هالک

۵ ویژگی خاص بدن هالک

هالک توانسته آن قدر کامل از قدرت فیزیکی خود بهره ببرد تا تبدیل به معادل این کلمه شود. این غول سبز همیشه خوشحال خواهد بود تا به دیگران یادآوری کند او قدرتمندترین قهرمان مارول است. اما بدن هالک صرفاً به قدرت خالص او خلاصه نمی‌شود تا شاهد فیزیولوژی عجیب و شگفت انگیزی برای این شخصیت دنیای مارول باشیم.

بنر تلگرام

در این مطلب قصد داریم به سراغ ۵ ویژگی خاص بدن هالک برویم تا متوجه شوید این غول (اکثراً) سبز رنگ مارول صرفاً به زور بازو و نیروی فیزیکی‌اش محدود نمی‌شود.

نحوه بزرگ شدن بدن بروس بنر

هالک

یک پرسش بزرگ در مورد بدن و قدرت‌های هالک این است که در هنگام تبدیل بروس بنر به این غول سبز، جرم اضافه هالک از کجا می‌آید. برای تبدیل بروس بنر به هالک، او لازم است تا این جرم و توده بدنی اضافه را از جایی بیاورد. Official Handbook of the Marvel Universe برای این پرسش یک پاسخ ارائه کرده است.

تشعشعات گامایی که با بدن بروس بنر ترکیب شده‌اند این اجازه را به او می‌دهند تا به یک بُعد دیگر دسترسی داشته باشد که در آن جا جرم اضافه مربوط به تبدیل، ذخیره شده است. البته Official Handbook of the Marvel Universe مشخص نمی‌کند که این بعد کجاست اما بیان می‌کند که بعد کاسموس (Kosmos) که عموماً توسط ذرات پیم (Pym Particles) قابل دسترسی است یک بُعد محتمل محسوب می‌شود.

رنگ پوست هالک

هالک

پوست سبز رنگ تنها ظاهری نیست که هالک در طول زمان روی بدن خود داشته است. در واقع، رنگ سبز حتی رنگ اولیه بدن هالک نبود. بروس بنر در اوایل دوران حضورش در دنیای کمیک‌ها هر شب تبدیل به یک هیولای خاکستری می‌شد. ولی پس از گیر افتادن در یک شاتل فضایی که او را تحت تشعشعات کیهانی قرار داد، تغییرات بیش‌تری روی قدرت‌های بروس بنر اعمال شد.

مشاهده  10 ابرشرور که ابرشرور هایی بدتر از خودشان ساختند!

کمیک‌های مارول در طول این سال‌ها توضیحات و ریتکان‌های مختلفی در مورد رنگ پوست بدن هالک ارائه و اعمال کرده‌اند. اما برای درک بهتر بدن هالک باید دانست که او همیشه یک بدن ثابت ندارد. همان طور که بروس بنر و هالک دو بدن متفاوت دارند، هالک خاکستری یا پروفسور هالک هم دو حالت کاملاً متفاوت هستند. عموماً هالک با رنگ سبز مشهورش شناخته می‌شود منتهی مشهور است که این رنگ هر از چند گاهی همراه با بدن او تغییر پیدا می‌کند.

ذهن هالک و بروس بنر

هالک

بروس بنر احتمالاً یکی از به هم ریخته‌ترین ذهن‌های دنیای مارول را دارد. علت به هم ریختگی ذهن بروس بنر به پیش از بمب گامایی برمی‌گردد که در ابتدا او را به صورت فیزیکی دچار تغییر کرد. ریشه‌های ذهن پریشان بروس را باید در دوران کودکی و پدر سوء استفاده کننده او یافت. بروس بنر به دلیل ضربات روحی دوران کودکی‌اش چند شخصیت متفاوت به وجود آورد، پس هر هالک نیز نماینده بخش متفاوتی از ذهن او محسوب می‌شود. در مقطعی، تبدیل شبانه بروس بنر به هالک به عنوان نمایش ناخودآگاه او از شرم خود توضیح داده شد.

تنفس و تغذیه هالک

هالک

با وجود این که هالک به عنوان نیرویی غیرقابل توقف به حساب می‌آید اما هنوز هم یک ارگانیسم زنده است که نیاز به غذا و هوا دارد. اما اگر ویلنی قصد داشته باشد از این نظر به هالک آسیب بزند به دردسر بزرگی می‌خورد چرا که این غول می‌تواند نفس خود را تا چندین ساعت حفظ و اکثر مواد دور و بر خودش را تبدیل به خوراکی‌های قابل مصرف تبدیل کند. البته در نهایت، نیاز هالک به تنفس سابقه مسمومیت و کم‌بود هوا را برای او داشته است. به این ترتیب، با وجود سخت بودن این کار، ضربه زدن به هالک از این طریق چندان هم غیرممکن نیست.

مشاهده  مرد شیک پوش دنیای مارول! نگاهی به تمامی لباس ها و کاستوم های ولورین

التیام بخشی بدن هالک

هالک

با داشتن یکی از قدرتمندترین عامل التیام‌های دنیای مارول، هالک می‌تواند در عرضه چند لحظه از هر نوع آسیب فیزیکی بهبود پیدا کند. Official Handbook of the Marvel Universe حتی اشاره می‌کند که او می‌توان اندام‌های خود را در عرض چند ثانیه التیام دهد تا مشخص شود چرا شکست دادن هالک بسیار سخت است.

التیام در سری کمیک The Immortal Hulk یکی از ویژگی‌های مهم هالک محسوب می‌شود. حتی وقتی که سر، اندام‌ها و ارگان‌های هالک از یکدیگر جدا شده‌اند و در ظرف‌های کاملاً مجزا از هم قرار گرفته‌اند، او هنوز هم به هوش است. نابودی کامل بدن غول مارول تأثیری روی توقف دائمی او ندارد. شاید همان منبع خارج بُعدی از توده بدنی که باعث تبدیل بروس بنر به هالک می‌شود به عنوان منبع بی‌انتهایی برای التیام هالک عمل می‌کند.

منبع: ویجیاتو

هالک

بیش تر بخوانید

بازگشت مرد آهنی ، کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه در Avengers /خبر خوش برای مارولی ها

بازگشت مرد آهنی ، کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه در Avengers /خبر خوش برای مارولی ها

اگر از علاقمندان به دنیای فیلم های مارول هستید پس با بینکو همراه باشید تا …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x