رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

اگر از علاقمندان به کمیک فارسی هستید با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی ” رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد ” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

دنیای کمیک ها پر از ابر قهرمان هایی با قدرت های فرا انسانی از قبیل پرواز کردن، مشت زدن به هرچیزی که تصور می کنید، شلیک انرژی های مختلف از کف دستشان و… اشاره کرد. در این بین، ابرقهرمان های دیگری نیز حضور دارند که قدرت هایشان بسیار منحصر به فردتر از موارد ذکر شده است و نشان می دهد خالقین شان ایده هایی نو برای به وجود آمدن آنان داشته اند. این قدرت های منحصر به فرد باعث می شوند قهرمانان مذکور، حتی اگر مانند برخی دیگر نمادین نشوند، همیشه جایگاهی مختص به خود در ذهن مخاطبین داشته باشند.

قدرت هایی مانند موهای عجیب و همزیستی شاید به اندازه توانایی های قهرمانی چون «سوپرمن» (Superman) جذاب و دیدنی نباشند اما شخصیت هایشان یعنی «مدیوسا» (Medusa) و «کینگ او سیتیس» (King of Cities) دست کمی از خود سوپرمن ندارند. این قدرت ها شاید خاص و عجیب باشند اما برای دارندگانشان مفید و قابل استفاده هستند.

10- درست کردن پورتال هایی ستاره ای شکل از طریق مشت زدن

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

شخصیت «آمریکا چاوز» (America Chavez) که توسط «جو کیسی» (Joe Casey) و «نیک دراگوتا» (Nick Dragotta) خلق شده و بیشتر به خاطر زور فرا انسانی اش معروف است اما وی قدرت دیگری نیز داشته که جذابیت بسیار بیشتری از زور بدنی دارد. وی می تواند تنها با مشت های خود، دروازه هایی به بعدهای دیگر باز کند! این قدرت وی در ماجراجویی ها و مبارزات بزرگی که بحث مالتی ورس به میان می آید، می تواند بسیار مفید واقع شود.

قدرت آمریکا چاوز چندان هم غیرمعمول نیست زیرا قهرمان های زیادی هستند که توانایی باز کردن دروازه به ابعاد دیگر را دارند که از جمله آنان می توان به «دکتر استرنج» (Doctor Strange) نیز اشاره کرد. با این حال همگی آنان از وسیله ها و گجت های مختلفی برای این کار بهره می گیرند که آمریکا چاوز نیازی به آنان ندارد. از طرف دیگر، دروازه هایی که وی می سازد، همیشه شکلی ستاره مانند دارند! نام قهرمانی وی «میس آمریکا» (Miss America) است و دروازه های ستاره ای شکلی که باز می کند نیز می تواند اشاره ای کوتاه و جالب به پرچم این کشور باشد.

9- موهای گیرکننده

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

بسیاری از ابرقهرمان ها زور فرا انسانی دارند و بیشتر هنگام استفاده از دست هایشان این قدرت خود را به نمایش می گذارند. با این حال، برخی از آنان می توانند موهایشان را نیز کنترل کنند و این موضوع باعث می شود به قهرمانی منحصر به فرد و به یاد ماندنی تبدیل گردند. موی انسان البته عضله ای ندارد و به همین دلیل استفاده از آن و زور بالایش، نمایی جالب و عجیب برای تماشاست.

شخصیت هایی مانند «مدیوسا»، «بایونتا» (Bayonetta) و «انتراپتا» (Entrapta) از این قدرت بهره برده و از روش های مختلفی در مبارزات، از آن بهره گرفته و به شکلی تحسین برانگیز، پیروز میدان می شوند. مدیوسا و بایونتا از این قدرت در مبارزات و برای به تله انداختن یا از بین بردن دشمنانشان استفاده می کنند اما انتراپتا از آن برای دست هایی اضافی استفاده می کند تا سریع تر بتواند اختراعاتش را تکمیل نماید!

مشاهده  معرفی شخصیت سوپرمن SuperMan / آشنایی با بزرگترین ابرقهرمان تاریخ

8- حرف زدن به تمامی زبان های دنیا! (Omnilingualism)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

قدرت حرف زدن به تمامی زبان های دنیا، در شخصیت های مشهوری مانند «ثور» (Thor) از دنیای مارول و «شزم» (Shazam) از دنیای دی سی دیده می شود و به خوبی نشان می دهد که قدرتمند بودن، می تواند مفهومی فراتر از زور بازو نیز داشته باشد. شخصیت های دیگری مانند جهش یافته ای به نام «سایفر» (Cypher) نیز این قدرت مفید و ارزشمند را در اختیار دارند.

این توانایی در دنیای کمیک ها بسیار کمیاب بوده و متاسفانه در لا به لای صفحات کمیک نیز چندان بحثی از آن به میان نمی آید. این قدرت می تواند به دارندگانش در برقراری ارتباط با فرهنگ های مختلف کمک قابل توجهی کند. از طرف دیگر، استفاده از آن هنگام ملاقات با شخصیت هایی از سیارات دیگر نیز می تواند بسیار سودمند واقع شود.

7- «عصای یکتا» (Staff Of One)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

تعداد بسیار اندکی از شخصیت های مارول از عصای مخصوص خانواده «مینورو» (Minoru) یعنی «عصای یکتا» استفاده کرده اند. این عصا در ابتدا موجودی باستانی و جادویی بود اما «توکیکو مینورو» (Tokiko Minoru) (از نوادگان نیکو)، این موجود را تسخیر و آن را به سلاحی جادویی تبدیل کرد که تبدیل به میراثی در خانواده شان شده و دهه هاست توسط اعضای آن استفاده می شود.

این عصا سلاحی بسیار منحصر به فرد و عجیب است و تنها زمانی کار می کند که دارنده اش به نوعی خونریزی داشته باشد! البته دقت کنید که حتی یک خونریزی کوچک نیز حساب است! از طرف دیگر، عصا هر جادو را فقط یک بار اجرا می کند و به همین دلیل، در استفاده از آن باید هوش و خلاقیت بالایی داشته باشید. به راحتی می توان گفت در دنیای کمیک ها عصای جادویی مانند این هرگز یافت نمی شود.

6- غیرقابل مشاهده بودن! (Imperceptibility)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

«خابی» (Xabi) یا ForgetMeNot یکی از اعضای گروه جهش یافته ها است که یکی از خاص ترین و منحصر به فردترین قابلیت ها را دارد! وی به طور کامل فراموش شدنی است و تقریباً هیچکس وی را به خاطر نمی آورد! حتی بزرگترین شرورها نیز نمی توانند به وی توجه کنند و به همین دلیل، به راحتی و در معرض دید عموم، می تواند مخفی شود. این توانایی خابی به قدری تاثیرگذار است که حتی هم تیمی هایش نیز وی را فراموش می کنند!

این توانایی خابی، باعث می شود در ماموریت های فوق سری تبدیل به مهره ای مهم شود زیرا کاملاً نامرئی بوده و هیچکس نمی تواند متوجه حضور او شود! متاسفانه این قدرت علاوه بر وجه ابرقهرمانی، زندگی عادی اش را نیز تحت تاثیر قرار داده زیرا وجود وی در حافظه کسی ماندگار نیست و این موضوع باعث شده نتواند ارتباطات قدرتمند و مفیدی با دیگران برقرار کند. تا به امروز، خابی تنها شخصیت در کل دنیای کمیک ها است که این قدرت را داشته و می تواند از آن استفاده کند.

5- قدرت تطبیق دهی فرا انسانی (Superior Adaptation)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

گونه Homo Superior در دنیای کمیک های شرکت مارول به عقیده بسیاری قدم بعدی در تکامل انسان ها هستند. «آرماندو مونیوز» که با نام «داروین» نیز شناخته می شود، فردی از این گونه بوده و توانایی تطبیق فرا انسانی دارد. بدن وی، به سرعت در مقابل شرایط محیطی خود را تغییر داده و دگرگون می کند تا مطمئن شود این شخصیت از شرایط به وجود آمده جان سالم به در برده و بقایش حفظ می شود.

مشاهده  دانلود سریال اکو مارول Echo (کامل + زیرنویس فارسی) / اثر جدید Marvel رسید!

اگر داروین درون شعله های آتش محاصره شود، بدنش تغییر کرده و در برابر آتش مقاوم می شود. از طرف دیگر، اگر در آب بیوفتد بدنش فوراً تغییر شکل داده و برایش آبشش خلق می کند تا توانایی تنفس داشته باشد! پس از این که مادرش وی را طرد کرد، داروین تصمیم به خودکشی گرفت اما در نهایت، بدنش تغییر شکل داد و به اندازه پر پرنده سبک شد تا بازهم بتواند بقا و زنده ماندن وی را تضمین کند! به لطف این قابلیت جالب و منحصر به فرد، داروین را می توان شخصیتی نامیرا نامید که به این سادگی قرار نیست از بین برود.

4- قابلیت Penance Stare

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

قابلیت Penance Stare از دارک‎ترین و قدرتمندترین توانایی ها در میان کمیک های شرکت مارول است. شخصیت «گوست رایدر» (Ghost Rider) از این توانایی بهره مند بوده و آن را می توان یکی از بزرگترین توانایی هایش نامید. با استفاده از این قدرت، گوست رایدر به چشمان شخص مقابل خیره شده و باعث می شود مقدار دردی که این شخصیت به دیگران داده است را یکجا تجربه کند! در کمیک Deadpool #4 گوست رایدر از این قدرت خود بر روی «وید ویلسون» (Wade Wilson) استفاده کرده و وی را مجبور کرد تمامی خشونت ها و دردهایی که به دیگران داده است را خودش نیز تجربه کند! به همین دلیل، بسیاری از شخصیت ها از نگاه کردن به چشمان گوست رایدر وحشت دارند.

این قابلیت مختص به گوست رایدر بوده و نه در دنیای کمیک های مارول و نه حتی در دنیاهای کمیکی دیگر، هیچ شخصیتی این قدرت را ندارد. این توانایی گوست رایدر، اکثر اوقات بار سنگینی بر دوشش نیز حساب می شود زیرا با یک نگاه می تواند عاقبت روح تمامی انسان ها در دنیای دیگر را به شکلی واضح ببیند.

3- کپی کردن بی‎ نقص اعمال دیگران (Eidetic Kinesthesia)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

این قدرت که با نام «کپی کردن رفلکس ها» هم شناخته می شود، به شخص اجازه می دهد اعمال فرد دیگری را مو به مو و با دقت کامل کپی کند! در شرایط مختلف، این قدرت می تواند به دارنده اش سود زیادی برساند. از نمونه های آن می توان به کپی کردن سبک مبارزه، صدا و حتی کارهای هنری طرف مقابل اشاره نمود که همگی استفاده های خاص خود را دارند.

این قدرت در دنیای کمیک ها کمیاب بوده و افراد کمی از آن بهره می برند. در دنیای کمیک های مارول «مایا لوپز» (Maya Lopez) که با نام «اکو» (Echo) شناخته می شود از این قدرت بهره برده و با آن توانست حرکات و سبک مبارزه «دردویل» (Daredevil) را تقلید کند و از این طریق، موفق به شکست وی شد! در دنیای مارول، «تسک مستر» (Taskmaster) نیز این قدرت را در اختیار دارد. از طرف دیگر، در دنیای دی سی نیز شخصیت هایی هستند که از این توانایی بهره می برند و از نمونه آنان می توان به «رز ویلسون» (Rose Wilson) دختر «دث استروک» (Deathstroke) و «کیدن پارک» (Caden Park) اشاره کرد.

2- خلق کردن «کایمرا» (Chimera)

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

«مایک مکسول» (Mike Maxwell) که با نام «بوانا بیست» (B’Wana Beast) نیز شناخته می شود، هم زور و هم سرعت فرا انسانی داشته و در کنار این دو، توانایی های اعجاب انگیزی نیز در زمینه شکار دارد. در کنار این ها، وی توانایی خاص و منحصر به فردی نیز دارد که در دنیای دی سی بسیار کمیاب است. وی با استفاده از کلاهخودی باستانی، می تواند بیش از چهار حیوان مختلف را با هم ترکیب کرده و یک کایمرا خلق کند تا در مبارزات به کمکش بیاید!

مشاهده  معرفی شخصیت کاپیتان مارول / کارول دنورز کیست؟

این قدرت بوانا بیست بسیار کاربردی و در عین حال منحصر به فرد است. هیچکدام از ابرقهرمانانی که در حال حاضر شناخته می شوند، توانایی ترکیب کردن حیوانات با یکدیگر و خلق کایمراها را ندارند. متاسفانه این شخصیت چه در دنیای کمیک ها و چه در سایر رسانه ها کمی نادیده گرفته شده و صاحبان شرکت تمرکز چندانی بر وی ندارند.

1- توانایی کنترل کردن شهرها!

رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد

«جک هاکسمور» (Jack Hawksmoor) در کودکی توسط موجودی پیشرفته و عجیب دزدیده شده و اعضای بدنش نیز به سرقت رفت. این موجود عجیب، اعضای بدن جک را با گجت ها و تکنولوژی هایی پیچیده جایگزین کرد که به وی اجازه تعامل با شهرها و کنترل آنان را داد! در بزرگسالی، وی لقب «پادشاه شهرها» (King of Cities) را برای خود برگزید و به StormWatch و گروه The Authority پیوست.

جک هاکسمور به شکل عجیبی می تواند با شهرها تعامل کرده و آنان را کنترل کند! وی می تواند به شهرها دستور دهد تا توسعه پیدا کنند، منفجر شوند، ساختار خود را تغییر بدهند و یا حتی می تواند از طریق تلپاتی با آنان حرف بزند! در کنار این ها، وی قدرت تلپورت نیز دارد و می تواند از طریق آیینه ها، خود را به هر نقطه ای از شهر که دلش می خواهد برساند. ارتباط وی با شهرها و توانایی تعامل با آنان در سطحی که وصف شد، قطعاً قدرت وی را به منحصر به فردترین و جالب ترین قدرت های ابرقهرمانی در دنیای کمیک ها تبدیل می کند.

ممنون که با مقاله ” رتبه بندی 10 ابر قدرت خاص و منحصر به فرد ” همراه بینکو بودید.
نظرات خود را راجع به این مطلب حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

درباره دانلود کمیک بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

دکتر فیت

10 جادوگر قدرتمند در دنیای دی سی

10 جادوگر قدرتمند در دنیای دی سی – با بینکو همراه باشید: سوپرمن، بتمن، زن …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x