سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

اگر از علاقمندان به فلش، از سریع ترین دونده های کمیک هستید پس با بینکو همراه باشید تا با هم به بررسی “10 نفر از بهترین نسخه های فلش” بپردازیم.

بنر تلگرام

خانه مقالات کمیکی دانلود کمیک کدوم فیلم کی میاد

نکته: این مقاله حاوی اسپویل هایی از فیلم The Flash 2023 است و نکاتی از داستان این فیلم را لو می دهد.

اگر جدیدترین حضور فلش (The Flash) در سینما، یعنی فیلم The Flash را دیده باشید، می دانید که در آن، بری الن (Barry Allen) به خوبی با عواقب دستکاری در زمان آشنا شد. بری سعی کرد که به گذشته بازگردد و جلوی به قتل رسیدن مادرش را بگیرد. با انجام این کار، وی نسخه ای جوانتر از خودش را ملاقات کرد. در حین سفر در زمان، وی نسخه ای دیگر از خود را ملاقات کرد که دارک فلش (Dark Flash) نام داشت. همین باعث شد که مخاطب کنجکاو شود که چه تعداد فلش در مالتی ورس دی سی وجود دارد؟

در واقع، در دنیای کمیک های دی سی، خوانندگان با نسخه های مختلفی از فلش در مالتی ورس روبرو شده اند. برای مثال، در طی رویداد معروف Crisis on Infinite Earths بری الن با تاناکا ری (Tanaka Rei) در یکی از زمین ها آشنا شد که یک فلش بود. استن لی (Stan Lee) نیز نسخه ای از فلش را خلق کرد که مری مکسول (Mary Maxwell) نام داشت.

ریبوت New 52 نیز نسخه ای از جی گریک (Jay Garrick) را به نمایش گذاشت که حافظ میراث فلش در زمین 2 از مالتی ورس دی سی بود. در این مقاله، قصد داریم شما را با بهترین نسخه های فلش آشنا کنیم و به معرفی اجمالی آنان بپردازیم. با ما همراه باشید.

10- فلش (تاناکا ری)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: تاناکا ری
  • اولین حضور در کمیک: Legends of the DC Universe: Crisis on Infinite Earths محصول سال 1999
  • خلق شده توسط: مارو ولفمن (Marv Wolfman) و پال رایان (Paul Ryan)

در طی رویداد Crisis on Infinite Earths، بری الن برای نجات دنیا، جان خود را از دست داد. با این حال، این تنها فداکاری در طی این رویداد نبود. در رویداد مذکور، یکی از قویترین موجودات کهکشانی در دنیای دی سی که آنتی مانیتور (َAnti-Monitor) نام دارد، تصمیم گرفت جهانی از ضد ماده را توسعه دهد که این موضوع، باعث به خطر انداختن کل مالتی ورس دی سی و دنیای های آن می شد. بری الن، قبل از این که جان خود را فدا کند، به زمین دی رفت تا از قهرمان های بیشتری کمک بگیرد و با هم، علیه آنتی مانیتور مبارزه کنند.

فلش زمین دی، تاناکا ری نام داشت. وی قدرت فلش را به دست آورده و لباسش را نیز بر اساس داستان های کمیکی بری الن که در بچگی خوانده بود طراحی کرد. در این دنیا، بری الن وجود نداشت و تنها یک داستان کمیکی بود. در نهایت، تاناکا ری به عنوان فلش، به عضویت گروه Justice Alliance of America درآمد.

وقتی آنتی مانیتور و شیاطین تحت فرمانش به زمین دی حمله کرده و آن را تقریباً از بین بردند، گروه Justice Alliance of America و تاناکا ری به مقابله با آنان پرداختند تا بری الن و متحدانش فرصت فرار از این زمین را داشته باشند و در این راه، جان خود را از دست دادند.

9- رد ریسر (Red Racer)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: ری (Ray)
  • اولین حضور در کمیک: Action Comics #9 محصول سال 2012
  • خلق شده توسط: گرنت موریسون (Grant Morrison) و ایوان رلز (Ivan Reis)

ری که اهل زمین 36 از مالتی ورس دی سی است، علاقه زیادی به دنیای کمیک داشت و یکی از طرفداران آن بود که توانست به Speed Force وصل شود. در نهایت، تبدیل به رد ریسر شد و به عضویت گروه Justice 9 (مشابه لیگ عدالت) درآمد. خوانندگان و طرفداران کمیک های دی سی، زمین 36 را به عنوان زمین کلوین الیس (Calvin Ellis) یا سوپرمن نیز می شناسند. وی سوپرمنی سیاه پوست است که در این زمین به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است. رد ریسر وقتی با سوپرمن ملاقات کرد، توانست امضای وی را بگیرد!

رد ریسر عاشق یکی از هم تیمی هایش در گروه Justice 9 شد که هنک هالمارک (Hank Hallmark) یا فلش لایت (Flashlight) نام داشت و به نوعی نسخه ای از گرین لنترن (Green Lantern) بود. مدتی بعد، رد ریسر به گروه Justice Incarnate ملحق شد که وظیفه محافظت از مالتی ورس را داشتند. متاسفانه، مانند اکثر نسخه های فلش در مالتی ورس دی سی، رد ریسر نیز جان خود را از دست داد. وی در ایونت Multiversity جهت محافظت از سفینه فضایی Ultima Thule جانش را فدا کرد.

8- فلش (مری مکسول)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: مری مکسول
  • اولین حضور در کمیک: Just Imagine: Flash #1 محصول سال 2002
  • خلق شده توسط: استن لی و کوین مگوایر (Kevin Maguire)
مشاهده  برترین شرورهای زن در کمیک های دی سی

استن لی، در طول رویداد Just Imagine ویژگی ها و سبک خاص خود را به دی سی بخشید و تعدادی از شخصیت های آن را به شکل دلخواه خود درآورد. او با کوین مگوایر که طراحی فوق العاده ماهر است همکار شد تا بازنگری جدیدی از فلش به سبک آثار کلاسیک مارول داشته باشند. استن لی قبلا این کار را با سایر اعضای لیگ عدالت نیز انجام داده بود. به این ترتیب، شخصیت مری مکسول خلق شد. وی دختر دانشمندی فراری است که توسط سازمانی مخفی STEALTH تحت تعقیب است و می خوانند پدرش را به قتل برسانند.

در نهایت، سازمان STEALTH مکسول و پدرش را پیدا می کنند. در این حین، مکسول با ماده ای ناشناخته برخورد می کند و این ماده کل انرژی بدن وی را تخلیه می کند. در گذشته، پدرش با استفاده از دی ان ای مرغ مگس خوار، سرمی ساخته بود که با تزریق آن به مکسول، موفق می شود جانش را نجات دهد. با این حال، متاسفانه سازمان STEALTH موفق به کشتن پدرش می شوند.

این سرم، باعث شدند که مری سرعتی ابر انسانی داشته باشد و تبدیل به فلش شود. پس از تبدیل شدن به فلش، او تصمیم می گیرد علیه سازمان STEALTH و کسانی که باعث مرگ پدرش شده اند، مبارزه کند و تبدیل به یک قهرمان می شود.

7- هات پرسوت (بری الن)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: بری الن
  • اولین حضور در کمیک: The Flash #6 محصول سال 2011
  • خلق شده توسط: جف جانز (Geoff Johns) و فرانسیس ماناپول (Francis Manapul)

نسخه ای جدید از بری الن، در اثر رویداد Flashpoint از آینده به زمان حال آمد. این نسخه، ارتباط خود را با Speed Force از دست داده و به همین دلیل دیگر سرعت ابر انسانی نداشت. به همین دلیل، وی مجبور به بازطراحی Cosmic Treadmill شد. او تبدیل به هات پرسوت شده و موتوری به نام Cosmic Motorcycle طراحی کرد که با استفاده از آن، بتواند دوباره با Speed Force ارتباط برقرار کند. با این حال، این موتور نیاز به انرژی بسیار زیادی داشت و به راه انداختن آن بسیار سخت بود.

هات پرسوت در زمان سفر کرده و به گذشته برگشت تا یک ناهنجاری بزرگ زمانی را اصلاح کند. وقتی به گذشته رسید، متوجه شد این ناهنجاری همان ریورس فلش (Reverse-Flash) است. هات پرسوت سعی کرد که ریورس فلش را متوقف کند با این حال، شکست خورد. ریورس فلش از قدرتش استفاده کرد و گذر زمان را برای هات پرسوت بسیار سریع کرد.

در نهایت، او در مدت زمان کمی بسیار پیر شد و در نهایت، به دلیل پیری و افزایش سن، فوت نمود. بعدها، پتی اسپیوت (Patty Spivot) از وسایل این نسخه از بری الن استفاده کرد تا تبدیل به هات پرسوت شود. موتور معروف این شخصیت یعنی Cosmic Motorcycle نیز در نهایت در ریبوت New 52 ناپدید شد و دیگر اثری از آن نبود.

6- دارک فلش (Dark Flash)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: بری الن
  • اولین حضور در فیلم: The Flash محصول سال 2023

در فیلم The Flash، نسخه ای منحصر به فرد و متفاوت از فلش به عنوان شرور این فیلم ظاهر شد که تهدیدی بزرگ برای خط زمانی دی سی به حساب می آمد. در این فیلم، بری الن به گذشته سفر کرد تا مادرش را نجات دهد. پس از نجات دادن مادرش، وی سعی کرد دوباره به زمان حال خودش باز گردد. با این حال، دارک فلش ظاهر شده و وی را به زمانی قبل از زمان حال فرستاد. در آن جا، بری نسخه ای جوانتر از خودش را ملاقات کرد که هنوز به Speed Force وصل نشده و فقط یک انسان عادی بود.

بری الن دنیای اصلی، سعی کرد بری الن جوانتر را به Speed Force متصل کند و قدرت های فلش را به او بدهد. در نهایت وی موفق شد ولی این فرآیند، باعث شد که خودش قدرت هایش را از دست بدهد. در اواخر فیلم، این دو با ژنرال زاد (General Zod) قدرتمند مبارزه کردند. بی تجربگی بری الن جوانتر، بهای گزافی برای وی داشت و باعث کشته شدن تعدادی از همدستانشان شد.

این بری الن که قصد نداشت تسلیم شود، به صورت مکرر در زمان سفر کرده و سعی کرد به نوعی، در این مبارزه موفق شود و هیچکدام از دوستانش کشته نشوند. سفرهای مکرر به گذشته، کم کم بر روی ذهن و بدن وی اثر گذاشته و تکرار مداوم این مبارزه، باعث شد وی زرهی از جنس ترکش های حاصله از این مبارزه بر روی بدنش تشکیل شود. در نهایت، او تبدیل به دارک فلش شد که حاضر بود به هر قیمتی خط زمانی خودش را که محکوم به نابودی بود، تعمیر کند.

مشاهده  معرفی و بررسی خانواده اندلس "Endless Family"

5- لیا نلسون (Lia Nelson)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: لیا نلسون
  • اولین حضور در کمیک: Tangent Comics: Flash #1 محصول سال 1997
  • خلق شده توسط: تاد دزاگو (Todd Dezago) و گری فرنک (Gary Frank)

نویسنده کمیک افسانه ای، یعنی آقای دن یورگنس (Dan Jurgens) دنیایی تازه از دی سی را با خلاقیت و فکر خود پایه گذاری کرد که Tangent Comics نام گرفت. در این دنیا، اسم تمامی شخصیت ها مشابه شخصیت های دنیای اصلی دی سی بود، با این حال خود شخصیت ها اختلافات و تفاوت های واضحی با شخصیت های دنیای اصلی داشتند. این موضوع، باعث شد که Tangent Comics به دنیایی جالب و منحصر به فرد در مالتی ورس دی سی تبدیل شود. فلش این دنیا، لیا نلسون نام داشت.

لیا اولین کودکی بود که در خارج از زمین و در یک ایستگاه فضایی در طی ماموریتی اکتشافی به دنیا آمد. او قدرت های عجیب و متفاوتی به دست آورد که از طریق آن، می توانست انرژی های مختلف را دستکاری و کنترل کند. لیا در زمین تبدیل به یک سلبریتی شد و نام فلش را برای خود برگزید و به ماجراجویی های مختص به خودش پرداخت. وی همانند فلش اصلی، سرعت ابر انسانی نیز داشت. لیا به گروه های Secret Six و Superman’s Authority نیز پیوست و همراه دیگر اعضای این گروه ها، از قدرت خود استفاده نمود.

4- شیطان سرعت (Speed Demon)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: بلیز الن (Blaze Allen)
  • اولین حضور در کمیک: Speed Demon #1 محصول سال 1996
  • خلق شده توسط: هاوارد مکی (Howard Mackie)، جیمز فلدر (James Felder) و سالوادور لاروکا (Salvador Larroca)

دنیای کمیکی Amalgam در ابتدا در طی رویداد کراس اور Marvel vs. DC/DC vs. Marvel که بین دو شرکت دی سی و مارول جریان داشت، به وجود آمد. دو موجود کیهانی قدرتمند که با نام Brothers شناخته می شدند، بعد از این که مسابقه ای شکست خوردند، تصمیم گرفتند جهان هایی را که دارند با هم ترکیب کنند تا جلوی از بین رفتنشان را بگیرند. در دنیای جدید به وجود آمده که Amalgam نام داشت که در آن، شخصیت های مارول و دی سی به نوعی با هم ترکیب شده و قهرمان هایی جدید را به وجود آورده بودند.

شیطان سرعت، یکی از موجودات این دنیا بود که از ترکیب خانواده فلش و اتریگان (Etrigan) از دنیای دی سی و گوست رایدر (Ghost Rider) از دنیای مارول، ایجاد شده بود. در این دنیا، جی گریک اولین شیطان سرعت بود. بعد از وی، بلیز آلن روح خود را به شیطان فروخت و در راستای این معامله، تبدیل به شیطان سرعت شد. پس از بلیز الن نیز والی وست (Wally West) دوباره با شیطان معامله کرده، روح خود را به وی فروخت و تبدیل به سومین شیطان سرعت شد.

این شخصیت، ظاهری مخوف داشته و به جای سرش، جمجمه ای آتشین و خوفناک قرار گرفته است. با این ظاهر، وی تمامی قدرت های فلش را داشته و سرعت ابر انسانی او را به ارث برده است.

3- دارک فلش (والتر وست)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

 

  • نام واقعی: والتر وست
  • اولین حضور در کمیک: The Flash #150 محصول سال 1999
  • خلق شده توسط: مارک وید (Mark Waid) و پال پله تیر (Paul Pelletier)

بعد از خط داستانی Chain Lightning، والی وست در Speed Force ناپدید شد و فلشی جدید در سنترال سیتی (Central City) ظاهر شد تا جای وی را بگیرد. این فلش جدید، والتر وست نام داشت که نسخه ای از والی بود. این فلش، در طی خط داستانی Terminal Velocity برخلاف والی اصلی، موفق به نجات جان لیندا پارک (Linda Park) نشد. این شخصیت، لباسی تیره و زرشکی به تن دارد که نماد یک صاعقه نیز به رنگ نقره ای بر روی شانه و سینه وی به چشم می خورد.

والتر وست، به خاطر لباس و اخلاق کلی اش، توسط طرفداران لقب دارک فلش گرفت. وی بعد از این که متوجه شد که والی وست در این دنیا جان لیندا پارک را نجات داده ولی در نهایت خودش ناپدید شده است، تصمیم گرفت جای وی را در این دنیا بگیرد. با این حال، پس از بازگشت والی وست از Speed Force، والتر نیز به خط زمانی خودش برگشت و جای خود را به والی داد.

2- رد دث (Red Death)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: بروس وین (Bruce Wayne)
  • اولین حضور در کمیک: Dark Days: The Casting #1 محصول سال 2017
  • خلق شده توسط: اسکات اسنایدر (Scott Snyder) و گرگ کاپولو (Greg Capullo)

در طی رویداد Dark Nights: Metal، نسخه ای شیطانی از فلش در مالتی ورس تاریک که مالتی ورسی از دنیای دی سی با داستان های دارک و گاها ترسناک است، ظاهر شد. رد دث، یکی از شوالیه های تاریکی (Dark Knights) بود که به بتمنی که می خندد (Batman Who Laughs) خدمت می کردند. این تیم شرور و ترسناک، به دستور بارباتوس (Barbatos) به مالتی ورس دی سی حمله کردند و قصد داشتند کنترل کامل آن را به دست آورند. هر کدام از اعضای شوالیه های تاریکی، نسخه ای دارک از بتمن بودند که شرور بوده و به نوعی، قدرت های یکی از اعضای لیگ عدالت را به دست آورده بود.

مشاهده  همه‌ چیز درباره سریال تهاجم مخفی ؛ دنیای مارول تاریک تر می شود + ویدئو

رد دث، اهل زمین -52 بود. در این زمین، بتمن بعد از این که دوستان و متحدانش را به طور مداوم از دست می داد، سعی در کسب قدرت بیشتر کرد. او از بری الن خواست تا ارتباطی بین او و Speed Force ایجاد کند. با این حال، فلش مخالفت کرد و این پیشنهاد را رد نمود. بتمن بعد از این که خواسته اش توسط فلش رد شد، وی را دزدیده و با ترکیب بدن خودش و فلش، قدرت های وی را به دست آورد.

بروس وین بدن و قدرت های رد دث را کنترل می کرد و تنها چیزی که از فلش باقی مانده بود، ذهنش بود که بی اختیار، شرارت ها و اعمال ترسناکی که رد دث مرتکب می شد را نگاه می کرد.

1- فلش (جی گریک)

سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش

  • نام واقعی: جی گریک
  • اولین حضور در کمیک: Earth 2 #1 محصول سال 2012
  • خلق شده توسط: جیمز رابینسون (James Robinson) و نیکولا اسکات (Nicola Scott)

جی گریک در دوران عصر طلایی کمیک ها، فلش دنیای دی سی بود و میراث بزرگی به عنوان فلش برای خود به جا گذاشت. با این حال، در ریبوت New 52، شاهد نسخه ای جوانتر و متفاوت تر از وی بودیم. این نسخه از جی گریک، در زمین 2 از مالتی ورس دی سی بوده و به عنوان فلش، عضو گروه Wonders of the World (گروهی مشابه لیگ عدالت) شده و فعالیت می کند.

در یکی از خط داستانی های ریبوت New 52، متوجه می شویم که قدرت جی گریک زمین 2، توسط مرکوری (Mercury) به وی اهدا شده است. مرکوری یکی از خدایان رومی و تنها بازمانده جنگ با سیاره Apokolips بود. وی در نهایت موفق به فرار به سیاره زمین شد ولی در این بین، به شدت آسیب دید. قبل از این که جانش را از دست بدهد، قدرتش که همان سرعت ابر انسانی فلش است را به جی گریک منتقل کرد.

جی گریک زمین 2، به نوعی بازنگری و بازطراحی مدرنی از این شخصیت بود که تغییراتی جزئی نیز نسبت به نسخه اصلی در دوران عصر طلایی داشت. لباس او به طور قطع با لباس سایر فلش ها تفاوت داشت و جزئیاتی از منبع قدرتش، یعنی مرکوری هم در آن دیده می شد.

وی در تیم Wonders of the World به نسخه های تغییر یافته افرادی چون هاک گرل (Hawkgirl)، گرین لنترن (Green Lantern) و دکتر فیت (Doctor Fate) پیوست تا از زمین در برابر حمله ای از جانب سیاره Apokolips محافظت کنند. در نهایت، فلش زمین 2 یا همان جی گریک، در مبارزه با گروه Legion of Zoom به خانواده فلش پیوست و به آنان کمک کرد.

ممنون که با مقاله “سریع ترین قهرمان دی سی! 10 نفر از بهترین نسخه های فلش” همراه بینکو بودید.
نظرات خود را حتما در پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

درباره کمیک دی سی فارسی بیش تر بخوانید:

بیش تر بخوانید

بررسی ترتیب دیدن انیمیشن های دی سی DCAU

انیمیشن های دی سی (DCAU) – بررسی ترتیب دیدن

اگر از علاقمندان به دنیای کمیک های دی سی هستید پس با بینکو همراه باشید تا با هم …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x