معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

اگر از علاقمندان به کمیک مارول هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی ” معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟ ” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

معرفی کاپیتان مارول

در این مقاله، قصد داریم تا کمی در مورد شخصیت Captain Marvel بیشتر صحبت کنیم. این شخصیت کاپیتان مارول یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول است و از آن به عنوان یکی از ابرقهرمان‌های برتر دنیای مارول یونیورس یاد می‌شود. Captain Marvel یک زن قدرتمند و باهوش است که توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد.

کاپیتان مارول از قدرت‌هایی مانند پرواز، قدرت فیزیکی بالا، قدرت زهره و قدرت کنترل انرژی برخوردار است. این شخصیت کاپیتان مارول در داستان‌های مختلف دنیای مارول به عنوان یک ابرقهرمان محبوب که برای حفظ عدالت و مبارزه با شرارت انجام وظیفه می‌کند، شناخته شده است.

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

معرفی شخصیت Captain Marvel

کارول دنورز، یا همان کاپیتان مارول، یک شخصیت کمیک مارول است که توسط Roy Thomas و Gene Colan ایجاد شده است. کاپیتان مارول یکی از اعضای سابق نیروی هوایی ایالات متحده است و در کالج Kree نیز تحصیل کرده. این شخصیت کاپیتان مارول برای اولین بار در شماره ۱۳ کامیک Marvel Super-Heroes در سال ۱۹۶۸ معرفی شد. بعداً، Danvers کامیک اختصاصی خودش را با نام Ms. Marvel در تاریخ Jan. ۱۹۷۷ تصاحب کرد.

در دهه ۷۰، کاپیتان مارول به عضویت گروه Avengers و سپس X-Men درآمد. کاپیتان مارول یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای Marvel و یکی از مشهورترین زنان و کاراکترهای علمی-تخیلی آمریکا و جهان است. در ادامه چند فکت کوتاه در رابطه با کاپیتان مارول برای شما عزیزان شرح داده شده است:

10 فکت (حقیقت) از کاپیتان مارول

  1. قبل از ورود به دنیای سینمایی مارول، کاپیتان مارول در فیلم جدی‌ای حضور نداشت اما در انیمیشن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کرد. همچنین، در بازی Marvel vs Capcom Infinite نیز کاراکتری واقعاً جذاب بود.
  2. در سال ۲۰۱۵، رمانی براساس کاراکتر Captain Marvel منتشر شد.
  3. در طول تاریخ کامیک‌های Marvel، کاراکترهای انسانی و بیگانه‌ای تحت نام Captain Marvel وجود داشته‌اند، اما هیچکدام به اندازه کارول دنورز (Carol Danvers) مشهور نیستند.
  4. کارول دنورز دو رگه از نژاد Kree و انسان است و بخاطر انفجار Psyche-Megantron دچار تغییرات شد و قدرت‌های مافوق‌بشری پیدا کرد.
  5. کارول انجمن طرفداران مخصوص خودش را دارد که مانند او لباس می‌پوشند. نام این انجمن Carol Corps است.
  6. وب سایت IGN نام کارول دنورز را در رتبه یازدهم ابرقهرمانان برتر دنیا قرار داده است.
  7. نام اولیه‌ی کاپیتان مارول در ابتدا Captain Marvel بود، اما بعد از ادعای DC درباره کپی بودن این کاراکتر از Superman، دعوای DC و انتشارات Fawcett به دادگاه کشیده شد و حق انتشار Shazam به DC داده شد. با این وجود، Marvel از فرصت استفاده کرد و نام Captain Marvel را برای خود کرد.
  8. ۸. قبل از اینکه کارول قدرت‌های فرابشری کسب کند، یک شهروند عادی آمریکا بود که در نیروی هوایی کار می‌کرد.
  9. ۹. قبل از ساخت فیلم مستقل Captain Marvel، برنامه‌ریزی شده بود که این کاراکتر در فیلم Age Of Ultron حضور داشته باشد. اما با تغییر این موضع، Marvel تصمیم گرفت این کاراکتر را به سریال Jessica Jones منتقل کند و Carol و Jessica با هم دوست شوند و Carol تبدیل به Side-Kick جسیکا شود. این اتفاق نیافتاد و مارول برای او یک فیلم مستقل منتشر کرد.
  10. ۱۰. اگرچه او در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار معرفی شد، اما ۱۰ سال طول کشید تا نامش به کاپیتان مارول (Captain Marvel) تغییر کند!
مشاهده  کمیک چیست ؟ / آشنایی با معروف ترین کمیک بوک های دنیا

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

کاپیتان مارول و دنیای سینمایی آن

دنیای مارول با فیلم کاپیتان مارول گسترش یافت و ما با نژادی از فضایی‌های تغییر شکل‌دهنده آشنا شدیم.

کاپیتان مارول تنها کسی نیست که این عنوان را داشته است. قبل از او، Mar-Vell (یک شخصیت مرد) در دهه چهل این عنوان را داشت و به نوعی باعث قدرت‌های Carol شد. بعد از Carol، Sharon Ventura، Karla Sofen و Kamala سریالی در حال ساخت بر اساس شخصیت Kamala Khan است.

زمانی که نام Carol، Ms. Marvel بود، او حامی زنان و عدالت‌خواه بود. او به عنوان قهرمان زنان آمریکا شناخته می‌شد و یک نماد فمنیستی محسوب می‌شد.

Carol با گروه‌های مختلفی از ابرقهرمانان تا دولت همکاری کرده است. او با  S.H.I.E.L.D، Avengers  و حتی ناسا همکاری داشته است. او عضو CIA و همچنین عضو Mighty Avengers و New Avengers نیز می‌باشد. لیست گروه‌های همکار او بسیار طولانی است.

دانلود فیلم مارول ها : The Marvels 2023 با زیرنویس فارسی (در کیفیت های مختلف)

بری لارسن، بازیگر نقش کاپیتان مارول Captain Marvel، برای ایفای این نقش مدتی را با خلبانان جنگنده گذراند و درباره انواع جت‌های جنگنده اطلاعات کسب کرد. او حتی یکبار هم یک جت را به پرواز درآورد.

لیست قدرت‌های Carol بسیار طولانی است. کاپیتان مارول از زور بازوی باورنکردنی تا قدرت‌های ذهنی مختلف، جذب و رها کردن انرژی و … را دارا است. به نظر می‌رسد که هیچ کاری نیست که او نتواند انجام دهد.

لباس Carol در ابتدا شبیه به لباس شنای زنان با رنگ‌های مشکی و زرد بود. بعداً با اعمال تغییراتی، رنگ‌های آبی و قرمز به لباسش اضافه شد و دیگر شبیه لباس شنا نبود.

مشاهده  دانلود سریال What if فصل 1و2 (کامل + زیرنویس فارسی) چه می شود اگر...?!

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

نکات جالب از کاپیتان مارول:

  • Carol Danvers اولین ابرقهرمان زن مارول بود که در کمیک‌ها به طور مستقل حضور پیدا کرد.
  • فیلم Captain Marvel اولین فیلم ابرقهرمانی مارول بود که توسط یک زن کارگردانی شد (Anna Boden).
  • Carol Danvers یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان در دنیای مارول است.

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

داستان فیلم کاپیتان مارول: پرش های زمانی، نبرد میان نژادها و کشف هویت

در سال ۱۹۹۵، کارول دانورز، عضو ارتش کری، با کابوس‌های مکرر از زنی ناشناس و جنگی بی‌پایان روبرو است. او که تحت آموزش یون-روگ، فرمانده‌اش، برای کنترل قدرت‌های خود تلاش می‌کند، در یک مأموریت خطرناک به زمین فرستاده می‌شود.

در زمین، کارول با اسکرال‌ها، نژادی بیگانه که در حال جنگ با کری هستند، روبرو می‌شود. در این میان، او با مأمور نیک فیوری از سازمان شیلد آشنا می‌شود و رازهایی از گذشته خود را برملا می‌کند.

کارول به یاد می‌آورد که زمانی خلبانی به نام ورس بود که در حین آزمایشی باورنکردنی، حافظه خود را از دست داده است. کاپیتان مارول همچنین متوجه می‌شود که دکتر وندی لاوسون، دانشمندی که او را می‌شناخت، در واقع مار-ول، جاسوسی از کری بوده که به اسکرال‌ها پناه داده است.

با آشکار شدن حقایق، کارول با یون-روگ و آگاه اعظم، هوش مصنوعی کری، روبرو می‌شود و با قدرت‌های جدید خود، آن‌ها را به چالش می‌کشد. کاپیتان مارول در این نبرد، نه تنها از زمین و اسکرال‌ها دفاع می‌کند، بلکه هویت واقعی خود را به عنوان کاپیتان مارول، ابرقهرمانی بی‌نظیر، کشف می‌کند.

در پایان، کاپیتان مارول با به جا گذاشتن خاطره‌ای نیکو در زمین، راهی سفری جدید برای یافتن خانه‌ای امن برای اسکرال‌ها می‌شود. این سفر، کاپیتان مارول را به سوی ماجراجویی‌های بزرگتر و نبردی حماسی در آینده رهنمون می‌شود.

مشاهده  دانلود همه فیلم های مرد عنکبوتی (دوبله + زیرنویس فارسی)

معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

نکات برجسته داستان کاپیتان مارول :

  • سفر در زمان و کشف هویت واقعی
  • نبردی میان نژادهای مختلف در کهکشان
  • ظهور ابرقهرمانی قدرتمند به نام کاپیتان مارول
  • آشنایی با شخصیت‌های کلیدی دنیای مارول مانند نیک فیوری
  • داستانی پر از رمز و راز کاپیتان مارول، هیجان و صحنه‌های اکشن

فیلم کاپیتان مارول با داستانی جذاب و شخصیت‌های به‌یادماندنی، شما را به سفری حماسی در دنیای مارول دعوت می‌کند.

.ممنون که با مقاله ” معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟ ” همراه بینکو بودید
.نظرات خود را راجع به این مطلب حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید

درباره دانلود کمیک بیش تر بخوانید:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x