوتی اشاره کرد که پیتر هم در دفاع و هم در حمله می توانست استفاده های مفیدی از آنان داشته باشد.

3- لباس های مرد عنکبوتی مایلز مورالز (Miles Morales’ Spider-Suits)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Ultimate Comics Spider-Man #5 محصول ماه فوریه سال 2012

مایلز مورالز ماجراجویی اصلی خود به عنوان اسپایدرمن را در دنیای Ultimate مارول و پس از مرگ پیتر پارکر آغاز نمود. از آن دوران تا به امروز، شخصیت مایلز پیشرفت های زیادی کرده و حال تبدیل به یکی از شخصیت های دنیای اصلی مارول شده است که در کنار پیتر پارکر به مبارزه با جرم و جنایت پرداخته و سعی دارد بیشتر و بیشتر تبدیل به اسپایدرمنی ماهر و توانا شود.

رتبه بندی 10 خشن ترین دشمنان مرد عنکبوتی

سازمان «شیلد» (S.H.I.E.L.D.) اولین لباس مرد عنکبوتی مایلز را طراحی کرده و به وی تقدیم کرد که از آن به عنوان یکی از بهترین و زیباترین لباس های مرد عنکبوتی جدید در چند دهه اخیر یاد می شود! اخیراً وی تغییراتی نیز در این لباس مرد عنکبوتی داده و آن را بیشتر و بیشتر برای خود شخصی سازی کرده است. جالب است بدانید که لباس مرد عنکبوتی وی، بعد از حضور در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse محصول سال 2023 نیز دچار تغییرات و ارتقاهایی دیدنی شد.

2- لباس سیمبیوت فضایی (Alien Symbiote Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Spider-Man #252 محصول ماه ژانویه سال 1984

اولین رویداد Secret Wars که در دهه 80 میلادی رخ داد، تغییرات بزرگی هم برای اسپایدرمن و هم برای کلیت دنیای مارول در پی داشت. پیتر پارکر لباس مشکی جدید خود را در سیاره ای به نام «Battleworld» پیدا کرده فکر کرد تنها لباسی بسیار پیشرفته با تکنولوژی جدید است که قرار است قدرت های جدیدی به وی بخشیده و توانایی هایش را ارتقا دهد.

پیتر در نهایت به زمین بازگشته و این لباس مرد عنکبوتی را نیز همراه خود به زمین منتقل کرد. با این حال، وی متوجه شد که این لباس مرد عنکبوتی، در واقع یک سیمبیوت فضایی است که به میزبانش متصل شده و ظاهر وی را به خود می گیرد! بعد از فهمیدن این موضوع، اسپایدرمن خود را از شر این لباس مرد عنکبوتی راحت کرد و سیمبیوت مذکور نیز به دشمن پیتر، یعنی «ادی براک» (Eddie Brock) چسبیده و تبدیل به همان «ونوم» (Venom) مشهور شد. به عقیده بسیاری، در کنار لباس مرد عنکبوتی اصلی، این یکی از بهترین لباس های مرد عنکبوتی است که در طی سال های حضور وی در دنیای کمیک، چندین بار دیگر نیز بازگشته و در صحنه های مختلف حضور داشته است.

1- لباس کلاسیک مرد عنکبوتی (Classic Spider-Suit)

رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

  • اولین حضور این لباس عنکبوتی در کمیک: Amazing Fantasy #15 محصول ماه آگوست سال 1962

لباس های بسیاری از ابرقهرمان ها عمر خوبی نداشته و با گذر زمان، قدیمی می شود و نیاز به بازطراحی هایی دارد که آن نیز خود چالش برانگیز است. با این حال، این موضوع هرگز در مورد اسپایدرمن صدق نکرده است. لباس مرد عنکبوتی وی در طول دهه های طولانی حضور وی در دنیای کمیک، همچنان تازه، جذاب و دیدنی مانده و همان حسی را می دهد که عاشقان این شخصیت روز اولی که شاهد حضور وی در کمیک ها بودند، داشتند!

بارها شده که پیتر پارکر این لباس مرد عنکبوتی را کنار گذاشته و از لباس های مرد عنکبوتی دیگری به جای آن استفاده کرده است اما در نهایت، باز هم به سراغ آن بازگشته و این لباس مرد عنکبوتی نمادین را به تن کرده است. درست است که لباس های مرد عنکبوتی جدید نیز هیجان و جذابیت خاص خود را دارند اما در نهایت، دل طرفداران و خود پیتر برای لباس کلاسیک آبی و قرمز تنگ می شود زیرا می خواهند دوباره همان اسپایدرمن جذابی را ببینند که اولین بار در دنیای کمیک ها حاضر شد و تبدیل به چنین قهرمان محبوب و شناخته شده ای میان مردم گشت.

ممنون که با مقاله ” رتبه بندی 20 بهترین لباس مرد عنکبوتی در دنیای کمیک ” همراه بینکو بودید.
نظرات خود را راجع به این مطلب لباس عنکبوتی حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

درباره دانلود کمیک بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

10 حقیقت جالب از مادام وب که نمی دانستید

10 حقیقت جالب از مادام وب که نمی دانستید

اگر از علاقمندان به دنیای کمیک مرد عنکبوتی هستید با بینکو همراه باشید تا با …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x